شناسه خبر: 17762 منتشر شده در مورخ: 1398/4/15 ساعت: 17:13 گروه: فرهنگی  
معلولان فعل توانستن را به شکلی حیرت آور صرف کردند
زین العابدین در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد

معلولان فعل توانستن را به شکلی حیرت آور صرف کردند

مدیر شبکه ۱ تلویزیون در نشستی خبری که امروز ۱۵ تیر با اصحاب رسانه داشت، ضمن تشریح برنامه های طرح جامع تابستانی این شبکه در حوزه ی برنامه های ستاد رونق اقتصادی، پاسخگوی پرسش های خبرنگاران شد.

به گزارش ایران سپید مجید زین العابدین، مدیر شبکه ی ۱ سیما و قائم مقام ستاد رسانه ای رونق تولید در بخشی از نشست خود با اصحاب رسانه، در پاسخ به پرسش ایران سپید درباره ی جشنواره ی کارآفرینی و کسب و کار های نوپا «استارت آپ» و حضور معلولان در این جشنواره به یکی از تولیدات شبکه اول سیما اشاره کرد و اظهار داشت: «در حال حاضر برنامه ای با عنوان شتاب از شبکه ۱ پخش می شود که به نوعی برنامه ای در حوزه ی استعداد یابی، اما در اشل کوچک است. این برنامه که پخش آن سه شب در هفته است، صاحبان کسب و کار های نوپا را دعوت می کند و آن ها ضمن معرفی کسب و کار خود، از سوی چهره های مطرح خبره در این زمینه داوری می شوند. ضمناً بعضی شبکه های سیما مثل نسیم، نمایش و شبکه ی ۵ هم از این برنامه استقبال کرده اند؛ به طوری که علاوه بر شبکه ۱ همزمان این برنامه از شبکه هایی که ذکر کردم پخش می شود. خبر دارم که شبکه ۵ برنامه ای در زمینه ی کسب و کار های نوپا با ساختار تولید بزرگتری در دست تولید دارد که به زودی خبر آن از رسانه ها منتشر خواهد شد.»

زین العابدین در ادامه به حضور معلولان در این برنامه ها اشاره کرد و اظهار داشت: «من معتقدم معلولان با انگیزه ای حیرتآور فعل توانستن را صرف کردند. ما نمونه هایی از این معلولان را در همین برنامه ی شتاب معرفی کردیم، اما همچنان پذیرای ایده های جدید از سوی معلولانی که کسب و کار نوپا دارند هستیم و از آن ها استقبال می کنیم.»

      ۱۸ طرح در طرح جامع تابستانی سیما

مدیر شبکه ۱ سیما در این نشست خبری، به طرح جامع تابستانی که از سوی معاونت سیما ارائه شده اشاره ی کوتاهی کرد و اظهار داشت که طرح برنامه ی رونق اقتصادی به شبکه ی محول شده است. وی یادآور شد که اجرای این طرح با همکاری دکتر سیاح، مدیر گروه اقتصادی شبکه ی ۱ از همین هفته آغاز می شود. از جمله برنامه هایی که زین العابدین به آن اشاره کرد، «ستاد پیگیری مشکلات تولید» است: «ستاد پیگیری مشکلات تولید عنوان برنامه ایست که از این هفته با برند پایش پخش می شود. این برنامه که ۴-۵ روز در هفته روی آنتن می رود، وظیفه دارد مطالبات کارآفرینان و تولید کنندگان را دریافت کند. هدف این برنامه بررسی جزئیات مطالبات کارآفرینان و تولید کنندگان و پیچ و خم های قانونیست که باعث شده این دو گروه در مسیر فعالیت هایشان به واسطه ی آن پیچ و خم ها معطل شوند. بعد از بررسی جزئیات، زیر عنوان برنامه ی پایش به مدت ۱۰ دقیقه موضوع را با مسئولان اقتصادی مطرح کرده و پاسخ های آن ها را خواهد خواست تا مشکلات را به صورت عینی و مصداقی حل کند.»

         جشنواره ی کارآفرینی سیما

مدیر شبکه ۱ جشنواره ی کارآفرینی سیما را دومین برنامه ی شبکه ۱ در حوزه ی رونق اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: «سال گذشته در قالب برنامه ی حرف حساب، به جوانان و کسب و کار های نوپا و انگیزه های نسل امروز پرداختیم که با استقبال خوبی مواجه شد. امسال تصمیم گرفتیم این برنامه را توسعه دهیم و در قالب جشنواره ی کارآفرینی سیما از این هفته اجرا کنیم. تا الآن بخش های اقتصادی کشور مثل صندق کارآفرینی امید تقبل کردند ۶ میلیارد تومن وام قرض الحسنه به این برنامه کمک کنند. پیشبینی ما این است که این رقم به بالای ۱۰ میلیارد تومن برسد. قرار است این مبلغ به عنوان تسهیلات کارآفرینی به صورت وام بدون بهره به طرح هایی که در برنامه ی حرف حساب معرفی می شوند و توجیه علمی و اقتصادی دارند، ارائه شود.» زین العابدین ایجاد اتاق های گفت و گو را یکی از برنامه های جانبی این جشنواره عنوان کرد: «با همکاری بچه های سایت میدون اتاق گفت و گویی راه اندازی کردیم که در این اتاق، سرمایه گذاران و کارآفرینان با هم گفت و گو می کنند. در صورتی که میان سرمایه گذاران و کارآفرینان توافق لازم حاصل شود، با همکاری بچه های سایت میدون کسب و کار نوپا از طریق این سایت راه اندازی می شود.»

     معرفی قهرمانان تولید

مدیر شبکه ۱ به معرفی تولید کننده های برتر تحت عنوان «قهرمانان تولید» هم اشاره کرد و اظهار داشت: «یکی دیگر از برنامه هایی که اجرا می کنیم، معرفی تولید کننده های برتر یا قهرمانان تولید است که بار ها از سوی رسانه و در برنامه های مختلف حضور پیدا کرده اند. مقرر شده بدون دریافت هزینه ی تبلیغات بازرگانی این افراد را معرفی کنیم. هفته ی گذشته به عنوان اولین نمونه آقای بهروز فروتن را معرفی کردیم که برند بهروز را دارد.»

     یک طرح درآمدزا برای خانواده ها

در ادامه ی این نشست، زین العابدین درباره ی طرحی که قرار شده در برنامه ی «خانواده» اجرا شود توضیح داد: «برنامه ی اجتماعی خانواده را هم به سمت طرح های اقتصادی سوق دادیم. طرح درآمد در فراغت ویژه مشاغل خانوادگی در این برنامه اجرا می شود. در واقع تلاش کردیم تمرکز برنامه صرفاً روی آموزش نباشد. بر این اساس، قرار شده آموزش هایی که در زمینه های هنر های مشاغل خانواده ارائه می شود، شکلی درآمدزا داشته باشد. به این معنی که زنان علاقه مند به یادگیری هنر های خانگی، تولیدات خود بر اساس آموزش های برنامه ی خانواده را ارائه می دهند. برای عرضه ی این هنر ها، طی مذاکره ای که با سازمان فرهنگی-هنری شهرداری داشتیم، مکانی در اختیارمان قرار بگیرد تا توانمندی و هنر زنان خانه دار را به معرض نمایش بگذاریم تا علاوه بر این، به درآمدزایی و حرکت اقتصادی خود اشتغالی برسیم.»

برنامه ی عملیاتی رسانه ای در بحث رفع موانع صدور مجوز برای کارآفرینان، تولید برنامه «دستپخت» با موضوع صله رحم و معرفی آشپز های جوان، تولید سری جدید برنامه ی فرمول ۱ با سیاست معرفی چهره ی سال مردمی برای نوروز ۹۹، تولید برنامه های «شبستان»، «در امتداد فلق» و «یک محراب» در حوزه ی برنامه های مسجد محور، از جمله برنامه هایی بود که مدیر شبکه ۱ تیتروار آن ها را معرفی کرد.

بر اساس این گزارش مجید زین العابدین اختصاراً برنامه های سرگرم کننده و سریال هایی را که قرار است از آنتن شبکه ۱ نمایش داده شوند، معرفی کرد: «دو مسابقه ی «بزن ۱» و «سبقت» از جمله برنامه های سرگرم کننده ی شبانه است که فعلاً در مرحله ی انتخاب مجریست و با معرفی مجری، این مسابقات در کنداکتور برنامه های شبانه قرار می گیرند. «مدرسه ی دوستان» نام برنامه ایست که طرح آن از سوی خانم مرضیه برومند ارائه شده و عنوان اولیه اش شبیه به مدرسه ی موش هاست؛ شاید بعداً این عنوان تغییر کند. این برنامه برای گروه کودک شبکه ی تولید می شود. بخشی از سریال های ما با تأمین اعتبارات یا در مرحله ی پیش تولید هستند یا مراحل تولید را طی می کنند. پیشبینی های ما برای دو سه سال آینده است. سریال های «پایتخت» برای نوروز ۹۹، «ن.خ» برای ماه مبارک رمضان سال آینده و سریال «۸۷ متر» به کارگردانی آقای عیاری را هم در دست تولید داریم. در حال حاضر هم سریال بوی باران از آنتن شبکه ی ۱ پخش می شود و علاوه بر آن، سریال های «پس از آزادی» کار آقای باشه آهنگر، «محکومین» کار بهروز مفید، «دردانه های خلیج فارس» و «چند راه» ساخته بهمن گودرزی که یک سریال طنز است در دست تولید داریم که امیدواریم بتوانیم امسال این سریال ها را به روی آنتن ببریم. علاوه بر این ها، با آقای فریدون جیرانی برای ساخت سریال «پاییز تنهایی» توافق کرده ایم که در صورت برآورد مالی و تأمین اعتبار، تولید این سریال برای سال آینده به تهیه کنندگی رحمان صیفی آزاد شروع خواهد شد.»»

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *