شناسه خبر: 17943 منتشر شده در مورخ: 1398/4/29 ساعت: 10:57 گروه: اجتماعی  
افزایش مستمری مددجویان بهزیستی مشکلات را کاهش نمی‌دهد

افزایش مستمری مددجویان بهزیستی مشکلات را کاهش نمی‌دهد

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‎‌شرقی گفت: با وجود افزایش ۴.۵ برابری مستمری مددجویان این نهاد مشکلات موجود کاهش نمی‌یابد.

به گزارش ایران سپید محسن ارشدزاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در حالیکه از سال ۱۳۹۶ تاکنون میزان مستمری مددجویان بهزیستی با کمک دولت بیش از چهار برابر شده است، اما به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها باز هم زندگی و معیشت این افراد دچار مشکل است.

وی میزان مستمری بهزیستی با خانواده های نیازمند را بین ۱۰۸ تا ۱۱۰ هزار تومان اعلام و اضافه کرد: مشکلات اقتصادی موجود در جامعه باعث شده است تا پارسال ۵۴ هزار نفر به افراد تحت پوشش بهزیستی استان برای دریافت کمک هزینه زندگی افزوده شود.

ارشدزاده اظهار داشت: مشکلات مربوط به تحریم ها که کل زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است، باعث شده تا برنامه های توانمندسازی بهزیستی برای مددجویان نیز دچار تزلزل شود و با وجود اینکه پارسال چهار هزار و ۲۸۰ مورد کمک اشتغال در قالب برنامه های تسهیل گری اشتغال به متقاضیان پرداخت شد، اما مشکلات همچنان پابرجاست.

وی مجموع جمعیت تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی را ۳۴۵ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد مددجو، ۱۴۵ هزار نفر، مستمری از این مجموعه دریافت می کنند که از این تعداد ۷۵ هزار نفر کمک هزینه معیشت نیز دریافت می کنند.

ارشدزاده تعداد دریافت کنندگان خدمات موردی بهزیستی طی یک سال اخیر را ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: در بخش توان بخشی نیز بهزیستی استان به ۱۶۰ هزار نفر که ۴ درصد مجموع جمعیت آذربایجان شرقی را تشکیل می دهد، خدمات می دهد.

وی با اشاره به وجود ۴۲۰ هزار نفر سالمند نیازمند مراقبت در آذربایجان شرقی، افزود: این تعداد ۱۱ درصد جمعیت سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان را شامل می شود که البته ۲۰ درصد آنها که ۸۴ هزار نفر را شامل می شود، نیازمند مراقبت های دایمی هستند.

ارشدزاده یادآوری کرد: هم اکنون یکهزار سالمند در آذربایجان شرقی در مراکز سالمندان نگهداری می شوند که این رقم نسبت به جمعیت موجود چندان زیاد نیست، چون به دلیل وجود اعتقادات مذهبی و نیز خانواده محور بودن در استان، مردم تمایلی به فرستادن سالمندان به مراکز نگهداری ندارند.

وی از وجود تعداد ۵۰۰ نفر بیمار روانی مزمن در استان که نیازمند نگهداری و مراقبت شابانه روزی دارند، نیز خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این افراد، تعداد ۴۰۰ هزار نفر نیز به صورت موردی از خدمات بهزیستی استان بهره مند می شوند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی تامین مسکن مددجویان را یکی از برنامه های اولویت دار این مجموعه بیان کرد و گفت: در این راستا پارسال تعداد ۳۷۹ واحد تحویل معلولان و خانواده های آنها شد و امسال نیز تعداد ۱۶۹ واحد دیگر آماده واگذاری است که قرار است در هفته دولت این واگذاری ها به انجام برسد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *