شناسه خبر: 19143 منتشر شده در مورخ: 1398/8/13 ساعت: 10:20 گروه: سیاسی  
استکبارستیزی باید درجوامع اسلامی نهادینه شود

استکبارستیزی باید درجوامع اسلامی نهادینه شود

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مهم‌ترین اصل در برنامه سیاسی پیشوایان معصوم در دوران حاکمیت جور را مبارزه با نظام ستم و استکبار عنوان کرد و گفت:‌ امروز نیز با توجه به وجود استبکار جهانی و راس آنها آمریکا، استکبارستیزی باید در جوامع اسلامی با استفاده از ابزارهای مختلف، تبلیغ و نهادینه شود.

به گزارش ایران سپید نصرت الله لطفی با اشاره به علاقه‌مندی جمع کثیری از نخبگان و آحاد مردم به شنیدن حقایق درباره مسائل مهمی چون استکبارستیزی، افشای ماهیت غرب و برائت از دشمنان اسلام گفت: همگان باید دست به دست هم داده و این مهم را ضمن استفاده از ابزارهای مختلف به ویژه فناوری‌های نوین ارتباطی برای انتقال و تبلیغ استکبار ستیزی در جوامع اسلامی نهادینه کنند.

وی ادامه داد: لانه جاسوسی آمریکای مستکبر ۴۰ سال پیش؛ در۱۳ آبان ۱۳۵۸ به دست دانشجویان پیرو خط امام فتح شد و یاد آن حماسه بزرگ و به تعبیر امام خمینی (ره) انقلاب دوم و همراه با یادکردی از کشتار مظلومانه دانش آموزان به دست رژیم پهلوی در مقابل دانشگاه تهران در ۱۳ آبان  ۱۳۵۷ همچنین تبعید امام راحل به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ که جملگی به عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و در راس آن آمریکای مستکبر» گرامی داشته می شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یوم‌الله ۱۳آبان را یادآور ماهیت استکباری و استبدادی آمریکای جهانخوار و عامل هم‌گرایی، هم‌افزایی و اتحاد ملی ملت استوار و همیشه در صحنه ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: ملت شریف ایران اسلامی سال‌هاست که شاهد زورگویی های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا هستند.

 لطفی در ادامه، راه اندازی جنگ نرم و تقویت جریان رسانه های همسو علیه جمهوری اسلامی ایران در نبرد بزرگ رسانه ها را از آخرین فشارهای استکبار جهانی علیه این کشور دانست و افزود: توسعه شبکه های متعدد ماهواره ای و سایتهای بزرگ با حمایت های مالی مستقیم از نمادهای این جنگ نرم تمام عیار به شمار می رود.

به گفته وی تحریم های مکرر اقتصادی و مقابله بی‌حد با امکانات صلح آمیز هسته ای و ادامه این شرارت‌ها همگی، خوی استکباری و استبدادی دولت آمریکا را نشان می دهد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، تاریخ پرافتخار ایران اسلامی را مملو از ایام سرنوشت‌ساز و افتخارآمیز دانست که هریک یادآور ارزش‌های بسیار متعالی و کم‌نظیر انسانی و دینی است و یوم‌الله ۱۳ آبان را یکی از مهمترین این روزها که به عنوان «روز بزرگ ملی مبارزه با استکبار جهانی و مرگ بر آمریکا» نام گرفته است.

لطفی در ادامه استکبارستیزی را یکی از بارزترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، ۱۳ آبان را روز تجلی اقتدار جوانان ایرانی در برابر توطئه‌های شوم و نقشه‌های پلید استکبار و بی اعتمادی و بدعهدی به آنان عنوان کرده‌اند که مبدأ حرکت جهانی و موج بیداری اسلامی قرار گرفت.

برای ملت ایران در همه‌روزهای سال استکبارستیزی مفهوم خاصی دارد، اما ۱۳ آبان تجلی استکبارستیزی آحاد جامعه محسوب می شود.

لطفی با اشاره به وقایع مختلف در ۱۳ آبان سال های ۴۲، سال های ۵۷ و ۵۸، یادآورشد: از۱۳ آبان ۴۲ درس پیروی از رهبری و ارزش ولایت الهی در مقابل استکبار جهانی و از ۱۳ آبان ۵۷ درس ستیز و مقابله با ظلم و جور و ستم استکبار جهانی و از ۱۳ آبان ۵۸ درس ایمان‌، استواری و برائت از شیاطین و زورگویان جهانی را آموخته ایم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد: با همه این تفاسیر۱۳ آبان نقطه آغاز تقابل با کسانی است که خود را در مقام خدایی برای ملت‌ها تعریف کرده‌ و جای خدایان سنگی و چوبی را گرفته و درصدد تبدیل کردن افکار و عقاید ملت‌ها به سنگ و چوب هستند از این رو امروز باید همه جوامع اسلامی دست در دست هم با مشتی گره کرده هم‌صدا و یکپارچه با بصیرت و حضور خود در صحنه فریاد استکبارستیزی و ضداستبدادی را سر داده و این مهم را در جوامع اسلامی نهادینه کنند./ ایرنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *