شناسه خبر: 19330 منتشر شده در مورخ: 1398/9/2 ساعت: 10:25 گروه: اجتماعی  
بازگشایی گره کوچک از دغدغه‌ بزرگ معلولان

بازگشایی گره کوچک از دغدغه‌ بزرگ معلولان

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: حساسیت‌های طرح مناسب‌سازی ادارات و نهادها در جلسات شورای اداری مازندارن در ابتدای جلسه مطرح می‌شود تا شاید گره‌ای کوچک از دغدغه‌ بزرگ معلولان بازگشایی شود

به گزارش ایران سپید یکی از مطالبات جدی معلولان زمینه سازی برای بهره‌برداری از امکانات موجود در سطح شهر و زمینه دسترسی سهل و آسان متناسب با نیازهای جسمی آنها در نقاط مختلف استان است.

اگرچه همه ارگان‌ها و نهادها اعتبارات مشخصی در این زمینه دارند اما برای تخصیص این اعتبارات اما و اگرهای جدی وجود دارد.

دسترسی معلولان و افراد با نیازهای ویژه به امکانات بسیار محدود است، در کلیدی‌ترین ارگان‌ها و نهاد بعضا مشاهده می‌شود که راه دسترسی مناسبی برای افراد معلول و نیاز ویژه اقدامی انجام نشده است.

برای جلب توجه مسؤولان استانداری مازندران تنها چند ارگان و نهادی که در اطراف ساختمان استانداری قرار داشته و امکان دسترسی معلولان و افراد با نیاز به ویژه برای آنها دیده نشده را نام می‌بریم تا عمق کم توجهی به افراد معلول با نیازهای ویژه به صورت جدی‌تر مشخص شود.

ساختمان اداره کل حمل و نقل و نگهداری راه‌های مازندران، ساختمان اداره پست روبروی استانداری، ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک روبروی استانداری مازندران، اداره کل آموزش و پرورش که در برخی از طبقات زمینه‌ای برای دسترسی معلولان و افراد کم توان جسمی دیده نشده است، ساختمان بزرگ بانک ملی دور میدان امام حسین(ع)، ساختمان شهرداری حاشیه میدان امام حسین(ع) ساری و دیگر ادارات و نهادهای استانی مستقر در خیابان فرهنگ ساری از جمله ساختمان اداره کل ورزش و جوانان استان امکانات ویژه‌ و خاصی برای تردد آسان معلولان و افراد کم توان جسمی دیده نشده است.

قلندری معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مازندران از تهیه مصوبه‌ای در این ارتباط خبر داد و گفت: در جلسه شورای اداری بهزیستی این موضوع مطرح و از مسؤولان استانی این مبحث را پیگیری و به‌زودی مناسب‌سازی در جلسه شورای اداری استان صاحب سخنگو می‌شود.

برگزاری نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها و حضور مدیرکل بهزیستی استان مازندران در بازدید از این نمایشگاه و گلایه از عدم وجود تریبون ویژه افراد کم‌توان جسمی در جلسه شورای اداری یکی از مباحثی بود که خبرنگار فارس از مدیرکل بهزیستی استان قول گرفته است.

جمال باقری در این زمینه گفت: پیگیری می‌کنم تا در ابتدای جلسه شورای اداری پس از ذکر وصیت نامه شهدا و معرفی کتاب توسط مدیران مربوطه، مدیرکل بهزیستی مازندران هم چند دقیقه در ارتباط با لزوم مناسب‌سازی و ایجاد حساسیت در بین مدیران، دغدغه‌های معلولان و افراد کم‌توان جسمی را مطرح کند تا شاید گره‌ای کوچک از دغدغه‌ی بزرگ معلولان بازگشایی شود./ به نقل از فارس

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *