شناسه خبر: 18212 منتشر شده در مورخ: 1398/5/16 ساعت: 10:39 گروه: اجتماعی  
چهار هزار معلول بینایی در قزوین نیازمند حمایت های اجتماعی هستند

چهار هزار معلول بینایی در قزوین نیازمند حمایت های اجتماعی هستند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین بر ضرورت بسترسازی اجتماعی و اقتصادی برای حمایت از چهار هزار معلول کم بینا و نابینا در استان تاکید کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا مریم بیدخام در بازدید از موسسه نابینایان و کم بینایان استان قزوین اظهار داشت: این افراد مانند همه شهروندان برای فعالیت اجتماعی نیازمند امکانات مناسب هستند و در این راستا دفتر امور اجتماعی و فرهنگی از طرح های حمایتی و توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد حمایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی موسسه نابینایان باید بحث توانمندسازی و حضور فعال نابینایان در جامعه باشد، اظهار داشت: خانواده‌ها توجه داشته باشند که یکی از اهداف مهم تشکل‌های مردم نهاد معلولان توانمند سازی این افراد از نظر اشتغال و استقلال مالی است.  

بیدخام با اشاره به لزوم پیشگیری و درمان معلولان کم بینا و نابینا، گفت: همه مسئولان، سازمان ها و نهادهای دست اندرکار باید عزم خود را برای بهبود وضعیت معلولان به کار گرفته و اجازه ندهند که مطالبات این افراد به فراموشی سپرده شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین، گفت: ایجاد امکانات و شرایط لازم برای مشارکت فعالانه افراد نابینا در عرصه های مختلف اجتماعی موضوعی کاملا ضروری است و تجربه ثابت کرده که این نابینایان همواره قادرند آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش دهند.

بیدخام بر مستندسازی اقدامات انجام شده توسط سمن ها و اجرای طرح های توانمندی تاکید کرد و یادآور شد: هرچه قدر که معلولان در جامعه به مطالبات خود دست یافته و زمینه و بسترهای گوناگون فعالیت برای آنها فراهم شود، جامعه به توسعه یافتگی نزدیک تر خواهد شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *