شناسه خبر: 18157 منتشر شده در مورخ: 1398/5/13 ساعت: 10:43 گروه: بهداشت و سلامت  
بیماری‌های چشمی با راهکارهای فناورانه درمان می‎شود

بیماری‌های چشمی با راهکارهای فناورانه درمان می‎شود

مرکزی در یک آزمایشگاه بینایی- حرکتی در دانشگاه فردوسی مشهد راهکارهای موثر برای درمان بیماری‌ها در سیستم‌های اختلالات توجه و حرکات چشمی را ارائه می‌دهد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی  اسداللهی مدیر آزمایشگاه بینایی- حرکتی نخستیان دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: این آزمایشگاه به عنوان یک کانون میدانی درصدد فراهم کردن محیط بین رشته ای برای فعالیت و همکاری های آموزشی و پژوهشی است تا با گسترش فعالیت های اساتید و محققان در حوزه های مختلف علوم اعصاب شناختی، بستر لازم نیز برای رشد نیروی انسانی جوان و توانمند در این حوزه فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی این آزمایشگاه با حمایت کامل ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شده است گفت: با این اقدام تحقیقات آزمایشگاهی بررسی مکانیسم های عصبی کنترل توجه  بینایی و حرکات چشمی بر روی نوعی میمون با پیشرفت هایی همراه شده است. همچنین در انجام مطالعات شناختی درباره این نوع از میمون ها، امید است با درک بهتر از مغز و رفتارهای شناختی این حیوان راهکارهای موثر برای درمان بیماری ها در سیستم های اختلالات توجه و حرکات چشمی ارائه شود.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه به اقدامات دیگر این آزمایشگاه همچون برگزاری نشست میان محققان این حوزه اشاره و عنوان کرد: در این گردهمایی علمی و تخصصی زمینه های گسترش همکاری و همگرایی بین محققان و پژوهشگران و نیز راه های متمرکز کردن فعالیت های تحقیقاتی در حوزه های علوم اعصاب شناختی توسط 20 نفر از اساتید، خبرگان و محققان برجسته کشور مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد: نشست هم اندیشی میان محققان و اساتید حوزه های علوم اعصاب شناختی به ارائه راحل های جهت تبدیل چالش ها به فرصت های موثر وجهت دهی و تسهیل فعالیت های پژوهشی و آموزشی و نیز استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های همکاری مفید تر منجر شود.
وی با بیان اینکه در نشست دیگری همچنین فعالیت های مطالعاتی عصب شناختی در آزمایشگاه بینایی – حرکتی دانشگاه فردوسی مشهد  درباره درک بهتر از مغز و حرکات شناختی این نوع از میمون نیز مورد بررسی قرار گرفت ، گفت: ایجاد همکاری و هم افزایی بین مراکز علمی تحقیقاتی یکی از اهداف برپایی این گردهمایی است./ فارس

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *