شناسه خبر: 19419 منتشر شده در مورخ: 1398/9/9 ساعت: 09:48 گروه: اجتماعی  
9000 پرونده دندانپزشکی از معلولان داریم

9000 پرونده دندانپزشکی از معلولان داریم

مدیر کلینیک دندانپزشکی آسایشگاه شهید فیاض‌بخش استان خراسان گفت: 9000 پرونده دندانپزشکی از معلولان داریم که ۳ درصد از این پرونده‌ها ارائه خدمات به معلولین داخل آسایشگاه است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا محمدمهدی حسینی، در نشست خبری آسایشگاه معلولین شهید فیاض‌بخش مشهد که به مناسبت روز جهانی معلولین در این آسایشگاه برگزار شد، بیان کرد: طرح جامع را به عنوان یک مرکز نمونه خاور شرق دیده‌ایم و یکسری هماهنگی‌ها با سازمان میراث و گردشگری انجام شده‌است.

وی افزود: این مرکز را باید به عنوان گردشگری سلامت ببینیم. گردشگری سلامت یکی از سیاست‌های کلی این آسایشگاه است که بعد از عملی شدن طرح جامع، کمک‌ها به معلولین آسایشگاه‌فیاض‌بخش می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم معلولین خارج از کشور را با تخفیفاتی که لحاظ می‌شود داشته باشیم. 9000 پرونده دندانپزشکی از معلولین داریم که۳ درصد از این پرونده‌ها ارائه خدمات به معلولین داخل آسایشگاه است و دیگر افراد از خارج از شهر و حتی دیگر کشورها هستند.

این عضو هیأت مدیره آسایشگاه معلولین فیاض‌بخش، اظهار کرد: نگاه به معلول، نگاه کشوری و استانی نیست و باید به  عنوان انسان به این افراد نگاه ‌شود.

مدیر کلینیک دندانپزشکی آسایشگاه شهید فیاض‌بخش، تصریح کرد: در سال ۹۷، 5612 نفر مراجعه به کلینیک داشتیم که 14029 مورد دندانپزشکی انجام شد و کلینیک تنها ویژه معلولین است.

وی ادامه داد: به ۲۸۰ نفر در سال گذشته خدمات‌دندان‍‌پزشکی بیهوشی ارائه شد که در هیج جای کشور چنین کاری انجام نشده‌است. خدمات در توانبخشی و درمانی و... بی‌نظیر است. ۱۲۶ نفر از دندانپزشکان به صوت داوطلبانه در این بخش خدمات ارایه می‌دهند. در این کلینیک دندانپزشکی به بیماران ام‌اس‌ و اوتیسم هم خدمات می‌دهیم.

این عضو هیأت مدیره آسایشگاه معلولین فیاض‌بخش با بیان اینکه «ما از نوزاد ۳ روزه تا کهنسال مرد و زن در بخش‌های مختلف حمایت می‌کنیم»، گفت: در سال جاری آموزش تِد را داشته‌ایم و در این مورد فرزندان توانمند شدند و ارائه آن‌ها مورد استقبال مردم قرار گرفت.

همچنین دکتر حمید مجیدی، مسؤول فنی آسایشگاه معلولین فیاض‌بخش در ادامه این نشست، عنوان کرد: سیستم توانبخشی که برای این مرکز تعریف شده، حالت استاندارد جهانی دارد، معلول نیازسنجی می‌شود و بعد از برطرف شدن نیازها، سعی می‌کنیم به سمتی برویم که معلول بتواند در جامعه روی پای خودش بایستد.

وی ادامه داد: اعمال جراحی حدود ۵ درصد معلولین را شامل می شود و از اعمال جراحی توده سرطانی تا  برداشتن ناخن و ارتوپدی را در این کلینیک داریم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *