شناسه خبر: 19056 منتشر شده در مورخ: 1398/8/4 ساعت: 09:47 گروه: اجتماعی  
موافقت شورای شهر مشهد با حمل و نقل رایگان معلولان

موافقت شورای شهر مشهد با حمل و نقل رایگان معلولان

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با لایحه حمل و نقل عمومی رایگان برای معلولان موافقت کردند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: براساس مصوبه هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر، شهرداری مشهد مکلف است در اجرای تبصره ۲ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان و بند ۲۷ منشور حقوق و مسئولیت‌های شهرنشینی مشهد به منظور ایجاد رفاه برای معلولان جسمی - حرکتی و تسهیل در ارائه خدمات حمل و نقل عمومی درون‌ شهری شامل اتوبوس و قطارشهری، برای هر فرد با معلولیت درجه شدید و خیلی شدید، ۶۰ سفر رایگان در هر ماه منظور کند.
بتول گندمی افزود: سفرهای رایگان اختصاص یافته برای معلولان در هر ماه قابلیت ذخیره و انتقال به ماه‌های دیگر را ندارد.
وی اظهار داشت: همچنین در صورت استفاده افراد غیر مشمول از تسهیلات این مصوبه، در نوبت اول ارائه این تسهیلات مدت ۶ ماه و در نوبت دوم  به صورت دایمی لغو خواهد شد.

گندمی گفت: شهرداری مشهد نیز باید نسبت به پیگیری دریافت اعتبارات لازم از دولت، مطابق مفاد تبصره ۲ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان، اقدام و گزارش آن را همزمان با ارسال لوایح تفریغ بودجه، به شورای اسلامی شهر ارایه و بار مالی اجرای مصوبه را در لایحه اصلاح بودجه سال ۱۳۹۸ و لوایح بودجه سنواتی منعکس کند.
وی افزود: همچنین شهرداری مکلف است، نسبت به اطلاع‌ رسانی جامع در خصوص این مصوبه اقدام و گزارش آن را حداکثر طی سه ماه از تاریخ ابلاغ قانونی این مصوبه، به شورای اسلامی شهر ارسال کند.
پرداخت هزینه حمل و نقل دانش آموزان استثنایی
تصویب لایحه پرداخت هزینه خدمات حمل و نقل دانش آموزان استثنایی نیازمند از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای شهر مشهد بود.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این باره گفت: طبق این مصوبه به شـهرداری مشـهد اجازه داده می‌شود به‌منظور کمک به خانواده‌های نیازمند و محـروم دارای فرزند با معلولیت جسمی- حرکتی و ذهنی و فراهم‌ نمودن زمینه ادامه تحصیل و آموزش دانش‌ آموزان در مدارس استثنایی، هزینه‌های مربوط به خدمات رفت و آمد آنها که توسط شرکت‌های خصوصی تحت پوشش و نظارت سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری ارائه می‌شود، تا سقف پانزده میلیارد ریال را از محل اعتبارات کمک به اقشار آسیب‌پذیر در بودجه سال ۹۸ شهرداری پرداخت کند.
گندمی افزود: طبق این مصوبه شهرداری مکلف است، ضمن پیش‌بینی آثار مالی این مصوبه در اصلاح بودجه سال ۹۸، ردیفی را برای این منظور در آلبوم بودجه سنواتی خود پیش‌بینی و اعتبار مربوط را به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی پرداخت کند.

وی اظهار داشت: همچنین هرگونه پرداخت خدمات رفت و آمد دانش‌آموزان مدارس استثنایی از محل این مصوبه، منوط به بررسی و تأیید صورت وضعیت سرویس مدارس مربوطه توسط شهرداری مشهد است.
معافیت خانواده شهدا، آزادگان و جانبازان از هزینه کفن و دفن
در ادامه جلسه امروز لایحه معافیت خانواده شهدا، آزادگان، جانبازان و خانواده های آنان و رزمندگان از هزینه‌های دفن و کفن نیز بررسی و تصویب شد.
گندمی گفت: طبق این مصوبه شهرداری مشهد مکلف است، در راستای اجرای ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به کفن و دفن والدین، همسران و فرزندان شهدا، آزادگان و همسران و فرزندان آنان، جانبازان و همسران و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و رزمندگان با سابقه حضور ۶ ماه و بالاتر در جبهه، بدون اخذ بهای خدمات استفاده از سردخانه در روز اول، انتقال از داخل شهر به سالن‌های معراج، تدفین در قبور بلوک‌های عمومی یک یا دو طبقه، امور اداری و تشکیل پرونده، تغسیل و تدفین عمومی، تسطیح و بتن‌ریزی بلوک‌های عمومی و نگهداری و ترمیم‌ قبور به‌مدت ۳۳ سال اقدام کند.

وی افزود: شهرداری باید بار مالی اجرای این مصوبه را در لایحه اصلاح بودجه سال جاری و لوایح بودجه سنواتی منعکس کند.
تصویب لایحه حمایت و تشویق اعلام کنندگان مفاسد اداری در شهرداری مشهد، تصویب لایحه مجوز انعقاد قرارداد مشارکتی اجرای پروژه توحید در میدان شهدا و تصویب لایحه مجوز واگذاری سهام سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد به سهامدار حقوقی طرف مشارکت شرکت چالشان شرق از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد بود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *