شناسه خبر: 19149 منتشر شده در مورخ: 1398/8/14 ساعت: 06:26 گروه: دانش و فن آوری  
انتشار JAWS 2020 و تغییرات تازه

انتشار JAWS 2020 و تغییرات تازه

چند سالی است که شرکت Freedom Scientific به سیاق بیشتر کمپانیهای محصولات نرم افزاری، نظم مشخصی به روند انتشار نسخه های به روز داده و حالا دیگر کاربران میدانند چه وقت باید منتظر ارائه نسخه به روزتری از نرم افزارهای تولید شده در این شرکت باشند.

به گزارش ایران سپید «JAWS»، صفحه خوان قدیمی و محبوب این شرکت، بعد از تغییرات در تقویم انتشار به روزرسانیها، حالا معمولاً در سه ماهه پایانی هر سال میلادی به روز میشود. امسال این اتفاق در پایان اکتبر رقم خورد و به مناسبت همین رخداد هم بنا دریم در این نوشتار، نگاهی اجمالی به تغییرات این صفحه خوان در نسخه ۲۰۲۰ آن داشته باشیم.

اگر بخواهیم حکایت را از نقل تغییرات کوچک شروع کنیم، جایگاه نخست میرسد به تغییری که حالا JAWS را وا میدارد تا گزینه های موجود در فرمهای تعبیه شده در صفحات اینترنتی را دو بار نخواند. این، اشکالی است که به خاطر رویکرد خاص برخی طراحان وب به وجود میآید و باعث میشود صفحه خوان، عنوان بعضی فیلدها را دو بار بخواند اما حالا تمهیدی اندیشیده شده که دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد.

یکی دیگر از تغییرات کوچک اما کاربردی که در نسخه جدید به وجود آمده آن است که با توجه به افزایش قابل توجه صفحات اینترنتی که خود دارای کلیدهای میانبر هستند و لزوم استفاده از JAWS در حالت Focous Mode در این صفحات، این صفحه خوان حالا تنظیمی را در اختیار کاربران قرار داده تا این تغییر به صورت خودکار اتفاق بیفتد. حالتی را تصور کنید که میخواهید از Gmail در وضعیت استاندارد استفاده کنید و به همین دلیل، با ورود به این سایت، JAWS را به کمک Insert + Z بر روی Focous Mode قرار میدهید. اگر در همین موقعیت بخواهید صفحه دیگری را هم به عنوان یک تَبِ جدید باز کنید و با کمک CTRL + Tab در میان این دو صفحه حرکت کنید، هر بار مجبور خواهید بود میانبر مربوطه را بفشارید تا Mode‌را متناسب با صفحه ای که در آن قرار دارید، فعال یا غیر فعال کنید. در نسخه جدید اما امکانی فراهم شده تا JAWS را به گونه ای تنظیم کنید که این عمل به شکل خودکار رقم بخورد.

ارتقا نسخه نویسه خوان نوری تعبیه شده در JAWS از OmnyPage ۱۹ به ۲۰ و اضافه شدن پشتیبانی از زبانهای عبری و عربی در این نویسه خوان، از دیگر تغییرات اعمال شده در نسخه جدید JAWS است. افزون بر همه اینها، از افزوده شدن Scan Cursor به JAWS میتوان به عنوان یکی از مهمترین تغییرات این صفحه خوان در نسخه ۲۰۲۰ یاد کرد. این Cursor به کاربران امکان میدهد از نرم افزارهایی که با نام Universal apps در ویندوز ۱۰ در دسترس کاربران قرار گرفته بود و امکان استفاده از JAWS یا Invisible Cursor در آنها فراهم نبود، به راحتی استفاده کنند. حالا در این نرم افزارها، با فشردن Insert و منهای ماشین حساب، به صورت خودکار به جای JAWS Cursor, Scan Cursor فعال میشود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *