شناسه خبر: 18056 منتشر شده در مورخ: 1398/5/5 ساعت: 10:47 گروه: اجتماعی  
7400 مددجو در خوی تحت حمایت بهزیستی قرار دارند

7400 مددجو در خوی تحت حمایت بهزیستی قرار دارند

معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی آذربایجان غربی گفت: هفت هزار و 400 نفر مددجو در شهرستان خوی تحت حمایت بهزیستی هستند که از این تعداد چهار هزار و 185 نفر مستمری بگیر هستند.

به گزارش ایران سپید عادل اسمعیل نژاد در حاشیه شورای هماهنگی اداره کل تعاون آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع مددجویان تحت پوشش این شهرستان، ۴۳۳ نفر مستمری بگیر اجتماعی و یکهزار و ۳۶ نفر نیز دارای بیمه اجتماعی هستند.

وی اضافه کرد: هم اکنون پنج هزار و ۲۰۰ پرونده توان‌بخشی در بهزیستی خوی موجود است که از این تعداد یکهزار و ۲۰۰ پرونده به بخش خصوصی واگذار شده و چهار هزار پرونده باقی مانده در زیرمجموعه بهزیستی نیز نیازمند انتقال به این بخش است.

وی اظهار کرد: به دلیل وجود کودکان اوتیسمی بزودی شعبه انجمن کودکان «اوتیسم» نیز در این شهرستان ایجاد می‌شود.

اسمعیل نژاد با بیان اینکه یکهزار و ۱۸ کودک تحت مراقبت بهزیستی این شهرستان هستند که از این تعداد ۹۸ نفر بی‌سرپرست و بدسرپرست هستند افزود: ۷۰ کودک نیز هم اکنون در مراکز شبانه‌روزی و با مشارکت خیرین و ۲۸ کودک دیگر نیز در نزد خانواده‌های جایگزین سببی و نسبی تحت مراقبت هستند.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی آذربایجان غربی همچنین بر تجهیز و توسعه مجتمع بهزیستی شهیدجباری مقدم خوی تاکید کرد.

بهزیستی از جمله نهادهای حمایتی است که در کنار دیگر نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) وظیفه رسیدگی به وضعیت مددجویان از جمله معلولان و سالمندان را بر عهده دارد.

خوی با ۳۸۵ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی قرار گرفته و دومین شهر پرجمعیت استان است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *