شناسه خبر: 19365 منتشر شده در مورخ: 1398/9/3 ساعت: 15:01 گروه: فرهنگی  
پخش سریال طنز«ماجراهای خانواده بایرامی» از رادیو نمایش

پخش سریال طنز«ماجراهای خانواده بایرامی» از رادیو نمایش

این روزها سریال طنز رادیویی «ماجراهای خانواده بایرامی» به کارگردانی مهدی طهماسبی از رادیو نمایش پخش می شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، مهدی طهماسبی کارگردان نمایش رادیویی «ماجراهای خانواده بایرامی» ضمن اعلام این مطلب افزود:نویسنده این سریال رادیویی روح الله نوری است ، او در مرکز اراک، سمنان و البرز به عنوان نویسنده حضور داشت و در این تجربه با هنرمندان رادیو نمایش همراه است .

وی ادامه داد : در شکل گیری این متن،من و نویسنده با یکدیگر قدم به قدم جلو رفتیم . من به او گفتم در زندگی روزمره موقعیت های زیادی برای طنز وجود دارد که از کنارش ساده عبور کردیم، موقعیت هایی که  به نظر می آید تا به امروز آنچنان به دقت مورد توجه قرار نگرفته است مثلا رفتارهای اجتماعی و فردی در خانواده  یک سری کش مکش های جذابی را ایجاد می کند که می تواند درون مایه طنز نمایشی رادیویی را شکل دهد.
طهماسبی گفت : ما در این نمایش به سراغ موقعیت هایی ساده رفتیم که بسیار در زندگی روزمره مان با آن مواجه هستیم اما در زمینه طنز کمتر به آن  توجه کرده ایم .
این کارگردان تأکید کرد: من از زمان نوشتن این متن می دانستم که بازیگرانم چه کسانی هستند و قرار است با چه کسانی کار کنم و می دانستم که تأکید را بر بداهه گویی دو بازیگر اصلی کار خواهم گذاشت و مطمئن بودم اگر به نوشین حسن زاده و میرطاهر مظلومی بگویم که اتفاقات  بین زوجی آذری زبان رخ می دهد با توجه به اینکه خودشان آذری هستند  به سمتی می روند که با حفظ حرمت های فرهنگ آذری  با بداهه گویی های درست شکلی طنز آمیز به نمایش می دهند و البته این را هم بگویم که آنها را در بخش بازیگری آزاد گذاشتم و به نظرم هر دوی آنها به بهترین شکل در ایفای این نقش ها موفق بوده اند.
این هنرمند با سابقه رادیو در پایان گفت : این نمایش هشت بازیگر دارد که نقش های اصلی آن بر عهده میرطاهر مظلومی و نوشین حسن زاده است که زن و شوهری هستند که به شدت به هم علاقه مند هستند و یکدیگر را دوست دارند ولی گاهی دچار کشمکش هایی می شوند که موقعیت کمیک ایجاد می کند و بقیه نمایش در کنار سایر دوستان بازیگر و عوامل هنرمندرادیو نمایش شکل گرفت و امیدوارم آنچه که در نهایت به عنوان کارگردان در ضبط شنیده ام مورد توجه مخاطبان ارزشمند رادیو نمایش قرار گیرد.
گفتنی است این روزها «ماجراهای خانواده بایرامی» به تهیه کنندگی مهدیه تقی زاده ، کارگردانی مهدی طهماسبی ، صدابرداری مجید آینه ، افکتوری : محمدرضا قبادی فر و با هنرمندی میر طاهر مظلومی ، نوشین حسن زاده،  امیر عباس توفیقی، محمد آقامحمدی، محمد سعید سلطانی ، مونا صفی، امین بختیاری و معصومه عزیز محمدی هر روز ساعت 11:15 از رادیو نمایش پخش می شود و تکرار ساعت 17:45 از همین شبکه است .
 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *