شناسه خبر: 19417 منتشر شده در مورخ: 1398/9/9 ساعت: 09:42 گروه: اجتماعی  
پازل برجسته ویژه نابینایان در«بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر» نصب می‌شود

پازل برجسته ویژه نابینایان در«بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر» نصب می‌شود

معاون عمرانی فرمانداری مشگین‌شهر گفت: به منظور مناسب سازی اماکن عمومی، نصب پازل برجسته ویژه نابینایان در «بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر» در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر مسعود عطایی در ستاد پیگیری مناسب سازی اماکن عمومی و دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل ویژه اقشار خاص و جانبازان و معلولان عنوان کرد: مناسب سازی اماکن عمومی و مراکز گردشگری شهرستان مشگین‌شهر با مشارکت نهادهای مرتبط در اولویت قرار گرفته و در این خصوص نصب پازل برجسته ویژه نابینایان در مسیر «بقعه شیخ حیدر» نیز در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی در شهرستان مشگین‌شهر باور مناسب سازی اماکن عمومی در شهرداری نهادینه شده و توجه مناسبی در این خصوص شاهد هستیم.

معاون عمرانی فرمانداری مشگین‌شهر یادآور شد: پیش بینی پل‌های استانداردسازی شده‌ برای تردد جانبازان، معلولان و بیماران خاص در محیط‌های مختلف شهری و ادارات و همچنین احداث پیاده‌ راه‌های استاندارد و منظم از دیگر اقداماتی است که به منظور مناسب سازی اماکن عمومی در دستور کار قرار دارد.

عطایی به دیگر موارد پیش بینی شده در اماکن پرتردد مشگین‌شهر اشاره کرد و افزود: تعبیه ویلچر در پل معلق مشگین‌شهر برای افرادی که توانایی کمی برای تردد دارند و دیگر خدمات خاص به معلولان و بیماران خاص مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هر گونه مناسب سازی اماکن پیش از احداث اماکن جدید باید پیش بینی و شناسایی شود، افزود: در مراحل صدور نقشه و طراحی ساختمان‌ها و پیش از صدور مجوز پایان کار باید الزامات قانونی رعایت شود و سازمان نظام مهندسی و شهرداری در صورت هر گونه نقض قوانین توسط پیمانکاران یا سازندگان واحدها موارد تبیین شده برای استانداردسازی اماکن را گوشزد کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *