شناسه خبر: 18453 منتشر شده در مورخ: 1398/6/9 ساعت: 10:53 گروه: اجتماعی  
دستگاه‌های اجرایی سمنان امتیاز کامل رفع موانع معماری راکسب نکردند

دستگاه‌های اجرایی سمنان امتیاز کامل رفع موانع معماری راکسب نکردند

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی استان نتوانست امتیاز کامل رفع موانع معماری را کسب کند، گفت: حضور معلولان در جامه نیازمند همکاری بین بخشی است.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر علیرضا ایزدپور ضمن بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در جشنواره شهید رجایی هیچ کدام نتوانستند امتیاز کامل را از رفع موانع معماری دریافت کنند، ابراز داشت: در این جشنواره ۳۰ امتیاز تنها به رفع موانع معماری اختصاص دارد که بالاتر از ۲۴ هیچ دستگاهی نتوانست امتیاز کامل را دریافت کند که این نشان می‌دهد برای حضور سالمندان و معلولان در جامعه نیاز به همکاری‌های بین بخشی وجود دارد.

وی بابیان اینکه شاید تاکنون ۳۰ الی ۴۰ درصد رفع موانع معماری برای حضور معلولان و سالمندان در استان سمنان محقق شده باشد، افزود: ۱۲ هزار معلول در استان وجود دارد که از این تعداد چهار هزار و ۵۰۰ نفر از جمله معلولان جسمی و حرکتی هستند و امکان تردد این افراد در جامعه از جمله دغدغه و اهداف بهزیستی است.

ایجاد ۴۵۰ مورد اشتغال برای معلولان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه مناسب‌سازی فضای شهری تنها برای معلولان نیست بلکه کاربرد آن به‌کل جامعه تعمیم داده می شود، ابراز داشت: ۷۰ هزار نفر بالای ۶۰ سال در استان زندگی می کنند که باید سطح جامعه برای حضور این افراد آماده‌سازی شود.

ایزدپور بابیان اینکه هدف بهزیستی توانمندسازی افراد جامعه هدف خود است، تصریح کرد: سال گذشته بهزیستی بیش از تعهد خود توانست اشتغال ایجاد کند و در این راستا ۴۵۰ مورد اشتغال فراهم شد که البته اشتغال افراد معلول قدری با سختی همراه است.

وی افزود: برای رفع سختی اشتغال در جامعه هدف بهزیستی، تسهیلات بلاعوض ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان داده می شود و اگر کارفرمایی این افراد را به‌کارگیری کند ضمن پرداخت حق بیمه معلولان توسط بهزیستی این تسهیلات به کارفرما اعطا خواهد شد منتها شرط آن داشتن طرح و ایده اشتغال‌زایی است.

ایجاد شغل برای ۱۰۰ معتاد پاک شده

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه ۱۱ مرکز ترک اعتیاد در استان فعال است، ابراز داشت: برای رفع آسیب‌های اجتماعی، گروهی از روان‌شناسان و مددکاران در محلات آسیب‌پذیر برای ارائه مشاوره حضور پیدا می کنند تا یک نفر به جمع معتادان اضافه نشود.

ایزد پور بابیان اینکه سال گذشته شش هزار نفر از خدمات مراکز ترک اعتیاد و کمپ‌ها در سطح استان بهره‌مند شدند، تصریح کرد: تلاش شد تا برای این افراد اشتغال مناسب ایجاد شود تا با رفع وابستگی آن‌ها بتوانیم در اصل ماهیگیری و توانمندی را به جامعه هدف آموزش دهیم.

وی ضمن بیان اینکه سال گذشته برای ۱۰۰ معتاد پاک‌شده اشتغال ایجاد شد، افزود: شرط ایجاد شغل برای این دسته از افراد گذران شش ماه از اعتیاد آن‌ها است مشاوره شغلی معتادان پاک‌شده باید با ظرافت انجام شود تا عامل محیط زمینه دوباره اعتیاد آن‌ها را فراهم نکند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزیستی استان سمنان باهدف به زیستن افراد معلول و ... در جامعه ۱۷۰ نوع خدمت را ارائه می‌دهد که مردم می‌توانند با شماره ۱۴۸۰ از خدمات مشاوره خانواده بهره‌مند شدند سال گذشته چهار نفر از این خدمات استفاده کردند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *