شناسه خبر: 17901 منتشر شده در مورخ: 1398/4/25 ساعت: 12:45 گروه: اجتماعی  
احداث 15000 واحد مسکونی ویژه مددجویان و معلولان

احداث 15000 واحد مسکونی ویژه مددجویان و معلولان

تفاهمنامه ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی مددجویی فی‌ما بین بهزیستی و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) با حضور «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور و «سعید محمد» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء منعقد شد.

به گزارش ایران سپید صبح امروز تفاهم نامه 15000 واحد مسکونی فی مابین سازمان بهزیستی و قرارگاه خاتم الانبیاء  در سازمان بهزیستی به امضا رسید. 

وحید قبادی‌دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن گرامیداشت سالروز بهزیستی و تامین اجتماعی، توانمندسازی را یکی از فعالیت‌های بهزیستی معرفی کرد و گفت: «از مسائل پیشروی توانمندسازی، تامین مسکن برای جامعه هدف از جمله زنان سرپرست خانوار، معلولان، فرندان ترخیصی بهزیستی و ... است.»

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه  ۱۱۳ هزار خانوار پشت نوبت دریافت مسکن هستند گفت:« از ابتدای تاسیس بهزیستی تاکنون ۱۱۰ هزار مسکن برای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی ساخته شده است و ۵۰ هزار واحد دیگر در دست ساخت است . براساس ماده ۱۹ لایحه حمایت از حقوق معلولان و مصوبه مجلس، افراد دارای معلولیت از پرداخت هزینه‏‌های صدور پروانه ساختمانی، آماده‏‌سازی زمین، عوارض نوسازی و همچنین حق انشعابات آب، برق، گاز و دفع فاضلاب منطبق با الگوی مسکن مصوب معاف هستند و این امر شرایط را برای خانه دار کردن معلولان تسهیل می بخشد.

وی در ادامه با بیان اینکه از سال ۹۴ ساخت مسکن برای ۱۴ هزار خانواده‌های دارای ۲ معلول آغاز شد که ۶ هزار و ۲۵۰ واحد ساخته واگذار شده است و ۶ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر در دست احداث است که با همراهی خیرین به زودی تکمیل می‌شود.

وحید قبادی دانا در مراسم امضای این تفاهم نامه در خصوص جزئیات این واحد های مسکونی گفت: این واحدها یک طبقه و در مناطق محروم کشور با زیر بنای ۷۵ متر مربع  ساخته می شود. همچنین مقرر شده است در صورت تامین اعتبار مالی جهت ساخت، این خانه ها در سه فاز  ۵ هزار واحده ظرف سه سال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ساخته شود.

هزینه این ساخت این واحد های مسکونی با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا تامین خواهد شد به طوری که 75 درصد از منابع را سازمان بهزیستی و 25 درصد را قرارگاه خاتم الانبیاء تامین کند. 

 رئیس سازمان بهزیستی کشور، در پایان یادآور شد: با تکیه بر مدیریت جهادی با اعتقاد بر اینکه ما می‌توانیم در خدمت‌رسانی به افراد دارای معلولیت عدالت را برقرار کنیم با همکاری برادران جهادگر سپاه این واحدهای مسکونی را برای جامع هدف سازمان تاسیس می کنیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
عباس مرادی 1398/4/29 - 23:57
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment سلام عباس مرادی هستم خودم معلول جسمی حرکتی خیلی شدید و همسرم ناشنواست و هردو در بهزیستی کرمانشاه دارای پرونده میباشیم بارو فرزند مستاجریم خواهشمند است که ندای مارا جهت ثبت نام مسکن دو معلول به گوش مسئولین برسانید که میگویند باید شناسایی شوند را به گوش مسعولین امر برسانید
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *