شناسه خبر: 18090 منتشر شده در مورخ: 1398/5/8 ساعت: 10:49 گروه: بهداشت و سلامت  
وضعیت «قرمز» فشار خون در برخی از مناطق کشور
نایب رئیس کمیته ملی پیشگیری از بیماری های غیر واگیر؛

وضعیت «قرمز» فشار خون در برخی از مناطق کشور

نایب رئیس کمیته ملی پیشگیری از بیماری های غیر واگیر، با اشاره به شیوع بیماری های غیر واگیر در کشور، گفت: وضعیت فشار خون در برخی از مناطق کشور قرمز است.

به گزارش ایران سپیدبه نقل از مهر، باقر لاریجانی، در افتتاحیه آموزشی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر که در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، به آماده سازی نقشه کنترل بیماری‌های غیر واگیر در کشور اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف ما، کاهش ۲۵ درصدی مرگ‌های زودرس در کشور تا سال ۲۰۲۵ است.

وی به برخی بیماری‌های شایع غیر واگیر در کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه وضعیت فشار خون در برخی مناطق کشور «قرمز» است که باید برای کنترل این بیماری خطرناک، برنامه ریزی هایخاص خودمان را داشته باشیم.

لاریجانی، به سایر عوامل مؤثر در وقوع مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیر واگیر در کشور اشاره کرد و افزود: بیماری‌های غیر واگیر، یک مسئله مهم در دنیا و ایران است.

معاون وزیر بهداشت، با عنوان این مطلب که ۵۰ درصد ایرانی‌ها فعالیت فیزیکی کافی ندارند، ادامه داد: مصرف بیش از اندازه نمک، مصرف دخانیات، فشار خون، چاقی و…، مهم‌ترین چالش‌های پیش روی ما در کنترل بیماری‌های غیر واگیر است که برای همه آنها برنامه داریم.

لاریجانی، از ترجمه ۵۳ کتاب و کتابچه برای در اختیار قرار گرفتن مدیران دانشگاه‌ها با هدف برنامه ریزی در جهت کنترل بیماری‌های غیر واگیر در کشور، خبر داد و افزود: خوشبختانه نقشه راه این برنامه پس از بازبینی در اختیار مدیران مربوطه قرار می‌گیرد تا بر اساس آن برنامه‌های خود را طراحی و اجرا کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *