شناسه خبر: 18775 منتشر شده در مورخ: 1398/7/8 ساعت: 09:44 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 8 مهر 1398

روزنامه دوشنبه 8 مهر 1398

دانشآموزان تحت پوشش بهزیستی وسایل کمک توانبخشی دریافت میکنند - نامه ای برای صلح - آخرین آمار از فاصله طبقاتی در «قدرت خرید» مردم - ماشین لباسشویی و انتقال عوامل بیماریزا - برای قهرمانی آسیا به تایلند میرویم - فندک خودرو یک زن را به کشتن داد - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 8 مهر 1398

1 صفر 1441

30 سپتامبر 2019

سال بیست و سوم شماره 6245

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

دانشآموزان تحت پوشش بهزیستی وسایل کمک توانبخشی دریافت میکنند 2

نامه ای برای صلح 5

آخرین آمار از فاصله طبقاتی در «قدرت خرید» مردم 7

ماشین لباسشویی و انتقال عوامل بیماریزا 10

برای قهرمانی آسیا به تایلند میرویم 13

فندک خودرو یک زن را به کشتن داد 17

اطلاعرسانی

.............ویژه

* دانشآموزان تحت پوشش بهزیستی وسایل کمک توانبخشی دریافت میکنند: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور درباره اختصاص سهمیه معلولان در هفتمین مرحله از آزمون استخدامی گفت: از تمامی سازمانها و دستگاهها درخواست شده تا سهم ۳ درصدی استخدام معلولان را رعایت کنند. «محمد نفریه» معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در سال جاری ۹۶۰ نفر فرد دارای معلولیت در سازمانها و دستگاههای دولتی شاغل میشوند، گفت: طبق قانون، سنجش میزان توان معلولان برای تصدی شغل بر عهده سازمان بهزیستی است و بعد از برگزاری آزمون استخدامی، کارشناسان بهزیستی در مصاحبه حضوری، شدت معلولیت را بررسی میکنند و توانایی فرد برای تصدی فرصت شغلی را میسنجند. وی همچنین درباره برنامه بهزیستی برای تأمین وسایل کمک توانبخشی به دانشآموزان دارای معلولیت اظهار کرد: خدمات بهزیستی از قبل تولد تا دوران سالمندی ادامه دارد که در عرصه های گوناگون ارائه میشود و بخشی از این خدمات به دانشآموزان دارای معلولیت تعلق دارد. در این راستا امسال نیز به دانشآموزان دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی، کمک هزینه تحصیلی تعلق گرفته است که تا پایان شهریور به آنها پرداخت شد. معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی تأکید کرد: وسایل کمک توانبخشی همچون سمعک، چند سال یک بار به مددجویان سازمان بهزیستی داده میشود؛ اما این محدودیت برای دانشآموزان دارای معلولیت برداشته شد و اولویت سازمان بهزیستی به ارائه وسایل کمک توانبخشی به دانشآموزانی است که از وسایل کمک توانبخشی استفاده میکنند.

* مدیر کل امور مشارکتهای مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته بنا داریم ۱۵۰ هزار بسته نوشت افزار را بین دانشآموزان تحت پوشش بهزیستی توزیع کنیم که تا روز 6 مهر ۱۱۰ هزار بسته نوشت افزار توزیع شده است. محمدعلی رستمیان با اشاره به اجرای پویش "مشق مهر" اظهار کرد: این پویش از 12 شهریور آغاز شده و تا 15 مهر ادامه خواهد داشت و خیرین و نیکوکاران میتوانند کمکهای خود را به دانشآموزان نیازمند اهدا کنند. وی با بیان اینکه پویش اشاره شده ویژه دانشآموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور است، تصریح کرد: هم اکنون 150 هزار دانشآموز تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد 75 هزار نفر در حوزه اجتماعی و 75 هزار نفر نیز در حوزه توانبخشی هستند. رستمیان یادآور شد: ارزش ریالی بسته های نوشت افزار متفاوت است و میانگین ارزش هر بسته 90 هزار تومان است که با برنامه ریزی صورت گرفته 150 هزار بسته نوشت افزار در اختیار دانشآموزان قرار خواهد گرفت. وی با بیان اینکه حدود 7 هزار دانشآموز بیبضاعت در کشور پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی هستند، گفت: این افراد در بخشهای مختلف از جمله تحصیلی و حمایتی نیازمند حمایت هستند.

.............سیاسی

* نامه ای برای صلح.  سید محمد خاتمی در نامه ای به آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، از این سازمان درخواست کرد برای کنترل خشونت، تجاوز و بحران و بازگشت به گفتوگو و عدالت و مخالفت با جنگ به هر طریق که میتواند، پیشقدم باشد. رئیس جمهوری اسبق ایران و پیشنهاد دهنده ایده گفتوگوی تمدنها در این نامه نوشت: از همه خیرخواهان، مصلحان، اندیشمندان، هنرمندان و سازمانهای صلح اندیش بین المللی و همه نهادهای مدنی در سطوح ملی، منطقه ای و جهانی و حتی سیاستمدارانی که به واقع از ملتهای خود نمایندگی میکنند و آلوده به آفت غرور، توهم و وابستگی نیستند، میخواهم باز هم جهان و جهانیان را به دنیایی دور از خشونت، جنگ و نفرت دعوت کنیم و ائتلاف برای صلح بر پایه عدالت و نفی جنگ و خشونت را مقدمه رسیدن به جهانی آرامتر، بهتر و برخوردارتر به لحاظ معنوی و مادی برای همه انسانها قرار دهیم.

* سرلشکر صفوی، دستیار و مشاور فرماندهی کل قوا با بیان اینکه «رهبری، فرمانده مدافع کشورهای اسلامی است»، تأکید کرد: آیت ا... خامنه ای به عنوان یک رهبر جهان اسلام به کمک ملتهای مسلمان عراق و سوریه شتافتند و اگر ایشان نبودند، سوریه و عراق سقوط کرده بودند.

* محمدعلی ابطحی در روزنامه شرق نوشت: سفر آقای رئیس جمهوری به سازمان ملل در آمریکا به پایان رسید. خسته نباشند، زحمت زیادی کشیدند؛ اما ای کاش رئیس جمهوری امسال به این سفر نمیرفت. به این دلایل: همه در داخل متفق القول بودند که در شرایط تحریم و با ویژگی عکس دو نفره محور آقای ترامپ، در این سفر مذاکره ای بین رؤسای جمهور ایران و آمریکا صورت نمیگیرد. مقدمات رفع تحریم هم انجام نشده بود. موضع رهبری انقلاب هم که تعیین کننده سیاست در ایران است، درباره عدم مذاکره نیز معلوم و علنی بود.

........گزارش روز

* آخرین آمار از فاصله طبقاتی در «قدرت خرید» مردم: به نقل از مرکز آمار، نرخ تورم کل کشور در شهریور ١٣٩٨ برابر ٤٢/٧ درصد است که در دهکهای مختلف هزینه ای در بازه ٤٢.٦ درصد برای دهک اول تا ٤٤.٩ درصد برای دهک دهم نوسان دارد. محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکیها، آشامیدنیها و دخانیات» بین ٥٨.٩ درصد برای دهک اول تا ٦٥.٨ درصد برای دهک دهم است. همچنین اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین ٢٩.٤ درصد برای دهک اول تا ٤٠.٢ درصد برای دهک دهم است. - فاصله تورمی دهکها: بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهکهای مختلف هزینه ای، فاصله تورمی دهکها در این ماه به ٢-٣ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٢.٩ درصد) ٠.٦ واحد درصد کاهش داشته است. فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکیها، آشامیدنیها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٠.٣ واحد درصد افزایش و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل ١.٠ واحد درصد کاهش نشان میدهد. تورم نقطه ای دهکها یا تغییر در قدرت خرید خانوارهای مختلف کشور نسبت به ماه مشابه سال قبل، در ماه جاری برای کل دهکها کاهش یافته است.

* هر امریکایی در سال چند میلیون تومان درآمد دارد؟ ایسنا به نقل از سی ان بی سی نوشت: ۵۲ درصد مردم آمریکا جزو طبقه متوسط محسوب میشوند. تا پایان سال ۲۰۱۸ طبقه متوسط آمریکایی دارای میانگین ۷۸ هزار و ۴۴۲ دلار در سال بوده است و این طبقه، ۵۲ درصد کل جمعیت آمریکا را دربر گرفته است. طبق تعریف مرکز تحقیقاتی پیو، طبقه متوسط در آمریکا به افرادی اطلاق میشود که بین دو سوم تا دو برابر متوسط درآمد ملی آمریکا در سال درآمد دارند. به طور متوسط مردان آمریکایی در ۴۴ سالگی به بالاترین سطح درآمدی خود میرسند و این در حالی است که این عدد برای زنان در ۵۵ سالگی است. از سوی دیگر متوسط درآمد مردان ۵۳ هزار و ۵۰۰ دلار در سال است، اما این رقم برای زنان تنها ۴۰ هزار و ۴۰۰ دلار در سال است. همچنین در سال ۲۰۱۸ افراد دارای درآمد بالای ۱۸۷ هزار و ۸۷۲ دلار در سال (طبقه بالای درآمد) ۱۹ درصد جمعیت آمریکا و افراد دارای درآمد پایینتر از ۲۵ هزار و ۶۲۴ دلار در سال (طبقه پایین درآمدی) ۲۹ درصد جمعیت آمریکا را تشکیل داده اند. در ادامه با درآمد طبقه متوسط خانوارهای آمریکایی آشنا میشوید: خانواده های تکنفره: بین ۲۶ هزار و ۹۳ دلار تا ۷۸ هزار و ۲۸۱ دلار در سال. خانواده های دونفره: بین ۳۶ هزار و ۹۰۲ دلار تا ۱۱۰ هزار و ۷۰۶ دلار در سال. خانواده های سه نفره: بین ۴۵ هزار و ۱۹۵ دلار تا ۱۳۵ هزار و ۵۸۶ دلار در سال. خانواده های چهارنفره: بین ۵۲ هزار و ۱۸۷ دلار تا ۱۵۶ هزار و ۵۶۱ دلار در سال. در بین ایالتهای مختلف آمریکایی، ویسکانسین دارای بیشترین نسبت طبقه متوسط به کل ساکنان است؛ به گونه ای که ۶۵ درصد کل جمعیت این ایالت را طبقه متوسط تشکیل میدهد.

.............آموزشی

* ماشین لباسشویی و انتقال عوامل بیماریزا: ماشین لباسشویی خانگی خاک و لکه ها را از روی لباسها میزداید، اما آنها را ضد عفونی نمیکند. بیمارستانها برای ضد عفونی کردن لباسها از مواد ضد عفونی کننده استفاده میکنند. همچنین در چرخه آبکشی از آب گرم بیشتر و در چرخه خشک کردن از تنظیمات دمای بالاتری استفاده میکنند؛ اما نگرانیهای زیست محیطی روش شستشوی لباسها را تغییر داده است. در اروپا لباسهای رنگی اغلب در دمای بین ۳۰ تا ۴۰ درجه شسته میشوند. در چین، کره جنوبی و ژاپن بیشتر از آب سرد استفاده میشود. در آمریکا نیز شستشو با آب سرد توصیه میشود. شستشو با آب سرد یا گرم به خوبی از پس تمیز کردن لباسها برمیآید؛ با این حال در صورت بررسی لباسها و حوله ها میتوان میکروبهای نهفته در آنها را یافت. باکتری ای-کولای به خوبی روی حوله ها رشد میکند. همچنین با توجه به خیس و مرطوب بودن حوله ها طی حدود سه یا چهار روز، باکتریهای مدفوع را روی آنها به راحتی میتوان یافت. دمای توصیه شده برای کشتن مؤثر باکتریهای بیماریزا ۶۰ درجه سانتیگراد یا بالاتر است که آب داغ محسوب میشود. حتی اضافه کردن سفید کننده به شستشوی آب سرد ممکن است مؤثر واقع نشود؛ چون فعالیت سفید کننده ها در دماهای پایین به شدت کاهش یافته و ناکارآمد میشوند. هنگامی که حوله های خود را با آب سرد شستشو میدهید، تمیز کردن آنها با توجه به ضخامت بالایشان بسیار سخت است. برای شستشوی حوله ها باید از آب گرم استفاده کرده و به طور کامل آنها را خشک کرد. اگر  این عمل را به خوبی انجام ندهید، هنگام خشک کردن صورت خود با حوله به میزان زیادی با باکتری ای-کولای برخورد خواهید داشت؛ حتی با توجه به ارتباط شیوع سالمونلا، مننژیت باکتریایی و ویروسی و کرم حلقوی با لباسشوییها ممکن است به این میکروبها آلوده شوید. اگر اطرافیان شما به بیماری خاصی مبتلا نباشند، روند شستشوی عادی لباسهایتان مشکلی را ایجاد نمیکند؛ چرا که بدنهای ما به میکروبهای خود و حتی باکتری ای-کولای عادت دارد. تنها وقتی مهمانهای زیادی دارید، حوله های خود را به صورت مرتب با آب داغ شسته و با حرارت بالا خشک کرده و تعویض کنید. وقتی فردی در اطراف شما بیمار باشد، باید حرارت بخش خشک کن لباسشویی را افزایش داده و زمان آن را برای دستکم نیم ساعت تنظیم کرد، زیرا خشک کن در حالت صرفه جویی در مصرف انرژی، کارایی کافی برای کشتن میکروبها را ندارد. در صورتی که ماشین لباسشویی شما خشک کن ندارد، لباسها را به مدت کافی در زیر نور خورشید پهن کنید، چرا که نور خورشید نیز خواص ضد عفونی کننده دارد. ماشین لباسشویی را نیز پس از شستشوی لباسها و حوله های فرد بیمار ضد عفونی کنید تا میکروبهایی که در لگن آن کمین میکنند، لباسهای بعدی را عفونی نکنند. میتوانید با ریختن سفید کننده داخل لباسشویی و انجام یک دور چرخش شستشو این عمل را انجام دهید.

 

.............ورزشی

* برای قهرمانی آسیا به تایلند میرویم: رقابتهای فوتبال پنج نفره نابینایان قهرمانی آسیا در حالی از هشتم مهر به میزبانی تایلند آغاز میشود که تیم ملی پنج نفره کشورمان بامداد شنبه تهران را به مقصد تایلند ترک کرد. جواد فلفلی، سرمربی تیم ملی فوتبال نابینایان کشورمان در خصوص این بازیها گفت: این دوره از رقابتها برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است؛ چرا که میتوانیم از طریق آن سهمیه پارالمپیک را کسب کنیم. تیم کشورمان دست و پا بسته نیست و در پارالمپیک گذشته نیز موفق به کسب مدال نقره شدیم. انشاء ا.... در این دوره هم سعیمان بر این است تا عنوان قهرمانی را بدست آوریم. فلفلی ادامه داد: در این مسابقات، تیمهای اول و دوم سهمیه ورودی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب میکنند، پس قطعاً تمام تیمها با آمادگی بالایی حضور پیدا خواهند کرد تا سهمیه را از دست ندهند. وی افزود: هرچند به بازیکنان تیمم ایمان دارم، اما واقعاً کسب سهمیه ورودی پارالمپیک بسیار دشوار شده است. ضمن اینکه کمیته پارالمپیک نیز بر روی مدالآوری ما حساب ویژه ای باز کرده است. اگرچه هنوز سهمیه این تیم قطعی نشده است. تیم ملی فوتبال پنج نفره کشورمان با تیمهای عمان، ژاپن و مالزی همگروه شده است. ما تنها برای قهرمانی در تایلند حاضر میشویم تا سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنیم. فلفلی با اشاره به رقبای این تورنمنت گفت: در مسابقات آسیایی تیمهای قدرتمندی چون مالزی، تایلند، ژاپن، کره جنوبی و هند حضور دارند و فقط ژاپن به خاطر اینکه میزبان است، سهمیه ورودی را کسب کرده و سایر تیمها با قدرت به مصاف حریفان خود خواهند رفت. سرمربی تیم فوتبال نابینایان گفت: قرار بود در اسپانیا بازی تدارکاتی انجام دهیم که به نتیجه نرسید. یک بار هم برنامه ریزی شد تا به مصاف ترکیه برویم که آن هم منتفی شد. وی افزود: در این دوره سعیمان بر این بود تا با جوانگرایی که در تیم صورت میگیرد، تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه را راهی مسابقات کنیم تا ضمن کسب بهترین نتیجه، جوانانمان هم از تجربه بازی با تیمهای خارجی بهره لازم را ببرند. فلفلی گفت: در این تورنمنت، در اولین بازی به مصاف مالزی میرویم، سپس با عمان مسابقه خواهیم داد و در سومین بازی برابر ژاپن به میدان خواهیم رفت. اعزام تیم فوتبال پنج نفره در حالی است که این تیم به خاطر مشکلات مالی، پس از حدود یک سال به یک تورنمنت خارجی اعزام خواهد شد و  باید برای کسب عنوان قهرمانی و سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با رقیبانی مانند چین، تایلند و ژاپن رقابت کند. رقابتی که در پایان آن دو تیم برتر جواز حضور در توکیو ۲۰۲۰ را خواهند گرفت. تیم ایران دارنده مدال نقره پارالمپیک ۲۰۱۶ برای صعود به توکیو کار سختی را در پیش دارد؛ چرا که پس از رقابتهای قهرمانی جهان در اسپانیا که سال ۲۰۱۸ برگزار شد، این تیم با وجود تمرینات مستمر هیچ مسابقه دوستانه ای در خارج از کشور نداشته است و این یک نگرانی جدی به شمار میرود. تیم کشورمان در پارالمپیک ریو توانست عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کند و از این رو، اعتبار خاصی نزد تیمهای آسیایی دارد. یکی دیگر از مهمترین برگهای برنده های ایران در تایلند، حضور ژاپن میزبان بازیهای پارالمپیک است. تیم ژاپن هرچند که در مسابقات قهرمانی آسیا حضور دارد، اما با توجه به میزبانی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، صعودش به این تورنمنت بزرگ بدون گزینش محاسبه میشود. لذا چنانچه تیم کشورمان نتواند راهی فینال مسابقات شود و یکی از فینالیستها ژاپن باشد، ایران این شانس را دارد که با قرار گرفتن در سکوی سوم، جواز مستقیم در توکیو را بدست آورد. مسابقات فوتبال پنج نفره قهرمانی آسیا با حضور ۸ تیم چین، تایلند، کره و هند در گروه A و ایران، ژاپن، مالزی و عمان در گروه B از روز دوشنبه 8 مهر آغاز و تا ۱۶ مهر ادامه خواهد داشت.

* گلواژه: عشق، از خودخواهیها و خودپرستیها گذشتن است، اما این سخن به معنای تبدیل شدن به دیگری نیست. نادر ابراهیمی

..............حوادث

* فندک خودرو یک زن را به کشتن داد: بیرون پریدن فندک خودرو و پرت شدن حواس راننده، با مرگ زن میانسال و انفجار خودرو همراه شد. فرمانده انتظامی شهرستان همدان در تشریح این خبر گفت: یک دستگاه سواری پژو 405 نقره ای که از تهران به سمت همدان در حال حرکت بوده که در فاصله 5 کیلومتری عوارضی با گاردریل وسط بزرگراه برخورد کرد و واژگون شد. در اثر این واژگونی سرنشین خودرو که زنی 48 ساله بود، به بیرون پرتاب شد و جان باخت. راننده پژو در اظهارات خود به پلیس گفت: من و همسرم در حال حرکت به سمت همدان بودیم که همسرم قصد داشت با استفاده از فندک خودرو سیگار روشن کند؛ اما فندک به صورت ناگهانی بیرون پرید و من در حالی که میخواستم فندک را پیدا کنم کنترل خودرو را از دست داده و با گاردریل وسط راه برخورد کرده و پس از آن خودرو واژگون شد. فرمانده انتظامی شهرستان همدان افزود: پس از واژگونی و درست زمانی که راننده خود را از اتومبیل بیرون کشید، خودرو نیز دچار حریق شد و در آتش سوخت. باقری خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس راه علت تصادف را بی احتیاطی راننده سواری پژو به علت عدم توجه کافی به جلو در هنگام رانندگی اعلام کردند.

* لیوان آبی که اتوبوس را  واژگون کرد: علت واژگونی اتوبوس مسافربری شیراز-بندرعباس بر هم خوردن تعادل راننده به خاطر کمک به یکی از مسافران اعلام شد. سحرگاه شنبه اتوبوسی از شیراز به بندرعباس در حال حرکت بود؛ اما در نزدیکیهای شهر بندرعباس اتوبوس واژگون شد و 17 مسافر مصدوم شدند. در حالی که سرپرست پلیس راه هرمزگان علت حادثه واژگونی اتوبوس را توجه نکردن به جلو، خستگی و خوابآلودگی راننده اعلام کرد، اما راننده اتوبوس درباره این حادثه گفت: در 10 کیلومتری شهر بندرعباس بودیم که یکی از مسافرین درخواست آب خوردن کرد که وی را به سمت آبسردکن اتوبوس راهنمایی کردم. اما این مسافر طی یک حادثه پایش لغزید و بهطرف شیشه اتوبوس پرت شد. من برای آنکه وی با شیشه برخورد نکند، یک لحظه دستهایم را برای ممانعت از مصدومیتش به طرف مسافر بردم. این راننده ادامه داد: همین امر باعث شد کنترل اتوبوس از دستم خارج شود و از آنجا که جاده در حال دوشاخه شدن بود، به یکباره پا روی ترمز گذاشتم تا سرعتم را کم کنم، اما اتوبوس منحرف و واژگون شد.

* حمله سگهای وحشی به دختر 7 ساله: 2 سگ ولگرد پس از حمله به دختربچه 7 ساله خرمشهری وی را بشدت مجروح کردند. این حادثه صبح جمعه در نهر ۶ روستای محرزی خرمشهر زمانی رخ داد که فاطمه برای خرید از خانه خارج شده بود. به گفته یکی از نزدیکان فاطمه، وی از ناحیه گوش، حلق، بینی و گردن مورد حمله سگها قرار گرفته و زخمی شده است. والدین فاطمه او را به بیمارستان ولیعصر خرمشهر بردند که پزشکان با تشخیص پارگی نای دخترک او را در بخش icu بستری کردند؛ اما تیم پزشکی وی را برای جراحی به بیمارستان امام خمینی اهواز انتقال دادند.

 

............اطلاعرسانی

* بدین وسیله به اطلاع میرساند: هیأت ورزش نابینایان و کمبینایان شمیرانات در نظر دارد در روز پنجشنبه مورخ 11/7/98 رأس ساعت 8 صبح تور تفریحی-ورزشی سرخه حصار را برگزار نماید. علاقمندان جهت ثبت نام با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایند: 09382833944-09198920894

* برگزاری نمایشگاه تجهیزات توانبخشی تهران: در این نمایشگاه چاپگر بریل خانگی و شخصی برای اولین بار به معرض نمایش گذاشته میشود. لذا از همه نابینایان عزیز دعوت میگردد از دستگاههای چاپگر بریل شخصی بازدید نمایند. زمان: 9 الی 12 مهر از ساعت 10 الی 18. مکان: تهران، بزرگراه شهید چمران جنوب، نرسیده به تقاطع پل نصر، مجتمع نمایشگاهی گفتگو (بوستان گفتگو)، سالن بهارستان، غرفه c5، غرفه مؤسسه روشندلان و شرکت سفیر ثریا. تلفن: 09133136266

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *