شناسه خبر: 18996 منتشر شده در مورخ: 1398/7/24 ساعت: 09:50 گروه: اجتماعی  
روز عصای سفید، رنگین کمان وعده‌ها

روز عصای سفید، رنگین کمان وعده‌ها

اجرای کامل قانون جامع حمایت از معلولان، انتصاب مشاور استاندار در امور معلولان، پرداخت کمک هزینه تحصیلی، برقراری مستمری به خانواده معلولان و ساخت پارک و فرهنگسرای اختصاصی تنها بخشی از خبرهای خوشی بود که در روز جهانی عصای سفید به معلولان همدان هدیه شد.

به گزارش ایران سپید  به مناسبت روز عصای سپید جمعی از نابینایان به همت بهزیستی همدان گرد آمدند. 

مدیرکل بهزیستی همدان این روز را به همه صاحبان عصای سفید تبریک گفت و بی مقدمه خبرهای خوشی را که برای روشندلان آورده بود، پشت تریبون اعلام کرد تا شادی این بزم و محفل کامل شود.

حمید رضا الوند به اختصاص اعتبار دولتی برای اجرای قانون جامع حمایت از معلولان اشاره کرد و افزود: به همت دولت این بودجه از محل حذف یارانه افراد پردآمد کشور تامین و در اختیار سازمان بهزیستی قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای کامل و درست قانون جامع حمایت از معلولان ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم بود تا همه دستگاه های اجرایی که مکلف به اجرای طرح های حمایتی از معلولان بودند به وظیفه خود عمل کنند.

الوند گفت: با تدبیر دولت بخشی از نیازهای مالی و اعتباری بهزیستی از این محل تامین و به مشکلات و گرفتاری های جامعه هدف بهزیستی رسیدگی می شود.

مشاور استاندار مطالبه گر حقوق معلولان

انتصاب مشاور استاندار همدان در امور معلولان خبر خوب و مسرت بخش مدیرکل بهزیستی بود که به روشندلان داد و با تشویق های گرم آنها مواجه شد؛ از این پس مشاور استاندار مطالبه گر حقوق معلولان خواهد بود و مسائل و نیازهای آنها راحتر و بهتر به نماینده عالی دولت در استان منعکس می شود.

الوند از برقراری مستمری برای تمام اعضای خانواده معلولان خبر داد و گفت: پیش از این تنها معلولان سرپرست خانوار مستمری دریافت می کردند که از این پس همه افراد تحت تکفل از مزایای بهزیستی بهره مند می شوند.

کمک هزینه دانشگاه برای خانواده نابینایان

وی خبر خوب دیگری هم برای فرزندان افراد نابینا داشت و گفت: در راستای حمایت از ادامه تحصیل و آموزش معلولان از این پس علاوه بر پرداخت کمک هزینه تحصیلی به سرپرستان، فرزندان آنها نیز از خدمات آموزشی بهزیستی برخوردار می شوند تا دیگر نگرانی برای ادامه تحصیل در دانشگاه نداشته باشند.

بغیر از مدیرکل بهزیستی که موجی از شادی و نشاط در دل نابینایان آفرید، مجری برنامه عصای سفید هم چند خبر خوش از شورای شهر برای این مجلس آورده بود که اعلام کرد.

براسای آنچه در این همایش به نقل از رضوان سلماسی عضو شورای اسلامی شهر همدان بیان شد، معلولان صاحب پارک، فرهنگسرا و خانه تئاتر می شوند.

معلولان صاحب پارک مخصوص می شوند

این پارک متناسب با اوضاع و احوال جسمی و روحی معلولان احداث و تمامی وسایل آن متناسب با شرایط این افراد خریداری و نصب و براساس وعده شواری شهر این طرح تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.

راه اندازی فرهنگسرا و خانه تئاتر نیز از دیگر تصمیم های اعضای شورای اسلامی شهر همدان است که برای جامعه هدف بهزیستی مفید و لازم دیده اند.

تولید پنج کتاب صوتی برای نابینایان

تولید پنج کتاب صوتی خبر مهم دیگر مدیرکل بهزیستی بود که از قلم افتاده بود. این کتابها با کمک بنیاد حفظ ارزش های دفاع مقدس استان تهیه و تدوین می شود.

به گفته الوند کار تولید این محصولات فرهنگی تا دهه فجر پایان گرفته و در اختیار روشندلان قرار می گیرد تا در کنار کتاب های خط بریل از این منابع که در حوزه های ادبیات دفاع مقدس، دین، مذهب، رمان و داستان های مختلف هستند بهره ببرند.

نابینایان قهرمانان علم و ورزش

مدیرعامل انجمن نابینایان همدان نیز به بیان گوشه ای از موفقیت های این قشر اشاره کرد و گفت: نابینایان افراد توانمندی هستند که بیش از ترحم و دلسوزی به برخورد و رفتارهای درست اجتماعی نیاز دارند.

اعظم مرادی خاطرنشان کرد: این انجمن ۳۵۰ عضو  نابینا دارد که هشت نفر آنها از مدال آوران بین المللی در رشته های ورزشی مانند گلبال، شنا، پاورلیفتینگ و شطرنج هستند.

به گفته وی ۳۰ نفر دیگر از روشندلان جزو نخبگان علمی و در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

مرادی خیران را به کمک و حمایت از نابینا دعوت و از همه نیکوکارانی که یاریگر این انجمن بوده اند قدردانی کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *