شناسه خبر: 185 منتشر شده در مورخ: 1392/7/29 ساعت: 14:46 گروه: مشاوره  
کتابخانه‌های مدارس ۸۰ میلیون جلد کتاب دارند/ اردوهای راهیان نور اختیاری است
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

کتابخانه‌های مدارس ۸۰ میلیون جلد کتاب دارند/ اردوهای راهیان نور اختیاری است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در کتابخانه‌های مدارس، ۸۰ میلیون جلد کتاب غیر درسی موجود است، گفت: ۵۶ هزار کتابخانه آموزشگاهی و ۱۱۱ هزار کتابخانه کلاسی در مدارس کشور داریم.

حسین هژبری معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش امروز در نشست خبری که در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به موضوعاتی که در سخنان رئیس‌جمهور در آغاز سال تحصیلی مطرح شد، اظهار داشت: در سخنان رئیس جمهور 20 تیتر و عنوان مطرح شد که 3 مورد مربوط به معاون پرورشی و فرهنگی شامل زنگ انشاء، کتابخوانی و گفت‌وگو است. 

وی درباره زنگ گفت‌وگو بیان داشت: کتاب‌های درسی بستر گفت‌وگوی دانش‌آموزان را ایجاد می‌کند و بسیاری از تمرینات کتب درسی با تکیه بر گفت‌وگو است؛ ضمن اینکه در روش‌های نوین تدریس، گفت‌وگو محوری بیان می‌شود.

هژبری با بیان اینکه تشکل‌های دانش‌آموزی در دبیرستان‌ها مسئول بحث گفت‌وگو هستند، افزود: بسیج دانش‌آموزی 4.5 میلیون عضو دارد و 55 هزار حلقه صالحین با محور گفت‌وگوی جمعی دانش‌آموزان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نیز 12 هزار جلسه تحت عنوان خیمه معرفت برپا کرده است؛ ضمن اینکه امور تربیتی مدارس نیز در سال گذشته 50 هزار جلسه پرسش و پاسخ در دبیرستان‌ها برگزار کردند. 

* وجود 56 هزار کتابخانه در مدارس کشور

معاون وزارت آموزش و پرورش به موضوع کتابخوانی در بین دانش‌آموزان اشاره کرد و بیان داشت: کار دانش‌آموزان کتاب و کتابخوانی است و کتاب درسی محور مطالعات است و شاهد هستیم که سالیانه 130 میلیون جلد کتاب درسی چاپ می‌شود.

وی با بیان اینکه در کتابخانه‌های مدارس، 80 میلیون جلد کتاب غیر درسی موجود است، افزود: 56 هزار کتابخانه آموزشگاهی و 111 هزار کتابخانه کلاسی در مدارس کشور داریم.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش به روز 24 آبان که روز کتاب و کتابخوانی نام دارد، اشاره کرد و اظهار داشت: در این روز 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه کشور برپا می‌شود.

* شرکت 10 میلیون دانش‌آموز در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی

هژبری به انتخابات شوراهای دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: بیش از 10 میلیون دانش‌آموز اول آبان در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 614 هزار دانش‌آموز عضو شوراهای دانش‌آموزی بودند، ادامه داد: مجلس دانش‌آموزی نیز که اسفند ماه برگزار می‌شود دارای 150 عضو است و از دانش‌آموزان عضو شوراهای دانش‌آموزی تشکیل می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: امسال دانش‌آموزان اول تا سوم ابتدایی نیز در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی شرکت می‌کنند البته دانش‌آموزان سال سوم کاندیدا می‌شوند و دانش‌آموزان اول تا سوم به آنها رأی می‌دهند.

* معرفی شهدای 13 ساله در کتاب «فهمیده‌های مدرسه»

هژبری به برنامه‌های 8 آبان، اشاره کرد و بیان داشت: به مناسبت 8 آبان روز بسیج دانش‌آموزی برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است و کتاب «فهمیده‌های مدرسه» نیز زیر چاپ است.

وی ادامه داد: در کتاب «فهمیده‌های مدرسه» از هر استان یک شهید هم سن و سال شهید فهمیده معرفی شده است؛ در حقیقت کم سن و سال‌ترین شهید هر استان معرفی شده است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش به برنامه 13 آبان نیز اشاره کرد و گفت: در این روز با محوریت تشکل‌های دانش‌آموزی، برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شده است. 

* شرط حضور دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور رضایت اولیاست

هژبری درباره اردوهای راهیان نور گفت: این اردوها مثل هر سال برنامه‌ریزی شده است و کاملاً اختیاری است.

وی اضافه کرد: اردوهای راهیان نور وابستگی به درس ندارد و نمره در آن موضوعیت ندارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شرط حضور دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور رضایت اولیاست، افزود: در مابقی اردوها نیز رضایت اولیا شرط است.

وی ادامه داد: دستورالعمل ایمنی در اردوها به طور جامع تهیه شده و توسط سرپرست آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور ابلاغ شده است.

* پرسش مهر دانش‌آموزان و فرهنگیان

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره پرسش مهر نیز گفت: پرسش مهر دو بخش شامل دانش‌آموزی و فرهنگیان است.

وی افزود: در بخش دانش‌آموزی، پرسش رئیس‌جمهور از دانش‌آموزان شامل «اگر پدر شما رئیس‌جمهور باشد، چه اقدامی را به وی توصیه می‌کنید که بتواند اعتدال و میانه‌روی را در همه ابعاد زندگی و اجتماع جامعه ایران بگستراند؟» است که دانش‌آموزان در جشنواره پرسش مهر شرکت می‌کنند.

هژبری ادامه داد: در بخش فرهنگیان نیز مقرر شد که فرهنگیان پیشنهادات و برنامه‌های خود را برای ارائه زنگ انشاء، گفت‌وگو و کتابخوانی ارائه دهند.

وی درباره زمان برگزاری جشنواره نهایی پرسش مهر اظهار داشت: این جشنواره از مهر آغاز شده است و مراسم نهایی در بهار سال آینده برگزار می‌شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
منبع خبر: فارس
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *