شناسه خبر: 17733 منتشر شده در مورخ: 1398/4/12 ساعت: 16:01 گروه: اجتماعی  
دانشجویان پیام نور وام ۳ تا ۲۰ میلیون تومانی می گیرند

دانشجویان پیام نور وام ۳ تا ۲۰ میلیون تومانی می گیرند

تسهیلات سه تا ۲۰ میلیون تومانی قرض الحسنه به منظور پرداخت شهریه با هدف کاهش هزینه های تحصیلی به دانشجویان دانشگاه پیام نور پرداخت می شود

به گزارش ایران سپید تفاهمنامه ای میان دانشگاه پیام نور و بانک قرض الحسنه مهر ایران برای اعطای تسهیلات به دانشجویان به منظور پرداخت شهریه با رویکرد کاهش هزینه‌های تحصیل امروز (چهارشنبه) به امضا رسید.

محمدرضا زمانی، رئیس دانشگاه پیام نور در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور شمار زیادی از دانشجویان که جزو اقشار مختلف تعلق دارند را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی در جامعه، تأمین پول شهریه دانشگاه برای برخی خانواده‌ها مشکل است، بنابراین طرح اعطای وام برای پرداخت شهریه در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه پیام نور خاطر نشان کرد: بر اساس این طرح، همه پول شهریه را می‌توان به صورت وام و یکجا درخواست داد، بدین ترتیب بر اساس ساز و کار تعریف شده بین بانک و دانشگاه، در ابتدای هر ترم تحصیلی، وام شهریه دریافت می‌شود و دانشجویان لازم نیست که نگران تأمین شهریه باشند.

جزئیات اعطای وام شهریه دانشجویی

مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: در سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان به متقاضیان اعطا می‌شود.

وی افزود: در سه ماه نخست امسال ۳۵۰ هزار فقره وام به ارزش سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف پرداخت شد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران خاطر نشان کرد: پیش از این وام‌ها برای بخش درمان و معیشت بود اما بر اساس سیاست‌های جدید قرار است تسهیلات برای بخش تولید و دانش بنیان نیز اعطا شود.

وی به جزئیات اعطای وام شهریه به دانشجویان اشاره کرد و گفت: برای حدود ۲۰۰ هزار دانشجوی دانشگاه دولتی پیام نور از سه تا ۲۰ میلیون تومان بابت شهریه دانشگاه، تسهیلات قرض الحسنه اعطا می‌شود.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران خاطر نشان کرد: دانشجویان می‌توانند برای مجموع شهریه دوران تحصیل خود به صورت یکجا درخواست وام بدهند و بدین ترتیب خانواده‌ها دغدغه تأمین پول شهریه آنها را نخواهند داشت.

اکبری ادامه داد: این وام‌ها با کارمزد پایین و در اقساط ۴۸ ماهه پرداخت می‌شود./ ایسنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *