شناسه خبر: 18939 منتشر شده در مورخ: 1398/7/21 ساعت: 09:41 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 21 مهر 1398

روزنامه یکشنبه 21 مهر 1398

چرا بهزیستی ۷۰ درصد بودجه خود را صرف مرکز نگهداری معلولان میکند؟ - تحریم هم نوعی جنگ است - چند نفر در ایران از تلفن همراه استفاده میکنند؟ - خواص پسته در پیشگیری از دیابت و سلامت چشمها - شاعر نابینای دیدنیها - اعزام قطعی دو جودوکار نابینا به پارالمپیک توکیو - پیغامی برای مرگ - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 21 مهر 1398

14 صفر 1441

13 اکتبر 2019

سال بیست و سوم شماره 6256

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

چرا بهزیستی ۷۰ درصد بودجه خود را صرف مرکز نگهداری معلولان میکند؟ 2

تحریم هم نوعی جنگ است 6 

چند نفر در ایران از تلفن همراه استفاده میکنند؟ 8

خواص پسته در پیشگیری از دیابت و سلامت چشمها 10

شاعر نابینای دیدنیها 12

اعزام قطعی دو جودوکار نابینا به پارالمپیک توکیو 16

پیغامی برای مرگ

اطلاعرسانی

 

 

...........ویژه

* چرا بهزیستی ۷۰ درصد بودجه خود را صرف مرکز نگهداری معلولان میکند؟ معاون سازمان بهزیستی درباره اینکه بودجه توانبخشی در چه بخشهایی هزینه میشود، توضیحاتی داد. باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مدتی پیش خبردار شدیم که سازمان بهزیستی کشور بخش زیادی از منابع خود را در ۲۲۰۰ مرکز نگهداری افراد دارای معلولیت که حدود ۸۰ هزار نفر معلول نگهداری میشود، هزینه میکند. این در حالیست که آمار افراد دارای معلولیت که در این مراکز نگهداری نمیشوند و خانواده هایشان از آنها نگهداری میکنند بیشتر از افراد دارای معلولیت در مراکز است. همین موضوع باعث گله مندی خانواده هایی شد که از معلولان در خانه نگهداری میکردند. محمد نفریه، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سؤال که چرا نزدیک به ۷۰ درصد بودجه توانبخشی سازمان بهزیستی صرف مرکز نگهداری معلولان میشود؟ اظهار کرد: بخش توانبخشی سازمان بهزیستی رویکردهای مختلفی دارد و سازمان بهزیستی کشور رویکردش خانواده محور و اجتماع محور است. نفریه بیان کرد: معلولانی که خانواده از پس نگهداری آنها بر نمیآید، در مراکز نگهداری بهزیستی قرار میگیرند. این محاسبه اشتباه است که بگوییم ۷۰ درصد منابع فقط در مراکز استفاده میشود؛ چرا که به معلولان در مراکز فقط یارانه پرداخت میشود. معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: معلولانی که در مراکز نگهداری میشوند، علاوه بر یارانه، مستمری نیز دریافت میکنند. همچنین در کل کشور ۱۰۰ هزار نفر از خدمات شبانه روزی و روزانه مراکز نگهداری استفاده میکنند.

* سامانه شفافیت بهزیستی در کشور راه اندازی میشود: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه اندازی سامانه شفافیت بهزیستی در کشور خبر داد و گفت: در سامانه shafaf.behzisti.ir تمام قراردادها و موافقتنامه های سازمان بهزیستی قابل مشاهده است و مددجویان میتوانند خدماتی را که از سال ۹۱ دریافت کردهاند، ببینند. وحید قبادی دانا با اشاره به طراحی و تدوین تاریخ شفاهی مدیریتی سازمان بهزیستی کشور گفت: این مهم توسط پژوهشگران و با مشارکت تمام رؤسای این سازمان در طول عمر ۳۹ ساله خود در حال نگارش است. وی همچنین با بیان اینکه مایل هستیم بهزیستی تبدیل به اتاقی شیشه ای شود و تمام مردم بر فعالیتهای ما نظارت داشته باشند، افزود: در صددیم تا همه افراد بتوانند در سراسر کشور مسائل و مشکلاتی را که میبینند، به ما گزارش دهند. رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ابلاغ بخشنامه اجرایی منع پذیرش یا قبول منافع متعارض در بهزیستی گفت: این بخشنامه به این معناست که تمام مدیران این سازمان اگر بخواهند فعالیتی غیر از جایگاه مدیریتی خود داشته باشند، باید بین فعالیت در بهزیستی و شغل دوم،  یکی را انتخاب کنند. قبادی دانا از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی در راستای دولت الکترونیک را مشخص شدن تعداد افرادی که در مراکز سالمندان و نگهداری از معلولان جسمی-حرکتی نگهداری میشوند، عنوان کرد و افزود: با استقرار دولت الکترونیک، متوجه شدیم که ۴۷ هزار نفر در مراکز ما نگهداری میشوند و تا کنون یارانه ۳۹ هزار تن از این افراد پرداخت میشد که پیگیر هستیم تا یارانه باقی افراد نیز برقرار شود. او اضافه کرد: مستمری سالمندان و معلولانی که در مراکز زیر نظر بهزیستی نگهداری میشوند، از ۶۴۰ هزار تومان در ماه در بهمن گذشته به ۷۷۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است که در تلاش هستیم این مبلغ را به ۹۲۰ هزار تومان افزایش دهیم که این مبلغ به کارت مسئول موسسات مربوط واریز میشود. وی یادآور شد: تا کنون ۱۷۸ هزار خانواده با سرپرست معلول، تنها مستمری یک نفر معلول را دریافت میکردند که از دو ماه گذشته به اندازه تعداد اعضای خانوار، مستمری پرداخت میشود. قبادی دانا گفت: از ترم تحصیلی مهر جاری دانشجویان معلول دانشگاههای دولتی نیز کمک هزینه تحصیلی دریافت میکنند.

 

..........سیاسی

* تحریم هم نوعی جنگ است.  محمدجواد ظریف در مصاحبه با شبکه تی آر تی گفت: تحریمهای آمریکا فشارهای سنگینی بر مردم ایران تحمیل کرده و به همین دلیل تحریمها نوعی جنگ محسوب میشود.

* واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت با هر گونه ورود پول کثیف به عرصه انتخابات مخالف است، گفت: نامزدها باید با مردم بیشتر صحبت کنند تا برای رأی دادن اقناع شوند، نه اینکه با پول پخش کردن بخواهند رأی جمع کنند.

* موسویان، عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای ایران معتقد است با گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام و اعمال سیاست فشار حد اکثری، این کشور نه تنها به هیچ یک از اهداف اعلامی خود دست نیافته، بلکه به بنبست سیاسی در مورد ایران رسیده است.

* محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: روند چند ماه گذشته بازار مسکن نشان میدهد که قیمت خانه سیر نزولی دارد، البته مشخص بود که رشد حباب گونه قیمتها در دو سال اخیر غیر عادی و غیر واقعی بوده است.

* رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: ذخایر اسکناس ارزی کشور طی یک سال گذشته نه تنها کاهش نیافته، بلکه افزایش یافته است و برای بهبود بیش از پیش این شرایط نیز تلاش میشود.

* مدیر کل حج و زیارت خوزستان گفت: بیش از سه میلیون زائر برای سفر به عتبات عراق در سامانه سماح ثبت نام کردند.

* "برایان هوک" رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا جمعه شب گفت: بدنبال درگیری با تهران نیستیم، اما از شهروندان، نظامیان و منافع آمریکا دفاع خواهیم کرد.

* شیرین هانتر، استاد علوم سیاسی دانشگاه جرج تاون واشنگتن تأکید کرد: بهترین ترجیح ترامپ آن است که نیروهای دیگری مانند ترکیه جایگزین نیروهای آمریکایی در سوریه شوند و در عمل، آنها توازنی با نیروهای ایران و روسیه ایجاد کنند.

.........گزارش روز

* چند نفر در ایران از تلفن همراه استفاده میکنند؟ بر اساس آخرین نتایج طرح آمارگیری برخورداری خانوارها و استفاده آنها از تلفن همراه، بیش از ۹۵ درصد از جمعیت کل کشور از تلفن همراه استفاده میکنند که سهم شهریها ۷۶ درصد و روستاییها ۲۴ درصد است. طبق این گزارش، ۵۸ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۳۹۷ نفر در کل کشور از تلفن همراه استفاده میکنند که ۵۹ درصد مرد و ۴۱ درصد زن هستند. بیشترین خانوارهایی که از تلفن همراه استفاده میکنند ساکن استان خوزستان هستند و استانهای کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر به ترتیب در رده دوم و سوم قرار دارند. بیش از ۸۵.۱ درصد از جمعیت استان سمنان، ۸۴.۷ درصد از استان تهران و ۸۴.۶ درصد از استان کرمان جزو کاربران فردی استفاده از تلفن همراه هستند.

* تعداد دانشگاهیان بیکار در ایران چقدر است؟ در حال حاضر از جمعیت فعال و در موقعیت کار ایران، حدود دو میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بیکار و در مقابل بیش از ۲۴ میلیون نفر دارای شغل هستند. نرخ بیکاری نیز کاهش داشته و به ۱۰.۵ درصد در تابستان رسیده است. بررسی وضعیت افراد تحصیلکرده نشان میدهد که نرخ بیکاری بین آنها به ۱۷.۲ درصد رسیده و حدود یک میلیون و ۲۶۷ هزار نفر از بیکاران را تشکیل میدهند. با وجود اینکه از تعداد فارغ التحصیلان بیکار در تابستان امسال نسبت به سال گذشته حدود ۵۵ هزار و ۷۷۰ نفر کم شده است، اما سهم بالایی بین بیکاران دارند. این در حالی است که سهم جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر فارغ التحصیل عالی از کل بیکاران، حدود ۴۳.۵ درصد است که نسبت به سال قبل که ۳۹.۵ درصد بود افزایش داشته است. از بین تحصیلکرده های بیکار ۶۰۰ هزار نفر مرد و ۶۶۷ هزار نفر زن هستند که از دو گروه کاسته شده اما در بین جمعیت شاغل ایران که به ۲۴ میلیون نفر میرسد، حدود ۲۴.۷ درصد فارغ التحصیل عالی هستند. از بین مردان شاغل ۲۱.۲ درصد و زنان ۴۰.۵ درصد دارای تحصیلات هستند.

 

............بهداشت و سلامت

* خواص پسته در پیشگیری از دیابت و سلامت چشمها: مغزیجات آجیلی از قبیل پسته، حاوی فیبر بوده و به حفظ سلامت روده ها کمک میکنند. پسته هم با روان کردن عملکرد روده ها مرتبط است. آنها منبع سرشار از فیبر هستند که عملکرد روده ها را تسهیل میکنند. از سوی دیگر پسته سرشار از پروتئینها و آنتی اکسیدانها است. در ادامه به برخی فواید پسته برای سلامت اشاره میشود. سلامت چشم: پسته تنها مغزی است که حاوی کورونوئید است. کورونوئیدها مسئول کاهش خطرات بیماریهای مرتبط با چشمها هستند. پسته حاوی کورونوئیدهای مشابهی است که در شبکیه چشم و عدسی چشم یافت میشود. این ماده به کاهش احتمال ابتلا به آب مروارید و مشکلات چشمی مرتبط با سن کمک میکند. متخصصان مصرف کورونوئیدها را همراه با چربی برای جذب اسانتر در بدن توصیه میکنند که البته این چربی مناسب در پسته هم وجود دارد. - سلامت قلب: میزان بالای کلسترول بد LDL در بدن میتواند منجر به انسداد شریانهایی شود که در بلندمدت ممکن است منجر به حمله قلبی شوند. پسته حاوی چربیهای مونو اشباع نشده است که برای کاهش کلسترول بد مناسب هستند. افزودن پسته به رژیم غذایی کم چرب به افزودن چربیهای خوب مورد نیاز برای عملکرد سالم بدن کمک میکند. - سیستم ایمنی سالم: پسته منبع غنی از ویتامین B۶ است. ویتامین B۶ به تقویت سیستم ایمنی کمک میکند. وجود آنتی اکسیدانها در پسته به بدن در مقابله با انواع بیماریهای میکروبی کمک مینماید؛ در نتیجه سیستم ایمنی عملکرد مناسبی خواهد داشت. پسته همچنین حاوی ویتامینهای E و A است. - پیشگیری از دیابت: در بیماری دیابت، قند پیوندی با پروتئین تشکیل میدهد که برای بدن غیر قابل استفاده میشود. این فرایند گلیکاسیون نام دارد. اثبات شده است که آنتی اکسیدانهای موجود در پسته برای کاهش نرخ گلیکاسیون مفید هستند. از این رو این مغز برای کنترل دیابت مفید است.

..........دریافت

* شاعر نابینای دیدنیها.  (توضیح: دُریافت این هفته به مناسبت روز عصای سفید، اختصاص به شعر و زبان سمانه مصدق، شاعر جوان نابینا دارد.) در سال 1363 در شهر درگَز واقع در شمال خراسان به دنیا آمده است و به طور مادرزاد نابینا است. وی تحصیلات خود را تا اخذ مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی ادامه داده و به طور حرفه ای از سال 1380 به سرودن شعر روی آورده و در سال 1387 نخستین مجموعه شعر خود با عنوان «تکیه کن فقط به چشمهای  خودت» را منتشر کرده است.  مصدق برای توجیه تصاویر شعری خویش، باور دارد آدمها برای آنچه که ندارند واسطه ای میتراشند و پلی میسازند تا به آن برسند. به عنوان مثال، فردی که قادر به راه رفتن نیست، دست از حرکت و پیش رفتن برنمیدارد، بلکه به کمک ویلچرش نوعی حرکت را تجربه میکند. نابینا نیز به گونه ای دیگر. او به یاری تخیل و حواس چهارگانه اش، راه دیدن را به روی خود میگشاید. دیدنی که از جنس خاص و ویژه شخص اوست. آن گاه میتواند این داشته را در چهارچوبی به نام شعر بریزد و دیدنیها را در شعرش ببیند. مصدق در شعر زیر که از سروده های جدیدش است، از تقابل آشنای باران و شعله (آب و آتش) استفاده میکند و درد را همچون دیگر انسانها به شعله آتش تشبیه میکند و سپس حرارت ملموس شعله را به آن

نسبت میدهد و درد را امری دور از لطافت و نم  باران توصیف میداند، اما مابقی تعابیر و تصاویر، همگی برگرفته از داشته های ذهنی و تجربیات

شعری گذشتگان است. «بگذار لبهایم همیشه بی سخن باشد، با چشمهایت گریه کردن کار من باشد؛ آن سوی باران در میان شعله های درد، تنها پناه ماندنم ویران شدن باشد؛ هرچند این دنیای چوبی آدمک دارد، بگذار اینجا یک نفر هیزمشکن باشد؛ از بیستون راهی به سویت نیست میدانم، این دستها باید همیشه کوهکن باشد؛ حالا چه فرقی میکند بگذار یک دفعه، مـاناترین اسطوره در تاریخ، زن باشد.» مصدق معتقد است رنگها نه تنها در شعرش، بلکه در زندگیش هم نقش مهمی ایفا میکنند. او توصیف رنگها را آن طور که شنیده است، با  تصوراتش توأم میکند و میشناسد. شاید باورش

سخت باشد، اما او میتواند با لمس کردن، روشن و تیره بودن رنگ پارچه را تشخیص دهد. شعر زیر نمونه ای از احساسات عمیق شاعر است که با درخواست دیده شدن آغاز میگردد. درخواستی که در ادامه تکرار شده و سکوت را از پس آن میتوان حس کرد. حال آنکه گفتار و صدا برای نابینایان امری حیاتی است. «مرا ببین؛ به اندازه یک پلک لبخندی روی گونه ام میریزد. مرا ببین؛ وقتی خستگی دهان چمدانت را باز

میکند تا شاید عزیزم، زندگی اتفاق غم انگیزی است وقتی تنهاییت سالها از تو بزرگتر باشد. سکوت، دریچه ای هرچند کوچک برای ندیدن آنچه دوست نداری. چیزی نگو! تنها چشمانت را به پیشانیم بدوز تا خطوط مورب ستاره ام را برگردانی.» موسیقی و صدا برای مصدق از اهمیت بالایی برخوردار است. او مدتی موسیقی کار میکرده، اما چون به تازگی ترانه سرایی میکند، معتقد است باید به طور جدیتر موسیقی را دنبال کند. با وجود این، موسیقی را در سرودن شعر چندان مؤثر نمیداند. شعر زیر، در رثای «امیر قویدل» کارگردان سینما سروده شده است. او در این شعر حال و  هوای آبان و بغضآلود بودن ماجرا را به خوبی توصیف کرده است. قطعاً شنیده و دانسته که هوای مهآلود با پایین آمدن ابرها پدید میآید و این دانسته را چه زیبا در عبارت شاعرانه قد

کشیدن ابرها تا زمین جای داده است. «دلتنگ، دل به غروب میزند خورشید. با ابرهای قد کشیده تا زمین، سرشار از بغضی ناتوان از فرو خورده شدن. نه! صورتم را به آسمان نچسبان! خاموشی، چراغ خوبی نیست برای دیدن، نشانم بده با چشمانی بازتر از همیشه تا به خاک حسودیم نشود. دلتنگ، دل به غروب میزند خورشید. در یکشنبه ای که تو را بر شانه های آبان ماه، تشییع میکنند.» منبع: فصلنامه پژوهشهای ادبی و بلاغی، سال دوم، شماره سوم، عناصر دیداری در شعر نه تن از شاعران نابینا.

............ورزشی

اعزام قطعی دو جودوکار نابینا به پارالمپیک توکیو: حضور دو جودوکار نابینا و کمبینا در بازیهای پارالمپیک 2020 توکیو قطعی شده است. در آخرین رویداد جودوی نابینایان که به عنوان جایزه بزرگ در ازبکستان برگزار شد، وحید نوری در وزن -90 کیلوگرم و محمدرضا خیر اللهزاده در وزن +100 کیلوگرم موفق شدند با غلبه بر تمام رقبای خود، به مدال طلای این مسابقات دست یابند تا در رنکینگ بهتری نسبت به سایر ملی پوشان قرار گیرند. با توجه به حضور این دو جودوکار در رنکینگ بهتر نسبت به سایر ملی پوشان، حضور این دو نفر در پارالمپیک 2020 توکیو تقریباً قطعی است و تنها باید تلاش کنند تا در رنکینگ یک یا دو نفر برتر اوزان خود قرار گیرند. البته رضا غلامی هم موفق به کسب سهمیه پارالمپیک شده است، اما با توجه به اینکه رنکینگ پایینتری نسبت به این دو نفر دارد، کار سختی برای قرار گرفتن در جمع دو جودوکار برتر وزن خود خواهد داشت تا عملاً از گردونه حضور در توکیو خارج شود. وحید نوری در بازیهای پارا آسیایی جاکارتا طلایی شد و در مسابقات جهانی پرتغال نشان برنز را بدست آورد. این جودوکار کمبینا در ۲ گرند پری باکو و ازبکستان نیز صاحب گردن آویز طلا شد و عنوان قهرمانی آسیا را نیز در کارنامه دارد. محمدرضا خیر اللهزاده در جاکارتا مدال نقره گرفت و در پرتغال به عنوان قهرمانی جهان رسید. این جودوکار نابینا در گرندپری باکو عنوان نایب قهرمانی و در جایزه بزرگ ازبکستان عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد تا رنکینگ یک سنگین وزن باشد و حضورش در توکیو ۲۰۲۰ قطعی است. وی در رقابتهای قهرمانی آسیا نیز نقره گرفت. علیرضا امینی، رئیس انجمن جودوی نابینایان با تأیید این خبر گفت: با توجه به اینکه هدفگذاری فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک برای کسب مدال طلا است، 2 جودوکاری که شانس بیشتری برای کسب مدال طلا خواهند داشت، اعزام میشوند.

............حوادث

* پیغامی برای مرگ: مرد دو زنه در اقدامی هولناک بعد از به آتش کشیدن خودرو و خانه اش، میان شعله های آتش جان باخت؛ اما جمله عجیبی که روی دیوار خانه اش نوشته شده بود، کارآگاهان را به تحقیق در این پرونده واداشت. ساعت 2 بعد از ظهر سه شنبه 16 مهر، آتشسوزی ساختمان مسکونی در خیابان فردوس غرب، خیابان شقایق جنوبی به مأموران کلانتری 133 شهرزیبا و آتشنشانی گزارش شد. به دنبال اعلام این خبر، امدادگران آتشنشانی و اورژانس و مأموران پلیس راهی خانه چهار طبقه شدند. نخستین بررسیها نشان میداد سه خودروی رانا، هایما و هیوندا آوانته در پارکینگ سوخته و طبقه دوم این خانه نیز در حال سوختن بود. پس از خاموش کردن آتش، بلافاصله مأموران راهی طبقه بالا شدند، اما هنگامی که آتشنشانان قصد ورود به داخل خانه را داشتند مشخص شد که در قفل است. پس از شکستن در ورودی و خاموش کردن آتش، آنها با جسد سوخته یک مرد مواجه شدند؛ این درحالی بود که مأموران در راه پلههای طبقه دوم با جملهای روی دیوار، رو به رو شدند که با اسپری مشکی نوشته شده بود: «کینه جواب داد.» با کشف جسد، موضوع به بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم بررسی صحنه جرم اعلام شد. در بررسیهای صورت گرفته مشخص شد که جسد متعلق به مردی 39 ساله است که پس از جدایی از همسر اولش با زن دیگری ازدواج کرده و ساکن طبقه دوم این ساختمان بوده است. تحقیقات نشان میداد که مرد جوان با همسر دومش و خانواده او نیز اختلاف داشته، اما در زمان حادثه وی و دو فرزند پسرش در خانه حضور نداشتند. بررسیها نشان میداد مرد جوان ابتدا به پارکینگ خانه رفته و خودروی رانای خودش را به آتش کشیده است که در این حادثه دو خودروی دیگر داخل پارکینگ نیز سوختهاند؛ سپس وی به خانهاش رفته و با ریختن تینر داخل خانه و قفل کردن در، آنجا را نیز آتش زده است. اما خودش نیز بر اثر سوختگی جان باخته است. بررسیها در خصوص این حادثه ادامه دارد.

............اطلاعرسانی

* بدین وسیله به اطلاع کلیه اعضای انجمن نابینایان استان تهران میرساند که مراسم بزرگداشت روز جهانی نابینایان در تاریخ 23/7/98 از ساعت 9 الی 12 در مجتمع فرهنگی ایوان شمس برگزار میگردد. وسایل ایاب و ذهاب رأس ساعت 7:30 صبح از مسیرهای زیر به مقصد اعزام خواهند شد:

1- پارک شهر- خیابان شهید فیاض بخش- رو به روی سازمان بهزیستی کشور 2- میدان امام حسین، اول خیابان ایرانمهر 3- سه راه آذری، رو به روی گل فروشی 4- خیابان قزوین، خیابان عبید زاکانی، مرکز توانبخشی نابینایان خزانه

* انجمن موج نور اصفهان برگزار میکند: مجمع عمومی عادی سالیانه. زمان: پنجشنبه 2 آبان 1398 ساعت 14:30 مکان: اصفهان ،خیابان سعادتآباد، رو به روی مقبره بانو امین، جنب ورزشگاه امین، خانه ریاضیات اصفهان. برای کسب اطلاعات بیشتر با سیستم اطلاعرسانی به شماره تلفن 03136688000 تماس بگیرید.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *