شناسه خبر: 1904 منتشر شده در مورخ: 1392/10/22 ساعت: 09:19 گروه: اجتماعی  
وضعیت شهرسازی به گونه مناسبی جهت تردد معلولان نیست
موسی زاده:

وضعیت شهرسازی به گونه مناسبی جهت تردد معلولان نیست

کارشناس دبیرخانه ستاد مناسب سازی معابر کشور گفت : تاکنون وضعیت شهرسازی در کشور به گونه مناسبی جهت تردد معلولان و افراد جامعه هدف نبوده است.

محمد موسی زاده ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرداریها و شورای شهر مهم ترین نهاد کشوری در امر مناسب سازی معابر  هستند افزود: مناسب‎سازی شهری برای استفاده افراد کم‎توان علی‎رغم دارا بودن مصوبه قانونی نیاز به الزام اجرایی دارد.

وی ادامه داد: تردد آسان و بدون مانع برای این افراد هدف عمده مناسب‎سازی شهری است که در سازمان بهزیستی به لحاظ جایگاه قانونی که در احقاق حقوق معلولان داریم و به استفاده ماده 10 آیین‎نامه اجرایی ماده 2 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان موظف به گزارش‎گیری مناسب‎سازی شهری را به صورت سالانه از دستگاه‎های اجرایی اخذ هستیم تا پس از تنظیم به هیئت وزیران ارایه دهیم.

موسی زاده با بیان اینکه مناسب سازی شهری جامع شمول بوده و کاربرد استفاده از آن برای همه آحاد مردم در جامعه است افزود: افراد جامعه اعم از معلولان، سالمندان، زنان باردار، کودکان و برخی از افرادی که در مقاطعی دچار بیماری شده و از نظر تردد با مشکل مواجه می شوند نیازمند مناسب سازی شهر هستند.

کارشناس دبیرخانه ستاد مناسب سازی معابر کشور در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه مناسب‎سازی معابر شهری جهت تسهیل رفت و آمد معلولان در سطح شهر، افزود: این جلسه برای آموزش و توجیح دستگاهها می باشد که امسال برای اولین بار اجرا می شود

موسی زاده در خصوص وضعیت مناسب سازی معابر بیان داشت : پروژه ارزیابی ها با تهیه پرسشنامه در بین 21 دستگاه اجرایی به صورت مستقیم یا  زمینه و بستر مناسب را فراهم می کنند .

کارشناس دبیرخانه ستاد مناسب سازی معابر کشور د گفت : فاز اول این پروژه دی ماه امسال در سطح کشور آغاز و تا پایان بهمن ماه توزیع و جمع آوری می شود و سه ماه اول سال آینده گزارشها را ارائه می دهیم فاز دوم این پروژه نیمه دوم سال آینده برای همه دستگاههای کشور اجرا می شود

موسی زاده افزود: در پایان پروژه می توانیم عملکرد دستگاهها را درخصوص مناسب سازی معابر ارزیابی کنیم و بتوانیم مقایسه ای بین دستگاهها و استانها با یکدیگر انجام دهیم .

وی با اشاره به دو رویکرد مهم بیان داشت دو رویکرد مهم در خصوص این امر این است که هر آنچه طراحی و احداث صورت می گیرد باید منماسب سازی شود و ساختمانهایی که وجود دارند باید مناسب سازی شوند تا قابل دسترسی معلولین باشند .

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *