شناسه خبر: 18750 منتشر شده در مورخ: 1398/7/6 ساعت: 10:13 گروه: اجتماعی  
طرح غربالگری شنوایی نوزادان تا هشتم مهر در هرمزگان ادامه دارد

طرح غربالگری شنوایی نوزادان تا هشتم مهر در هرمزگان ادامه دارد

به مناسبت هفته ناشنوایان طرح غربالگری شنوایی نوزادان از دوم مهر در هرمزگان آغاز شده و تا هشتم این ماه ادامه دارد.

به گزارش ایران سپید مدیرکل بهزیستی هرمزگان دراین زمینه گفت: تعرفه های غربال شنوایی دولتی ۲۱۵ هزار ریال و غیر دولتی ۴۶۶ هزار و ۴۴۰ ریال است و بهترین زمان برای انجام غربال شنوایی نوزادان از بدو تولد تا یک ماهگی می باشد.

غلامحسین رنجبر در گفت و گو با ایرنا افزود: دستگاه های غربالگری در محل زایشگاه ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی مستقر هستند که طی سه مرحله است و پس از مراجعه به پزشک متخصص در صورت نیاز به مداخله های طبی و درمانی نوزادان، عمل کاشت حلزون انجام می شود.

وی، بهترین زمان اقدام برای کاشت حلزون را بین ۲ تا ۶ سالگی عنوان کرد و گفت: اطلاع رسانی به والدین در خصوص خطرات اختلال شنوایی، دریافت و پیگیری گزارش های ماهیانه، ارجاع تشخیص و مداخله های پزشکی و مشکلات و راهکارهای افزایش جامعه زیر پوشش، از جمله اقدام های نظارتی بهزیستی در راستای جلب مشارکت والدین است.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۸۲۰ ناشنوا زیر پوشش بهزیستی استان قرار دارند که علت بروز این معلولیت مسایل ژنتیکی و ازدواج فامیلی است.

رنجبر بیان داشت: بخشی از این افراد ناشنوای مطلق و شماری نیز نیمه شنوا هستند و در این راستا باید تلاش شود این معلولیت را به حداقل برسد که مستلزم همکاری خانواده ها، بهزیستی و مراکز تخصصی است.

وی ادامه داد: همچنین برای حمایت بیشتر از دانشجویان و دانش آموزان کم شنوا و ناشنوا زیر پوشش بهزیستی، کمک هزینه تحصیلی به آنها پرداخت می شود.

به گفته مدیرکل بهزیستی ؛ کمک هزینه خرید خدمت گفتار درمانی، ارائه وسایل کمک توانبخشی شنوایی، کمک هزینه ایاب و ذهاب، کمک هزینه مسکن، اشتغال و فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی از دیگر خدمات ارائه شده به معلولان ناشنواست.

رنجبر با اشاره به توانمندی و موفقیت های ناشنوایان در زمینه های مختلف یادآور شد: ناشنوایان توانسته اند ضمنبرگزاری مراسم مذهبی، در فعالیت های فرهنگی و ورزشی سال گذشته شرکت کرده و مقام های برتر استانی و کشوری کسب کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *