شناسه خبر: 17749 منتشر شده در مورخ: 1398/4/15 ساعت: 10:39 گروه: اجتماعی  
۱۵ درصد جامعه معلولان استان همدان مشکل گفتاری و شنوایی دارند

۱۵ درصد جامعه معلولان استان همدان مشکل گفتاری و شنوایی دارند

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان از وجود ۶ هزار ناشنوا در استان همدان خبر داد و گفت: ۱۵ درصد جامعه معلولان استان همدان مشکل گفتاری و شنوایی دارند.

به گزارش ایران سپید فریدالدین حجت‌الاسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با وجود برنامه های شناسایی و غربالگری شنوایی امیدواریم در آینده نزدیک دیگر فرد ناشنوایی در جامعه نداشته باشیم، تصریح کرد: سال گذشته در زمینه کاشت حلزون برای افراد ناشنوا ۳۵ مورد کاشت با هزینه سازمان بهزیستی و هیئت امنای بیمارستان شهید بهشتی همدان انجام شده است.

وی در زمینه کاشت حلزون تصریح کرد: سال گذشته برای ۸۷ نفر کاشت حلزون انجام شده و در سال جاری نیز به تمامی مراجعین در صورتی که واجد شرایط کاشت حلزون باشند خدمات ارائه می شود و در صورت انجام عمل مربوطه حمایتهای سازمانی اجرایی خواهد شد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان عنوان کرد: در حال حاضر پشت نوبتی برای دریافت سمعک نداریم و براساس درخواست متقاضیان دریافت سمعک؛ در هفته دو روز به مراجعان سمعک ارائه می شود.

حجت الاسلامی افزود: نداشتن مجوز غربالگری شنوایی مراکز کاشت حلزون باعث شده کودکان و خانوادها مدت زمان طولانی در مکان های مختلف به دنبال دریافت خدمات باشند که نه تنها هزینه مالی اضافی متحمل می شوند بلکه گاهی ناامید شده و یا سن طلایی را از دست می دهند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه یک هفتم معادل ۱۵ درصد از جامعه معلولان استان همدان مشکل گفتاری و شنوایی دارند، افزود: ۵ هزار و ۱۷۰ ناشنوای استان همدان در سازمان بهزیستی پرونده دارند و این افراد مانند معلولان دیگر خدمات مستمر و غیرمستمر دریافت می‌کنند که خدمات غیرمستمر شامل ارائه دفترچه بیمه، پرداخت کمک‌هزینه درمان، زندگی و مسکن و ارائه سمعک به این افراد است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *