شناسه خبر: 18568 منتشر شده در مورخ: 1398/6/20 ساعت: 10:41 گروه: سیاسی  
تلاش برای ایجاد کتابخانه ویژه نابینایان در ۳ شهر لرستان

تلاش برای ایجاد کتابخانه ویژه نابینایان در ۳ شهر لرستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: گفت: شهرهای خرم‌آباد، بروجرد و کوهدشت بیشترین جمعیت نابینایان را دارند و به دنبال ایجاد کتابخانه‌های ویژه نابینایان در این شهرها هستیم

به گزارش ایران سپید فرشته طهماسبی در جلسه معرفی دستگاه برجسته نگار هوشمند همراه گفت: امکانات باید به طور یکسان در اختیار همه مردم قرار گیرد و تلاش ما این است که اقشار مختلف جامعه به ویژه جامعه معلولین و به ویژه نابینایان را تحت پوشش کتابخانه های خود قرار دهیم.

وی گفت: شهرهای خرم آباد، بروجرد و کوهدشت بیشترین آمار جمعیت نابینایان را دارند و در صدد هستیم امکانات لازم را برای کتابخانه های ویژه نابینایان این شهرها آماده کنیم.

پورسیفمدیرکل فناوری اطلاعات استانداری لرستان نیز در این نشست گفت: مناسب سازی باید در فضای IT، فناوری و سایبری صورت پذیرد؛ در استان قابلیت‌ها، شرایط و فرصت‌های مناسبی است که بتوانیم به سمت الکترونیکی کردن خدمات برویم.

وی اضافه کرد: می‌توان در قالب بخشنامه‌هایی دستگاه‌ها را موظف کرد که وب سایت‌های خود را مطابق شرایط معلولین و نابینایان طراحی کنند.

حجت حق نظری رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرم آباد پرداختن به موضوع معلولان را مهم دانست گفت: تعداد بسیاری از روشندلان استان نویسنده و دانشجو هستند و نیاز به کتابخانه‌ها و اطلاعات به روز دارند و این در حالیست که کاغذ بریل بسیار پر هزینه است، پس نیاز داریم که به سمت استفاده از منابع الکترونیکی برویم.

در این جلسه دستگاه برجسته نگار هوشمند همراه توسط یکی از روشندلان استان معرفی شد، این دستگاه با داشتن خروجی‌های بریل و صوتی (فارسی و انگلیسی) بهترین وسیله کمکی توانبخشی برای نابینایان فارسی زبان بوده و تنها دستگاه بریل تولید شده در ایران است.

نیاز دانشجویان و دانش آموزان نابینا به این دستگاه که وسیله‌ای سبک و قابل حمل بدون نیاز به اتصال به رایانه و با حداکثر سهولت استفاده در اماکن مختلف، برای انجام اموری از قبیل مطالعه، یادداشت برداری، تهیه متون و گزارشات است، می‌تواند حضور روشندلان را در جامعه پررنگ‌تر کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *