شناسه خبر: 18676 منتشر شده در مورخ: 1398/6/30 ساعت: 11:47 گروه: اجتماعی  
مناسب‌سازی در بروجرد با استانداردها فاصله دارد

مناسب‌سازی در بروجرد با استانداردها فاصله دارد

مناسب سازی معابر و اماکن عمومی برای معلولان و همچنین اجرای خط ویژه نابینایان هم اکنون توسط شهرداری درحال انجام است زیرا با استانداردهای موجود و لازم فاصله‎های بسیاری دارد.

به گزارش ایران سپید رئیس اداره بهزیستی بروجرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرداری مسئولیت اجرایی کف ساز پیادهروها و خط ویژه نابینایان را بر عهده دارد هر چند اقدامات خوبی انجام شده، کامل نیست و با استانداردهای لازم فاصله زیادی دارد و این امور باید با در اولویت قرار گیرد.

کرم رضا پیردایه گفت: در بروجرد بیش از هفت هزار معلول با معلولیت های مختلف از جمله جسمی، حرکتی، شنوایی، ضایعه نخاعی و از کارافتاده تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که نیازمند مناسب سازی معابر و اماکن عمومی هستند.

وی بیان کرد: علاوه بر این جانبازان و سالمندان نیز نیازمند مناسب سازی و مبلمان شهری و دسترسی آسان هستند که این از حقوق اولیه و حقوق شهروندی آنها است.

رئیس اداره بهزیستی بروجرد به برگزاری کمیته مناسب سازی شهرستان در هر سه ماه یکبار اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری یکی از اعضای مهم این ستاد است که مناسب سازی اماکن عمومی، دولتی و غیر دولتی، معابر عمومی، فضاهای عمومی و پارک ها و پیاده روها را دنبال می کند.

پیردایه اضافه کرد: شرط اولیه صدور پروانه ساختمان یا پایان کار تمامی اماکن عمومی دولتی و غیر دولتی منوط به رعایت اصول مناسب سازی و دسترسی آسان برای جامعه هدف بهزیستی است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *