شناسه خبر: 18495 منتشر شده در مورخ: 1398/6/11 ساعت: 10:43 گروه: اجتماعی  
اجرای طرح توانبخشی در ۱۰۰ درصد روستاهای آذربایجان‌شرقی

اجرای طرح توانبخشی در ۱۰۰ درصد روستاهای آذربایجان‌شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تلاش این مجموعه در راستای افزایش خدمت‌رسانی به روستاها گفت: طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در ۱۰۰ درصد روستاهای استان اجرا شده است.

به گزارش ایران سپید محسن ارشدزاده در آئین افتتاح مجتمع خدمات بهزیستی در روستای ذوالبین هشترود افزود: در توان بخشی مبتنی بر جامعه، خانه به خانه، معلولین در روستاها شناسایی شده اند و خدمات مورد نیاز معلولین و نحوه ارائه خدمات به آنها تعریف شده است.

وی هدف از راه اندازی مراکز ارائه خدمات تخصصی در شهرستانها را رفاه حال اقشار تحت پوشش شهرستانی و عدم نیاز آنها به مراجعه به سایر شهرستانها یا مهاجرت جهت دریافت خدمات ذکر کرد.
وی در ادامه از امضاء تفاهم نامه ساخت ۵۰۰ واحد مسکن مددجویی بهزیستی استان با سازمان بسیج سازندگی خبر داد و گفت : این واحدها در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اجرا خواهد شد.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت : برنامه ای هم برای احداث ۵۰۰ واحد مسکن ویژه معلولان برای شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر داریم.
وی از کمک بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی به خانواده های دارای حداقل دو عضو معلول شهری و ۱۸ میلیون تومانی به خانواده های دارای حداقل دو عضو معلول روستایی خبر داد.
ارشد زاده در ادامه با اشاره به تسهیلات سازمان بهزیستی برای اشتغال معتادان بهبود یافته، گفت: معتادانی که حداقل ۶ ماه از مدت زمان پاک بودنشان گذشته و تمایل به راه اندازی کسب و کار جدید داشته باشند، می‌توانند تا سقف ۲۰ میلیون تومان وام اشتغالزایی دریافت کنند.
فرماندار هشترود هم گفت: سال گذشته ۴ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به مددجویان بهزیستی  جهت خود اشتغالی پرداخت شده است.
 امین امینیان افزود: امسال هم در مرحله اول یک میلیارد تومان پرداخت شده که۳۰ درصد این اعتبار برای معتادین پاک بوده است.
وی افزود : در ضمن امسال دو مجتمع خدمات بهزیستی در شهر نظرکهریزی و  روستای ذوالیین و یک مرکز سلامت روان در شهر هشترود راه اندازی شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *