شناسه خبر: 18970 منتشر شده در مورخ: 1398/7/23 ساعت: 09:32 گروه: اجتماعی  
«تهران باس» می آید

«تهران باس» می آید

پیمان سنندجی، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از مناسب سازی اپلیکیشن تهران باس برای نابینایان به ایران سپید خبر داد و گفت: برای اینکه شهروندان در جریان زمان ورود و خروج اتوبوسهای خطوط بی آر تی قرار بگیرند، اپلیکیشن تهران باس را طراحی کردیم.

به گزارش ایران سپید پیمان سنندجی، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از مناسبسازی اپلیکیشن تهران باس برای نابینایان به ایران سپید خبر داد و گفت: «برای اینکه شهروندان در جریان زمان ورود و خروج اتوبوسهای خطوط بی آر تی قرار بگیرند، اپلیکیشن تهران باس را طراحی کردیم. منتها این اپلیکیشن برای شهروندان نابینا دسترسپذیر نبود که خوشبختانه این مهم در آستانه روز جهانی عصای سفید انجام شد. با پیگیریها، مواردی که باید برای استفاده کاربران نابینا رعایت شود اعمال شد و از این پس دوستان نابینا هم میتوانند این نرم افزار را در گوشیهای همراه خود نصب کنند و در جریان برنامه زمانبندی حرکت اتوبوسهای خطوط مختلف قرار بگیرند.» سنندجی همچنین درباره اختلال در اعلام گویای ایستگاهها در خطوط مختلف بی آر تی اظهار داشت: «خوشبختانه تمام خطوط بی آر تی به سامانه اعلام گویا مجهز شد. مواردی که به عنوان اختلال گزارش شده، مربوط به جا به جایی بعضی اتوبوسها از خطی به خط دیگر است. این سامانه متصل به جی پی اس است و این طور نیست که دست راننده باشد و راننده به اختیار خود آن را روشن یا خاموش کند. ممکن است مثلاً یک دستگاه اتوبوس مربوط به خط ۱ بوده و این سامانه روی آن دستگاه برای خط ۱ نصب شده؛ بعداً به دلایلی مثل تعمیر یا کمک به خط مثلاً ۲، به ناوگان آن خط اضافه شود؛ در حالی که سامانه آن دستگاه، ایستگاههای خط ۱ را اعلام میکند. در این صورت است که مجبور به جا به جایی سامانه میشویم و همین جا به جایی کمی زمانبر است. از طرفی، این سامانه ممکن است در بعضی دست اندازها قطع و وصل شود. قول میدهم که میزان این اختلالات خیلی پایین آمده؛ بنا بر این شهروندان نابینا بدون هیچ نگرانی از خطوط اتوبوسرانی استفاده کنند و اگر مواردی مربوط به همین اختلالات را مشاهده کردند، به سامانه ۱۸۸۸ اطلاع دهند تا پیگیری شود.» مجید سرایی

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *