شناسه خبر: 17768 منتشر شده در مورخ: 1398/4/16 ساعت: 10:35 گروه: اجتماعی  
سازمان عربی: معلولان در برابر بمب‌های خوشه‌ای

سازمان عربی: معلولان در برابر بمب‌های خوشه‌ای

در کشور یمن افراد معلول به خصوص کودکان حدود ۱۳درصد جمعیت را تشکیل می دهند که بیشتر از بقیه آسیب پذیر هستند .

به گزارش ایران سپید به نقل از المسیره، یک مقام ارشد در سازمان کشورهای عربی در امور افراد و معلولان می گوید در یمن نزدیک به 3 میلیون کودک و بزرگسال معلوم وجود دارد که با مرگ دست و پنجه نرم می کنند. این اداره عربی هشدار داده معلولان به خاطر جنگ وضعیت جسمی شان هر روز بدتر می شود.

عبدالله بنیان رئیس دفتر اجرایی سازمان امور معلولان جهان عرب (ABPD) می گوید در کشور یمن افراد معلول به خصوص کودکان حدود 13درصد جمعیت را تشکیل می دهند که بیشتر از بقیه آسیب پذیر هستند و باید توجه بیشتر به آنها شود.

وی گفت: حملات عربستان سعودی علیه مردم یمن بیشتر از همه معلولان را تحت تاثیر قرار داده است که یکی از آنها کمبود امکانات بهداشتی پزشکی است که نیاز هر روز آنها را تشکیل می دهد.

این مقام عربی افزود: هر روز شاهد اضافه شدن جمعیت معلولان در کشور یمن هستیم و این درحالی است که همین تعداد از معلولان جان شان در خطر است و هر روز با مرگ مواجه هستند.

از زمان آغاز جنگ عربستان علیه مردم یمن بسیاری از غیر نظامیان هدف بمب های خوشه ای هستند که از کشورهای غربی خریداری شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *