شناسه خبر: 18787 منتشر شده در مورخ: 1398/7/8 ساعت: 11:12 گروه: ورزشی  
برای قهرمانی آسیا به تایلند میرویم

برای قهرمانی آسیا به تایلند میرویم

رقابتهای فوتبال پنج نفره نابینایان قهرمانی آسیا در حالی از هشتم مهر به میزبانی تایلند آغاز میشود که تیم ملی پنج نفره کشورمان بامداد شنبه تهران را به مقصد تایلند ترک کرد.

به گزارش ایران سپید جواد فلفلی، سرمربی تیم ملی فوتبال نابینایان کشورمان در خصوص این بازیها به ایران سپید گفت: این دوره از رقابتها برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است؛ چرا که میتوانیم از طریق آن سهمیه پارالمپیک را کسب کنیم. تیم کشورمان دست و پا بسته نیست و در پارالمپیک گذشته نیز موفق به کسب مدال نقره شدیم. انشاء ا.... در این دوره هم سعیمان بر این است تا عنوان قهرمانی را بدست آوریم.

فلفلی ادامه داد: در این مسابقات، تیمهای اول و دوم سهمیه ورودی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب میکنند، پس قطعاً تمام تیمها با آمادگی بالایی حضور پیدا خواهند کرد تا سهمیه را از دست ندهند. وی افزود: هرچند به بازیکنان تیمم ایمان دارم، اما واقعاً کسب سهمیه ورودی پارالمپیک بسیار دشوار شده است. ضمن اینکه کمیته پارالمپیک نیز بر روی مدالآوری ما حساب ویژه ای باز کرده است.

اگرچه هنوز سهمیه این تیم قطعی نشده است. تیم ملی فوتبال پنج نفره کشورمان با تیمهای عمان، ژاپن و مالزی همگروه شده است. ما تنها برای قهرمانی در تایلند حاضر میشویم تا سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنیم.

فلفلی با اشاره به رقبای این تورنمنت گفت: در مسابقات آسیایی تیمهای قدرتمندی چون مالزی، تایلند، ژاپن، کره جنوبی و هند حضور دارند و فقط ژاپن به خاطر اینکه میزبان است، سهمیه ورودی را کسب کرده و سایر تیمها با قدرت به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

سرمربی تیم فوتبال نابینایان گفت: قرار بود در اسپانیا بازی تدارکاتی انجام دهیم که به نتیجه نرسید. یک بار هم برنامه ریزی شد تا به مصاف ترکیه برویم که آن هم منتفی شد. وی افزود: در این دوره سعیمان بر این بود تا با جوانگرایی که در تیم صورت میگیرد، تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه را راهی مسابقات کنیم تا ضمن کسب بهترین نتیجه، جوانانمان هم از تجربه بازی با تیمهای خارجی بهره لازم را ببرند.

فلفلی گفت: در این تورنمنت، در اولین بازی به مصاف مالزی میرویم، سپس با عمان مسابقه خواهیم داد و در سومین بازی برابر ژاپن به میدان خواهیم رفت. اعزام تیم فوتبال پنج نفره در حالی است که این تیم به خاطر مشکلات مالی، پس از حدود یک سال به یک تورنمنت خارجی اعزام خواهد شد و  باید برای کسب عنوان قهرمانی و سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با رقیبانی مانند چین، تایلند و ژاپن رقابت کند. رقابتی که در پایان آن دو تیم برتر جواز حضور در توکیو ۲۰۲۰ را خواهند گرفت. تیم ایران دارنده مدال نقره پارالمپیک ۲۰۱۶ برای صعود به توکیو کار سختی را در پیش دارد؛ چرا که پس از رقابتهای قهرمانی جهان در اسپانیا که سال ۲۰۱۸ برگزار شد، این تیم با وجود تمرینات مستمر هیچ مسابقه دوستانه ای در خارج از کشور نداشته است و این یک نگرانی جدی به شمار میرود.

تیم کشورمان در پارالمپیک ریو توانست عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کند و از این رو، اعتبار خاصی نزد تیمهای آسیایی دارد. یکی دیگر از مهمترین برگهای برنده های ایران در تایلند، حضور ژاپن میزبان بازیهای پارالمپیک است. تیم ژاپن هرچند که در مسابقات قهرمانی آسیا حضور دارد، اما با توجه به میزبانی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، صعودش به این تورنمنت بزرگ بدون گزینش محاسبه میشود.

لذا چنانچه تیم کشورمان نتواند راهی فینال مسابقات شود و یکی از فینالیستها ژاپن باشد، ایران این شانس را دارد که با قرار گرفتن در سکوی سوم، جواز مستقیم در توکیو را بدست آورد. مسابقات فوتبال پنج نفره قهرمانی آسیا با حضور ۸ تیم چین، تایلند، کره و هند در گروه A و ایران، ژاپن، مالزی و عمان در گروه B از روز دوشنبه 8 مهر آغاز و تا ۱۶ مهر ادامه خواهد داشت.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *