شناسه خبر: 18901 منتشر شده در مورخ: 1398/7/17 ساعت: 09:48 گروه: اجتماعی  
مجتمع‌های خدماتی بین راهی برای معلولان مناسب سازی می‌شوند

مجتمع‌های خدماتی بین راهی برای معلولان مناسب سازی می‌شوند

معاون فنی و نظارت بر بهره برداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: مجتمع های خدماتی بین راهی برای معلولان، جانبازان و سالمندان مناسب سازی می شوند.

به گزارش ایران سپید حامد معتمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پیشنیه تاریخی سرزمین کهن ایران بیانگر پیشتازی ایرانیان در ساخت راه ها و تاسیسات بین راهی است که ساخت کاروانسراها و خدمات آنها شاهد این ادعاست.

وی افزود: امروزه با توجه توسعه و تنوع راه های ارتباطی و توسعه کمی و تکنولوژی وسایل نقلیه بیشترین حجم جابجایی مسافر و کالا در کشور بر عهده ناوگان حمل و نقل جاده ای است که بر این اساس موضوع ارائه خدمات در طول راه ها به مسافران و رانندگان و وسایل نقلیه دچار تحول شده و خدمات مورد نیاز آنها از نظر تنوع کمیت و کیفیت نیز تغییر کرده است.

معتمدی عنوان کرد: خدمات سفر در حاشیه راه ها در راستای رشد و توسعه شبکه راه های کشور و ارتقا ایمنی سفر همواره مورد توجه است که در این زمینه یکی از مهمترین مراکز ارائه خدمت، مجتمع های خدمات رفاهی هستند.

وی خاطرنشان کرد: این مجتمع ها در زمره عناصر مهم زیرساختی در حاشیه راه ها به شمار می روند.

معتمدی یادآور شد: بر این اساس طبق قانون به سازمان حمل و نقل و پایانه های حمل و نقل اجازه داده شده که امتیاز قانونی غرفه ها و فروشگاه های پایانه ها و مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی را قبل شروع احداث و تکمیل به متقاضیان و بهره برداران واگذار کند.

وی افزود: به منظور ارائه خدمات مطلوب و کاهش حوادث و سوانح جاده ای، پاسخگویی به نیاز اقشار مختلف جامعه به ویژه پیش بینی تمهیدات لازم برای سهولت دسترسی جانبازان، معلولان و سالمندان به خدمات مورد نیاز در مراکز بین راهی از اموری است که در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گرفته است.

معتمدی ادامه داد: دستور العمل مناسب سازی این مراکز توسط شورای عالی جانبازان وایثارگران تهیه و طی نامه ای به سازندگان این مجتمع ها ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: بر این اساس در اولین همایش بین المللی گردشگری معلولان و تجهیزات مورد نیاز جانبازان، معلوان و سالمندان از 11 مجتمع برتر در زمینه مناسب سازی تقدیر شد که مجتمع خدمات رفاهی باغ ایرانی در محور اردکان ـ نایین نیز برتر شناخته و تقدیر شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *