شناسه خبر: 18761 منتشر شده در مورخ: 1398/7/7 ساعت: 09:38 گروه: اجتماعی  
۹۲۷ دانش‌آموز زنجانی در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند

۹۲۷ دانش‌آموز زنجانی در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، ۹۲۷ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در ۲۳ مدرسه استثنایی استان زنجان (مستقل و ضمیمه) تحصیل می‌کنند که این تعداد در سال گذشته ۸۰۰ نفر بود.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان‌ در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد از دانش آموزان در پنج گروه کم توان ذهنی، آسیب دیده بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی تحت پوشش برنامه‌های این مدارس هستند.

فاطمه باغبانی افزود: دانش آموزانی که مشکل جسمی حرکتی، آسیب دیده بینایی و شنوایی دارند اما از هوش عادی برخوردار هستند به صورت تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.

وی اضافه کرد: هر چند آموزش و پرورش استثنایی این استان در بکارگیری نیروی انسانی با مشکلاتی مواجه بود اما  با کارهای انجام گرفته در سال تحصیلی جدید با به کار گیری ۱۶ نفر در حوزه آموزشی و ۲۰ نفر در حوزه توانبخشی (خرید خدمات) برطرف شده است.

این مسئول ادامه داد: در زمان حاضر ۳۸۰ نفر کادر آموزشی توانبخشی در مدارس استثنایی استان زنجان فعال و مشغول خدمات رسانی به گروه‌های هدف هستند.

وی عمده تفاوت آموزش در این نوع مدارس با مدارس عادی را در تخصصی بودن کادر آموزشی  عنوان کرد و گفت: یکی از الزامات در آموزش و پرورش مدارس استثنایی به روز کردن اطلاعات تخصصی معلمان است که این مهم از طریق برگزاری کارگاه‌های مختلف انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان ادامه داد:  دانش آموزان استثنایی از استعدادها و توان بالقوه ای برخوردار  هستند و بر این مبنا باید در راستای شکوفایی این استعدادها باید تلاش کرد.

وی یادآوری کرد: آگاه سازی، اطلاع رسانی و مشارکت مناسب جامعه در توانبخشی و درمان معلولان حتی نوع نگاه به این گروه‌ها تاثیر بسزایی در توانمندسازی آنان دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *