شناسه خبر: 18923 منتشر شده در مورخ: 1398/7/20 ساعت: 09:54 گروه: اجتماعی  
۱۴۹۰ دانش آموز کم توان در مدارس عادی لرستان تحصیل می کنند

۱۴۹۰ دانش آموز کم توان در مدارس عادی لرستان تحصیل می کنند

مسوول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی لرستان گفت: یکهزار و ۴۹۰ دانش آموز کم بینا، کم شنوا و معلول در مدارس عادی استان تحصیل می کنند.

به گزارش ایران سپید الهام ناظری در جلسه ستاد مناسب سازی استان افزود: با توجه به بازدید و بررسی‌های کمیته فنی مناسب‌سازی استان، ساختمان مدارس و مکان‌های درمانی در استان فاقد ضوابط معماری و شهرسازی ویژه معلولان و جانبازان هستند.

وی اظهارداشت: در بررسی اجرای قوانین و ضوابط مناسب سازی ۱۳ آیتم از جمله آسانسور، رمپ و دسترسی به سرویس‌های بهداشتی بررسی می‌شود.

وی با اشاره به کاهش آمار این دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی بالاتر بیان کرد: عدم دسترسی و مناسب‌سازی در مقاطع بالاتر، باعث بروز مشکلات عدیده و در نتیجه ترک تحصیل آنان می‌شود.

ناظری با بیان اینکه ۵۸ ساختمان اداری و ستادی در استان بررسی شد، اضافه کرد: سال ۹۵ فقط یک درصد دستگاه‌ها، سال ۹۶ حدود چهار و سال گذشته نیز تنها هفت درصد محیط‌های اداری استان از جمله دستگاه‌هایی همچون امور اقتصاد و دارایی، ثبت احوال، بهزیستی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی مناسب سازی داشتند.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای ضوابط مناسب سازی در دستگاه‌های پرمخاطبی همچون آموزش پرورش، مدارس و واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: در بازدید ابتدای تیرماه امسال از بیمارستان شهید رحیمی و نسبتاً تازه ساخت خرم آباد، دسترسی افراد کم توان در این مکان حدود ۴۵ درصد برآورد شد.

وی گفت: دسترسی محیط‌های اداری آموزش و پرورش حدود ۳۰ درصد است در حالی که فضاهای اموزشی آن حتی مدارس استثنایی نیز کمتر از این رقم می‌باشد.

مسوول دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب سازی لرستان افزود: شهرداری‌ها و دستگاه‌های دولتی ۲ رکن اصلی مناسب سازی هستند که این ستاد نیز اقدامات آنها را رصد و گزارش گیری می‌کند.

۵۰ هزار معلول که بیشتر آنها معلولین جسمی و حرکتی هستند در استان لرستان شناسایی شده‌اند و اکنون تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *