شناسه خبر: 18513 منتشر شده در مورخ: 1398/6/12 ساعت: 10:57 گروه: فرهنگی  
رشادت های پهلوان دلوار در مستند «فرزند دریا» / اسطوره مبارزه با استعمار انگلیس در مستند «فرزند دریا»

رشادت های پهلوان دلوار در مستند «فرزند دریا» / اسطوره مبارزه با استعمار انگلیس در مستند «فرزند دریا»

مستند «فرزند دریا» به مناسبت سالروز شهادت "رئیسعلی دلواری" مصادف با "روز مبارزه با استعمار انگلیس"، سه شنبه12 شهریورماه ساعت 15:30 روی آنتن می‌رود.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، مصطفی مژدهی فر تهیه کننده‌ مستند «فرزند دریا» گفت: این مستند  با محوریت مبارزه ایرانی‌ها با استعمار و غارتگری انگلیسی‌ها، در دو برهه “نبرد دلوار” و “راهزنی دریایی” اخیر لندن را روایت می‌کند.

تهیه کننده مستند «فرزند دریا» تصریح کرد: این مستند در ابتدا ویژگی های شخصیتی “رئیسعلی دلواری” سردمدار نبرد هفت ساله‌ی دلوار و نماد مبارزه با استعمار انگلیسی در ایران را تبیین و سپس سیر مبارزات این شخصیت تاریخی و مردم دلوار با انگلیسی های متجاوز به جنوب ایران در زمان جنگ جهانی اول را به تصویر می کشد.
وی افزود: این مستند در ادامه وارد تحولات روز می‌شود و به واکنش قاطعانه نیروهای مسلح ایران در پاسخ به توقیف غیر قانونی نفتکش ایرانی آدریان دریا به دست انگلیسی ها می‌پردازد. اقدامی که در این مستند، همسو با مبارزات ضد استعماری “رئیسعلی دلواری” تعریف می شود.
مستند «فرزند دریا» کاری از گروه سیاسی شبکه پنج سیما، به نویسندگی فاطمه رهنما است. این مستند از زبان یک دانشجوی پژوهشگر و ضمن گفتگو با کارشناسان تاریخ و علوم سیاسی روایت می‌شود.
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *