شناسه خبر: 19196 منتشر شده در مورخ: 1398/8/20 ساعت: 09:57 گروه: فرهنگی  
پست رایگان کتاب گویا برای نابینایان خوزستانی

پست رایگان کتاب گویا برای نابینایان خوزستانی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: 12هزار کتاب گویا در کتابخانه مرکزی اهواز موجود است که نابینایان می‌توانند با درخواست کتاب موردنظر، فایل آن را به صورت دی‌وی‌دی رایگان و از طریق پست دریافت کنند.

به گزارش ایران سپید منصور کوهی‌رستمی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در نشست خبری هفته کتاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دین اسلام با اقرا آغاز شده و امر مطالعه از اهمیت به سزایی برخوردار است چرا که اثرات بسیاری بر اجتماع خواهد داشت.

وی افزود: شاه‌بیت مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ، ترویج کتاب و کتابخوانی است و ما نیز در این راستا در حال تلاش هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان عنوان کرد: در مجموع 226 کتابخانه در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که 178 کتابخانه، نهادی و 48 کتابخانه مشارکتی می‌باشد و 448 نیروی جوانف تحصیلکرده و پای کار به صورت 12 ساعته مشغول ارائه خدمت به مردم هستند.

وی افزود: 99هزار و 73مترمربع فضای زیربنایی کتابخانه‌ای در سطح استان با 2 میلیون و 677هزار نسخه کتاب وجود دارد که در سال جاری 5 کتابخانه تازه تاسیس به این آمار افزوده شد.

کوهی‌رستمی در رابطه با بیان اینکه استقبال قشر کودکان و نوجوانان بیش از سایرین است بیان کرد: در حال حاضر بیش از 100هزار عضو زیر 20 سال در کتابخانه‌های استان خدمات‌دهی می‌شوند و بخش‌های کودک کاملا فعال است.

وی افزود: همچنین در 7 ماهه امسال حدود 20هزار جلد به صورت خودجوش و توسط مردم به کتابخانه‌ها اهدا شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: توجه به گروه‌های خاص مانند ناشنوایان، نابینایان و حتی افرادی با مشکلات جسمی خاص از اولویت‌های ما است و تا به امروز 4 بخش نابینایان برای 637 عضو در کتابخانه‌های استان خدمات خود را ارائه می‌دهند.

وی افزود: مجهزترین این مراکز در کتابخانه مرکزی اهواز است و در راستای تجهیز این مرکز به کمک یکی از خیرین توانستیم دستگاه چاپ بریل را تهیه کنیم و نابینایان میتوانند جزوات و کتاب‌های مورد نظر خود را در اختیار این مرکز قرار داده تا با چاپ آن‌ها به صورت بریل مشکل خواندن آن‌ها رفع شود.

کوهی‌رستمی عنوان کرد: همچنین 12هزار کتاب گویا در کتابخانه مرکزی اهواز موجود است که نابینایان می‌توانند با درخواست کتاب موردنظر فایل آن را به صورت دی‌وی‌دی رایگان و از طریق پست دریافت کنند./ فارس

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *