شناسه خبر: 17721 منتشر شده در مورخ: 1398/4/12 ساعت: 10:31 گروه: بهداشت و سلامت  
رژیم غذایی بیماران هپاتیت c

رژیم غذایی بیماران هپاتیت c

یک فوق‌تخصص گوارش و کبد، گفت: با توجه به میزان تخریب کبد مبتلایان به هپاتیت c بهتر است رژیم غذایی بدون گوشت قرمز را رعایت کنند.

به گزارش ایران سپیدبه نقل از ایسنا: دکتر سیدموید علویان درباره رژیم غذایی که بیماران مبتلا به هپاتیت سی باید رعایت کنند، گفت: درباره  نوع رژیم غذایی و آنچه که بیماران مبتلا به هپاتیت «سی» باید در تغذیه خود رعایت کنند، عقاید مختلفی وجود دارد، اما مهم این است که ابتدا شدت بیماری کبدی را تعیین کرده و در عین حال از رژیم‌های سخت نیز دوری کنند.

وی افزود: باید توجه کرد که کبد نقش مهمی در سوخت و ساز بدن دارد و در صورت تخریب آن، کالری کافی به بدن نمی‌رسد. از طرفی با تخریب کبد، دیگر امکان دفع سموم اضافی حاصل از سوخت و ساز مواد نیز ممکن نخواهد بود.

علویان ادامه داد: بر این اساس در صورت شدید بودن بیماری کبدی، بیماران باید از مصرف زیاد مواد گوشتی به ویژه گوشت قرمز خودداری کرده و به جای آن از گوشت سفید مانند ماهی، مرغ و پروتئین‌های گیاهی استفاده کنند.

علویان با بیان اینکه مصرف سبزیجات و میوه‌های تازه که سرشار از مواد آنتی اکسیدان هستند برای بیماران مبتلا به هپاتیت سی بسیار مفید است، گفت: بیماران مبتلا به هپاتیت سی باید از مصرف غذاهای دودی که دارای نیترات‌ها هستند نیز خودداری کنند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *