شناسه خبر: 17947 منتشر شده در مورخ: 1398/4/29 ساعت: 11:05 گروه: اجتماعی  
۴۰۰ خانوار دومعلول تحت پوشش بهزیستی مازندران هستند

۴۰۰ خانوار دومعلول تحت پوشش بهزیستی مازندران هستند

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: ۴۰۰ خانواده دو معلول در استان داریم و تاپایان شهریورماه سال جاری تمام واحدهای مسکونی آنان تحویل می شود.

به گزارش ایران سپید سعید آرام  در حاشیه افتتاح دو واحد مسکن خانواده دارای دو معلول در قائم‌شهر، در گفتگو با خبرنگاران، اظهار داشت: از سال ۱۳۹۵ برنامه‌ای در سطح استان آغاز شد که طی آن همه خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر، صاحب خانه شوند.

وی با بیان اینکه ۴۷۰ سهمیه برای ساخت مسکن دو معلول در مازندران در نظر گرفته شده‌است، گفت: بطور کلی حدود ۴۰۰ خانواده دارای معلول در استان داریم که تا پایان شهریور سال جاری همه واحدها، تحویل داده خواهد شد.

آرام با اشاره به اینکه یکی از راههای توانمندسازی برای جامعه هدف بهزیستی تأمین مسکن است، خاطرنشان کرد: در متطقه شهری ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲۵ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره داده می‌شود که این رقم در روستا ۱۸ میلیون تومان کمک بلاعوض است و همچنین امتیاز آب، گاز، برق و پروانه ساختمان برای این خانوارها رایگان است.

مدیرکل بهزیستی مازندران تصریح کرد: در سال جاری ۲ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت ۱۵۰ واحد مسکونی مددجوبان بهزیستی در نظر گرفته شده که از این تعداد، ۱۳۰ واحد تک‌معلول و ۲۵ واحد دارای دو معلول هستند.

آرام خاطرنشان کرد: ۵۱ هزار معلول در سامانه بانک اطلاعاتی ما ثبت شده که ۱۶۴ هزار خانوار در استان تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی در خصوص اشتغال مددجویان بهزیستی، عنوان.کرد: امسال ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای مددجوبان بهزیستی در نظر گرفته شده است که میزان تسهیلات برای هر مددجو، ۵۰ میلیون تومان است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *