شناسه خبر: 17909 منتشر شده در مورخ: 1398/4/26 ساعت: 10:31 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 26 تیر 1398

روزنامه چهارشنبه 26 تیر 1398

رضایت معلولان با مشارکت انجمنها در تهیه وسایل توانبخشی - برای حفظ برجام، اروپا به آمریکا فشار بیاورد - 51 درصد تهرانیها صاحب خانه نیستند - ریشه کنی هپاتیت c تا (2030) - درآمد اپ استور و گوگل پلی به ۳۹.۷ میلیارد دلار رسید - درصد آمادگی ورزشکاران پارالمپیکی - مرگ پسر نوجوان به تقلید از یک برنامه تلویزیونی

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 26 تیر 1398

14 ذی القعده 1440

17 جولای 2019

سال بیست و سوم شماره 6185

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

......عناوین این شماره......

رضایت معلولان با مشارکت انجمنها در تهیه وسایل توانبخشی 2

برای حفظ برجام، اروپا به آمریکا فشار بیاورد 7

51 درصد تهرانیها صاحب خانه نیستند 9

ریشه کنی هپاتیت c تا (2030) 13

درآمد اپ استور و گوگل پلی به ۳۹.۷ میلیارد دلار رسید 15

رصد آمادگی ورزشکاران پارالمپیکی 17

مرگ پسر نوجوان به تقلید از یک برنامه تلویزیونی 19

.................ویژه

* رضایت معلولان با مشارکت انجمنها در تهیه وسایل توانبخشی: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کل کشور از خرید وسایل توانبخشی توسط انجمنهای معلولان خبر داد و گفت: مشارکت انجمنها در خرید وسایل معلولان میتواند رضایت معلولان را در پی داشته باشد. محمد نفریه، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کل کشور در پاسخ به سؤال ایران سپید مبنی بر ارائه وسایل توانبخشی ارتباطی و مطالعاتی به نابینایان، به ویژه دانشجویان نابینا گفت: «همان طور که میدانید با توجه به افزایش قیمت ارز، هزینه خرید بسیاری از وسایل کمک توانبخشی بین دو تا پنج برابر شده است. به عنوان مثال قیمت note Taker از 9 به 22 میلیون تومان افزایش داشته است.» وی با اشاره به افزایش دو برابری بودجه بهزیستی در سال 98 بیان کرد: «با توجه به تخصیص بودجه به قانون حمایت از حقوق معلولان، بودجه بهزیستی 97 درصد رشد داشته است؛ اما برای پوشش تمام هزینه ها کافی نیست. سازمان بهزیستی سیاستهایی را در نظر گرفته است که بیشترین بهره برداری را از بودجه به نفع معلولان داشته باشد. وسایلی که نیاز ضروری همه نابینایان است مثل عصای سفید، ساعت و... را به تعداد بیشتری خریداری کردیم و وسایل دیگری که گرانتر هستند مثل بهدید و note Taker را به صورت متمرکز خریداری کردیم تا در اختیار کتابخانه های مناسبسازی شده و انجمنها قرار گیرد تا افراد با مراجعه به آن اماکن از این وسایل استفاده کنند.» معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار ایران سپید در خصوص کیفیت پایین عصاهای خریداری شده توسط بهزیستی گفت: «یکی دیگر از سیاستهای سازمان، استفاده از ظرفیت انجمنهای معلولان است؛ به طوری که در سال 98 برای اولین بار این امکان را ایجاد کردیم تا خرید وسایل توانبخشی مورد نیاز معلولان را انجمنها زیر نظر بهزیستی انجام دهند. این برنامه به صورت پایلوت توسط دو یا سه انجمن که برای این کار کاندیدا شوند و برنامه هایشان را برای سازمان ارسال کنند، صورت خواهد گرفت.» وی در پایان افزود: «خرید وسایل توانبخشی زیر نظر بهزیستی و توسط انجمنهای معلولان میتواند رضایت بیشتر جامع هدف سازمان را در پی داشته باشد.» 

* بهزیستی ۲۰۰ میلیارد تومان در ماه مستمری میدهد: رئیس سازمان بهزیستی گفت: ماهانه ۲۰۰ میلیارد تومان به یک میلیون و ۸۰ هزار خانوار مستمریبگیر زیر پوشش این سازمان پرداخت میشود. وحید قبادی دانا افزود: یک میلیون و ۴۵۸ هزار فرد دارای معلولیت و ۲۴۰ هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش این سازمان است. وی گفت: افراد زیر پوشش سازمان بهزیستی در هزار مرکز توانبخشی، ۱۶ هزار مرکز روزانه، ۱۵ هزار مهد کودک، ۶۵۰ مرکز شبه خانواده و ۲۸۰ مرکز مشاوره ژنتیک از خدمات این سازمان بهره میگیرند. قبادی دانا افزود: ۲۲ هزار نفر به طور مستقیم در سازمان بهزیستی خدمت میکنند که ۷۰ درصدشان تحصیلات دانشگاهی دارند. وی گفت: ۹۲ درصد فعالیتهای بهزیستی را مؤسسات مردم نهاد و خیریه ها انجام میدهند. رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: ۲۶ هزار معلول ضایعه نخاعی زیر پوشش این سازمان هستند که ۲۴ هزار نفرشان حق پرستاری دریافت میکنند. قبادی دانا گفت: مستمری خانواده های تک نفره از ۵۳ هزار تومان به ۱۶۰ هزار تومان افزایش یافته است. وی افزود: تعداد خانوارهای تحت پوشش بهزیستی از ۵۰۰ هزار خانوار در سال گذشته به یک و نیم میلیون نفر در سال جاری افزایش یافته است که خیلی از آنها بیش از ۱۵ سال در انتظار زیر پوشش قرار گرفتن بودند. قبادی دانا گفت: اعتبارات سازمان بهزیستی برای پرداخت مستمری از ۱/۷۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲/۷۶۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است. وی افزود: سازمان بهزیستی شهریه ۳۲ هزار تن از افراد زیر پوشش را پرداخت میکند. رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از ۳۴۸ هزار معلول ذهنی و ۱۱۶ هزار بیمار مزمن در مراکز نگهداری شبانه روزی و روزانه این سازمان نگهداری میشوند. قبادی دانا افزود: از ۱۲۰۰ شرکت کننده در آزمون استخدامی معلولان در سال گذشته، ۱۱۵ نفر پذیرفته شده اند. وی گفت: برای اشتغال به کار معلولان ۱/۵۰۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه ۴ درصد با بازپرداخت پنج ساله اختصاص یافته است که به کارفرمایان به ازای اشتغال هر معلول ۵۰ میلیون تومان تسهیلات داده میشود. قبادی دانا افزود: تا کنون ۱۱۰ هزار مسکن برای خانواده های زیر پوشش بهزیستی ساخته شده است و ۵۰ هزار واحد دیگر در دست ساخت است و همزمان ۱۱۳ هزار خانوار در نوبت هستند. وی گفت: از سال ۹۴ کار ساخت مسکن برای ۱۴ هزار خانواده دارای دو معلول آغاز شد که ۶۲۵۰ واحد ساخته و به آنان واگذار شده است و ۶ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر در دست ساخت است.

* گلواژه: بد برادرى است که در وقت توانگرى به تو توجه دارد و در وقت نیازمندى از تو میبرد. امام سجاد (ع)

 

..............سیاسی

* برای حفظ برجام، اروپا به آمریکا فشار بیاورد. جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری گفت: کشورهای اروپایی به جای جلسه و فشار بر ایران که متعهد به برجام بماند، به آمریکا فشار بیاورند تا از تحریمهای ظالمانه دست بردارد. وی خطاب به اروپاییها گفت: اگر میخواهید که برجام حفظ شود، باید به تعهداتتان در برجام عمل کنید.

* ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در نیویورک حضور دارد، ابراز علاقه اروپا برای حفظ برجام را کافی ندانست و گفت: اروپا باید برای حفظ این توافق بین المللی سرمایه گذاری کند که هنوز شاهد نبوده ایم.

* غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه گفت: رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی به عنوان اولویت مهم در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد و در دوره تحول برخورد قاطع، سریع و جدی با پرونده های اقتصادی خواهد داشت.

* محمد دهقان، محمدحسین صادقی مقدم و هادی طحان نظیف به عنوان سه عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شدند. * تاجزاده، فعال اصلاحطلب با تأکید بر اهمیت راهبردی مشارکت در انتخابات پیش رو، اظهار کرد: به دلیل شرایط اقتصادی، نظامی و امنیتی اطراف ایران باید انتخابات باشکوه و تحریمشکنی داشته باشیم. * رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: دیگر دوران شناسایی نیروهای اجتماعی ایران با سبکهای قدیمی نظیر اصلاحطلبی، اصولگرایی و اعتدالگرایی به پایان رسیده است. * بوریس جانسون، بخت اصلی جانشینی ترزا می گفت اگر نخست وزیر شود، از اقدام نظامی آمریکا علیه ایران حمایت نمیکند. * به رغم ادعاهای آمریکا درباره تحریمها و ایجاد محدودیت در تبادلات تجاری ایران با کشورهای جهان، آمارهای رسمی نشان میدهند که سهم ایران در سه ماهه اول سالجاری در مقایسه با مدت مشابه قبل در بازار عراق ۴۰ درصد افزایش داشته تا به این ترتیب عراق در رتبه اول واردات کالاهای ایرانی قرار گیرد.

 

............گزارش روز

* 51 درصد تهرانیها صاحب خانه نیستند: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در کشور مربوط به سال 1395، جغرافیای استانی مالک و مستأجران در کشور با تغییرات زیادی همراه شده است؛ به طوری که نسبت به پنج سال قبل، یعنی سرشماری سال 1390 سهم مالکان واحدهای مسکونی 2.2 درصد کاهش یافته است و تعداد خانوارهای مستأجر نیز در کل کشور 4 درصد رشد داشته است. با این حال این آمار نشان میدهد که سهم واحدهای مسکونی 75 متر مربع و کمتر از واحدهای مسکونی کشور کاهش یافته و بر تعداد واحدهای مسکونی بیش از 150 متر مربع افزوده شده است. بر اساس گزارش جدید مرکز آمار ایران در سرشماری سال 1395، از تعداد 23 میلیون و 580 هزار و 221 خانوار کشور ساکن در واحدهای مسکونی، 60.5 درصد از خانوارها مالک عرصه و اعیان (زمین و بنا) بوده اند که بیشترین درصد مالکیت عرصه و اعیان به ترتیب در استانهای اردبیل با 71.5 درصد، مازندران 71.4 درصد، خراسان جنوبی 71.2 درصد، زنجان 69.9 درصد، گیلان 69.8 درصد، آذربایجان شرقی 69.5 درصد و گلستان با 69.3 درصد اختصاص داشته است. کمترین سهم مالکیت واحدهای مسکونی در میان استانهای کشور نیز در این سال، مربوط به استانهای تهران با 48.8 درصد، قم 49.9 درصد، البرز 51.8 درصد، خوزستان 56.8 درصد و کرمانشاه با 57.2 درصد است. در آبان سال 1390 از تعداد 21 میلیون و 49 هزار و 934 خانوار، 62.7 درصد از خانوارها مالک عرصه و اعیان بوده اند. مقایسه سرشماری سالهای 1390 با 1395 نشان میدهد که درصد خانوارهای مالک از 62.7 درصد در کل کشور در سال 1390 به 60.5 درصد در سال 1395 کاهش یافته است. تهران، اجاره نشینترین استان: همچنین بر پایه این آمارها، در سرشماری سال 1395، 30.7 درصد خانوارها اجاره نشین بوده اند. بیشترین درصد خانوارهای اجاره نشین به ترتیب در استانهای تهران با 43.5 درصد، البرز با 41 درصد، قم 39.3 درصد، کرمانشاه 35.2 درصد و خراسان رضوی با 34.2 درصد تعلق داشته است. کمترین تعداد اجاره نشینها نیز در استانهای اردبیل با 19.4 درصد، گلستان 21.1 درصد، خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی هر کدام 21.4 درصد و چهارمحال و بختیاری با 21.8 درصد ساکن بوده اند. در آبان 1390 از تعداد 21 میلیون و 49 هزار و 934 خانوار، 26.6 درصد خانوارها اجاره نشین بوده اند. مقایسه بین دو سرشماری سالهای 90 با 95 نشان میدهد که خانوارهای اجاره نشین از 26.7 درصد در کل کشور در سال 1390 به 30.7 درصد در سال 1395 افزایش یافته است. واحدهای مسکونی بزرگتر شده

در سرشماری سال 1395، از تعداد 22 میلیون و 830 هزار واحد مسکونی کشور، مساحت زیربنای 30.9 درصد از واحدها 75 متر مربع و کمتر از 10.6 درصد از واحدهای مسکونی بیش از 150 متر مربع بوده است. بررسی مساحت زیربنای واحدهای مسکونی در استانها نشان میدهد، بیشترین درصد واحدهای مسکونی با مساحت زیربنای بیش از 150 متر مربع، مربوط به استانهای یزد با 29.9 درصد، اصفهان با 20.8 درصد، چهارمحال و بختیاری با 20.4 درصد، فارس با 18 درصد، سیستان و بلوچستان با 16.8 درصد، خوزستان 16.6 درصد و آذربایجان غربی با 15.7 درصد بوده اند. بیشترین واحدهای مسکونی با مساحت زیربنای 75 متر مربع و کمتر مربوط به استانهای تهران با 49.6 درصد، گیلان با 44.8 درصد، قزوین 40.1 درصد، خراسان شمالی با 37.2 درصد، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی با 36.9 درصد و کرمان با 36.7 درصد بوده اند. در آبان 1390، از تعداد 19 میلیون و 954 هزار و 708 واحد مسکونی در کل کشور، مساحت زیربنای 32.5 درصد از واحدها 75 متر مربع و کمتر، 10.8 درصد از واحدهای مسکونی دارای مساحت زیربنای بیش از 150 متر مربع بوده است.

* گلواژه: سروران مردم در دنیا، سخاوتمندان و در آخرت، پرهیزگاران هستند. امام سجاد (ع)

 

 

..............بهداشت و سلامت

* ریشه کنی هپاتیت c تا 2030: دبیر علمی همایش روز جهانی هپاتیت گفت: در سازمان جهانی بهداشت مقرر شده تا سال ۲۰۳۰ هپاتیت C ریشه کن شود. بر همین اساس از سال ۲۰۱۶ دارویی برای درمان این بیماری در کشور ساخته شده و بیماران با مصرف روزانه یک قرص میتوانند طی ۳ ماه به طور کامل از این بیماری نجات یابند. امیر انوشیروانی افزود: در صورتی که هپاتیت c درمان نشود، میتواند سبب نارسایی کبد، نیاز به پیوند کبد یا مرگ شود. وی افزود: ۳۵ تا ۴۰ درصد افراد بالای ۴۰ سال در کشور مبتلا به کبد چرب هستند که رژیم غذایی نامناسب همچون استفاده زیاد از کربوهیدرات و استفاده از فست فودها، زیاد غذا خوردن و در کنار آن عدم تحرک، سبب بروز این بیماری میشود که ۵۰ درصد کبد چرب با رژیم غذایی مناسب و بهبود فعالیت بدنی قابل درمان است. کبد چرب به تنهایی شاید عوارض چندانی نداشته باشد؛ ولی ۳۰ سال پس از ابتلا میتواند سبب نارسایی کبدی شود؛ البته سکته های قلبی و مغزی از عوارض زودهنگام آن نیز به شمار میرود. پس کبد چرب نوعی سندرم متابولیک محسوب میشود که با بیماریهایی همچون فشار خون بالا، دیابت و چاقی شکم در ارتباط است.

* مشکلی در تأمین دارو نداریم: وزیر بهداشت در جلسه  اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با معاونان ارشد وزارت بهداشت، خواستار توجه پزشکان به تجویز داروی ایرانی در نسخه بیماران شد. وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر به رغم تمامی فشارهایی که ناشی از تحریمهای ظالمانه است، مشکل اساسی در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی نداریم و امیدواریم با همین رویه در آینده بتوانیم پیش برویم. دکتر نمکی در عین حال یادآور شد: مشکلی که ممکن است مردم ما به عنوان کمبود دارو حس کنند، این است که به دلیل حمایت از تولید داخل، اجازه ورود داروهای برند و خارجی را نمیدهیم و ممکن است برخی پزشکان داروی خارجی تجویز کنند و باعث سرگردانی بیماران شوند.

 

...........دانش و فناوری

* درآمد اپ استور و گوگل پلی به ۳۹.۷ میلیارد دلار رسید: گزارش جدیدی نشان میدهد درآمد جهانی اپ استور و گوگل پلی در نیمه نخست ۲۰۱۹ میلادی به ۳۹.۷ میلیارد دلار رسیده است. گزارش شرکت Sensor Tower نشان میدهد درآمد اپ استور (متعلق به اپل) و گوگل پلی (متعلق به گوگل) در نیمه نخست ۲۰۱۹ میلادی در سراسر جهان به ۳۹.۷ میلیارد دلار رسیده است. این رقم ۱۵.۴ درصد رشد نسبت به ۳۴.۴ میلیارد دلار درآمد این فروشگاهها در نیمه نخست سال گذشته میلادی است. در نیمه نخست ۲۰۱۹ میلادی مشتریان در سراسر جهان ۲۵.۵ میلیارد دلار در اپ استور هزینه کردند که این رقم ۱۳.۲ درصد بالاتر از آمار ثبت شده در نیمه نخست ۲۰۱۸ میلادی، یعنی ۲۲.۶ میلیارد دلار است. این در حالی است که سال گذشته میزان رشد هزینه های مشتریان در اپل ۲۶.۸ درصد تخمین زده شده بود. از سوی دیگر درآمد ۲۵.۵ میلیارد دلاری اپل از اپ استور در نیمه نخست ۲۰۱۹ میلادی ۸۰ درصد بیشتر از درآمد ۱۴.۲ میلیارد دلاری گوگل پلی در همین بازه زمانی است. درآمد گوگل پلی در نیمه نخست ۲۰۱۹ میلادی ۱۹.۶ درصد بیشتر از نیمه نخست ۲۰۱۸ است. از سوی دیگر در نیمه نخست ۲۰۱۹ میلادی، در کل ۵۶.۷ میلیارد اپلیکیشن نصب شدند. این در حالی است که نصب اپلیکیشنهای iOS در بازه مذکور کاهش یافته است. طبق آمار موجود در نیمه نخست سال، ۱۴.۸ میلیارد اپلیکیشن مربوط به اپ استور دانلود شدند؛ اما میزان نصب اپلیکیشنهای گوگل پلی در همین بازه زمانی ۱۶.۴ درصد رشد کرد و به ۴۱.۹ میلیارد دلار رسید. این رقم نشان میدهد میزان نصب اپلیکیشنهای گوگل پلی ۲.۸ بار بیشتر از اپ استور بوده است.

* رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در حال حاضر سه استان برتر از نظر تعداد شرکتهای دانش بنیان را تهران با ۲۳۰۰ شرکت، اصفهان با ۲۹۵ شرکت و خراسان رضوی با ۲۴۱ شرکت تشکیل میدهند.

 

 

..............ورزشی

* رصد آمادگی ورزشکاران پارالمپیکی: محمدرضا محمودخانی، سرپرست آکادمی ملی پارالمپیک در خصوص اجرای طرح سنجش ورزشکاران تحت پوشش کمیته پارالمپیک گفت: آکادمی پارالمپیک از ابتدای سال ۹۸ فعالیت جدیدی را در راستای خدمت رسانی به ورزشکاران پارالمپیکی، به ویژه در رشته های مدال آور دارای الویت که تحت پوشش کمیته پارالمپیک هستند، آغاز کرده است. محمودخانی افزود: در این خصوص باید به تشکیل شورای سنجش با حضور ۷ عضو که دارای تخصص در شاخه های مختلف علوم ورزشی هستند و سوابق آموزشی و پژوهشی ارزشمندی دارند، اشاره کرد. تا کنون هفت جلسه کارشناسی توسط این شورا برگزار شده و سه مرحله از آزمونهای سنجش قابلیتهای جسمانی و روانی ورزشکاران رشته های پارا تکواندو و پارا تیر اندازی با کمان نیز انجام شده است. انجام این آزمونها برای ورزشکاران سایر رشته ها نظیر والیبال نشسته، تیر اندازی، دو و میدانی و وزنه برداری نیز در دست اقدام است. وی گفت: آزمونهای سنجش آکادمی در سه گروه هدف گذاری شده اند. آزمونهای پیشبینی بروز آسیب ورزشی، آزمونهای سنجش قابلیتهای جسمانی و سنجش قابلیتهای روانی. این آزمونها، مواردی هستند که در مطالعات روز دنیا به آنها استناد میشود و در انجام آنها از تجهیزاتی استفاده میشود که از نظر دقت و ایمنی در بالاترین سطح قرار دارند و به صورت دوره ای حد اکثر هر سه ماه یک بار انجام خواهند شد. محمودخانی بیان کرد: نتایجی که از این آزمونها بدست میآید، توسط کارشناسان شورای سنجش ارزیابی و تحلیل شده و در قالب پیشنهاد به کادر فنی رشته ها جهت اصلاح یا تقویت برنامه های آماده سازی ورزشکاران ارائه میشود. همزمان در قالب پیشنهادها حوزه اختصاصی در اختیار کادر پزشکی و مشاوران روانشناسی نیز قرار میگیرد.

...........حوادث

* مرگ پسر نوجوان به تقلید از یک برنامه تلویزیونی: پسر 12 ساله بابلی که به تقلید از یک برنامه تلویزیونی در حال انجام حرکات نمایشی با ریسمان بود، دچار خفگی شد و جانش را از دست داد. اقدام این نوجوان هنگامی رخ داده که اعضای خانواده او برای انجام کاری به بیرون از خانه رفته بودند و سهیل در خانه تنها بود، اما پس از مراجعه به خانه با جسد حلقآویز فرزندشان مواجه شدند. - جزئیات از زبان پدر سهیل: پدر سهیل درباره این ماجرا گفت: با پسرم در حال تماشای برنامه عصر جدید بودیم. آن قسمتی بود که شرکت کننده طنابی به دور گردنش انداخته بود و حرکات نمایشی اجرا میکرد. پسرم پرسید: بابا اینها چنین کاری انجام میدهند، خفه نمیشوند؟ گفتم: اینها سالهای سال تمرین کرده اند و یک دکتر هم آنجا حضور دارد که اگر مشکلی پیش آمد، کمکشان کند. گفتم پسرم این کارها خیلی خطرناک است و نیاز به تمرین و مهارت زیادی دارد. پسر من گاهی کارهای خطرناک انجام میداد. من هم به او هشدار داده بودم که چنین کارهایی را وقتی تنهاست انجام ندهد. روز حادثه با پرچمی که در خانه داشتیم و در طبقه پایین خانه بود، میخواسته به تقلید از حرکاتی که در آن برنامه دیده بود، خودش را تاب دهد که پرچم را بالای میله ای که روی ستون خانه بود گذاشته و آویزان شد، اما گیر افتاد و نتوانست خودش را نجات دهد.

* آیفون ۶ در دستان دختربچه آتش گرفت: اپل مشغول تحقیقات درباره گزارش انفجار یک آیفون ۶ در دستان دختربچه ای ۱۱ ساله به نام «کایلا راموس» در کالیفرنیا است. طبق این گزارش، انفجار آیفون به سوختگی جزئی این دختربچه منجر شده است. کایلا راموس در این باره میگوید: من نشسته بودم و آیفون در دستم بود. ناگهان متوجه جرقه هایی شدم و دستگاه را روی پتو پرتاب کردم. من روی تختخواب نشسته بودم و موبایل روی پتو میسوخت و سوراخهایی ایجاد کرد. این دختربچه بیشتر برای تماشای ویدئوهای یوتیوب از این موبایل استفاده میکرده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
محمدرضا باقرپور 1398/4/26 - 20:46
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment به عنوان دانش آموخته حوزه علوم تربیتی، با شناختی که از کودکان و نوجوانان دارم، آن روز که این برنامه را دیدم، مضطرب شدم و به نظرم آمد اشکالاتی بر آن وارد است و موضوع را به دوستان هم طرح کردم و گفتم حس بدی دارم و حسم و حدسم این است که این برنامه، حتماً هزینه خواهد داشت و کشته خواهد داد؛ گوش به زنگ بودم تا اینکه همینطور هم شد؛ چراکه نوجوانان، این حرکات گول زننده را که در ظاهر، ساده به نظر می رسند، تقلید می کنند و آماده مطرح شدن هستند و این حرکت نیز برای به خصوص کودکان و نوجوانان، تحریک کننده بود تا خود نیز به تقلید، آن را انجام دهند و مورد تأیید قرار بگیرند که این اتفاق متأسفانه افتاد. آیا متولیان این کارها، قبل از اجرای چنین کارهایی، اندکی به عواقب آن نمی اندیشند و فقط بلدند از نسخه اصلی آن تق
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *