شناسه خبر: 19304 منتشر شده در مورخ: 1398/8/29 ساعت: 09:56 گروه: فرهنگی  
۱۹۷ نابینا از خدمات کتابخانه‌های کردستان بهره‌مند هستند

۱۹۷ نابینا از خدمات کتابخانه‌های کردستان بهره‌مند هستند

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: ۱۹۷ نابینا از خدمات ارائه شده در کتابخانه‌های این نهاد در استان به صورت ویژه کتابخانه عمومی فردوسی سنندج به عنوان تنها مرکز ویژه فعالیت بخش نابینایان و کم بینایان استفاده می‌کنند.

به گزارش ایران سپید محمد عبدالملکی اظهار داشت: بخش نابینایان و کم بینایان دارای ۱۳ هزار و ۷۰۰ عنوان کتاب صوتی و ۷۰ عنوان کتاب بریل است که تمام این کتاب‌ها به صورت پیک و پست به اعضای فعال در مناطق مختلف استان ارسال می‌شود.

وی یادآور شد: کتابخانه‌های عمومی کردستان به منظور بهره مندی نابینایان استان تمام کتاب‌ها را در صورت درخواست اعضاث متقاضی به تمام مناطق استان به صورت پستی و یا اینترنتی ارسال میکند.

عبدالملکی اضافه کرد: همچنین در این بخش برنامه‌هایی مانند نشست‌های کتابخوان، مسابقات کتابخوانی و همچنین ارسال کتاب صوتی و بریل به متقاضیان در شهرستان‌های استان کردستان برگزار می‌شود.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارای ۸۰ باب کتابخانه نهادی و مشارکتی است که از این تعداد ۵۰ باب نهادی و بقیه مشارکتی هستند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *