شناسه خبر: 18852 منتشر شده در مورخ: 1398/7/14 ساعت: 09:51 گروه: اجتماعی  
بهره‌برداری از ۱۵ دستگاه اتوبوس ویژه معلولان و سالمندان در ارومیه

بهره‌برداری از ۱۵ دستگاه اتوبوس ویژه معلولان و سالمندان در ارومیه

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۵ دستگاه اتوبوس ویژه معلولان و سالمندان در ارومیه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش ایران سپید سعید فریور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد اتوبوس با همکاری شهرداری ارومیه در اختیار جامعه هدف این نهاد قرار گرفته و استفاده از آنها به صورت آزمایشی آغاز شده است.

وی اظهار داشت: در قالب طرح مناسب سازی، قرار است که ۸۰ دستگاه اتوبوس در اختیار جامعه هدف بهزیستی ارومیه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی سالمندان، فرصت های برابر برای تمام سنین است، اضافه کرد: جمعیت سالمند کشور رو به افزایش است که با توجه به این موضوع باید اقدامات حمایتی و مراقبتی مناسب از سالمندان صورت گیرد.

وی ادامه داد: برچسب های ویژه سالمندان و معلولان در استان رونمایی شده است که این برچسب ها به منظور رفاه حال سالمندان، معلولان و افراد کم توان برای نشستن در ناوگان درون شهری ارومیه و دیگر شهرهای استان چاپ شده است.

فریور گفت: مناسب سازی معابر و خیابان های شهری و احداث ساختمان‌ها برای تردد آسان معلولان و سالمندان از طرح های بهزیستی آذربایجان غربی برای افزایش راحتی و آرامش معلولان است که بر این اساس باید تدابیر جدی در صدور مجوزهای ساخت با هدف اجرای طرح های مناسب سازی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: اجرای طرح های مناسب سازی علاوه بر معابر و خیابان ها در پارک ها، بوستان ها، مراکز درمانی و خدماتی نیز ضروری است.

نگاهی کوتاه به وضعیت معابر عمومی، ساختمان های عمومی مانند بانک ها و ادارات نشان می دهد که جامعه معلول، جانباز و سالمند برای استفاده از حقوق شهروندی خود تا چه حد در سختی و مشقت قرار می گیرند.

امروزه مهم ترین بحثی که درباره مناسب سازی فضاهای شهری و ساختمان های عمومی مطرح است برداشتن موانع در مسیرهای حرکتی و احداث دسترسی های ویژه برای افراد معلول است.

بسیاری از معلولان ممکن است به خاطر نبود امکانات مناسب برای تردد در شهر قید انجام کارهای خود را بزنند و در منزل بمانند و این در حالیست که قوانینی در حوزه بهسازی معابر برای تسهیل در عبور و مرور افراد سالمند، معلول و جانباز در کشور وجود دارد که به طور کامل اجرایی نشده اند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *