شناسه خبر: 17595 منتشر شده در مورخ: 1398/4/2 ساعت: 10:52 گروه: اجتماعی  
۴۷۲ کودک ونوجوان تحت پوشش مراکز بهزیستی اصفهان

۴۷۲ کودک ونوجوان تحت پوشش مراکز بهزیستی اصفهان

سرپرست معاونت پیشگیری استان اصفهان گفت: ۴۷۲ نفر کودک ونوجوان از سنین پیش دبستانی تا دانشگاهی تحت پوشش ۳۸ مرکز بهزیستی استان اصفهان هستند.

به گزارش ایران سپید مجتبی ناجی، سرپرست معاونت پیشگیری استان اصفهان با اشاره به اینکه بررسی عوامل تاثیرگذار در سلامت جسمی و اجتماعی از جمله رویکرد‌های اساسی سازمان بهزیستی به شمار می‌رود گفت: بهزیستی اصفهان با برنامه ریزی بلند مدت با همراهی و همکاری مسئولین و کارشناسان و اجرای طرح‌های "خانه امن"، "خانه سلامت"، "نرجس" و "سرمد" گام موثری در رسیدگی به افراد آسیب دیده‌ی شهرمان برداشته است.


وی در ارتباط با کودکان تحت پوشش بهزیستی اصفهان گفت: ۴۷۲ نفر کودک ونوجوان از سنین پیش دبستانی تا دانشگاهی در مراکز بهزیستی استان اصفهان هستند که به طور شبانه روزی در ۳۸ مرکز اقامت دارند.

ناجی افزود: شیرخوارگاه " نرجس " برا‌ی کودکان زیر ۳ سال دراصفهان فعالیت دارد. اگرچه این شیرخوارگاه با مشکلات و دشواری‌های زیادی روبروست، اما وظیفه‌اش نگهداری و سرپرستی از نوزادان و کودکانی است که دغدغه‌ای جز داشتن یک چهاردیواری امن و وعده‌های غذایی ندارند.

وی خاطر نشان کرد: رویکرد ما در مراکز بهزیستی اصفهان این است که با توجه به فعالیت‌های فرهنگی و فعالیت‌های پیشگیرانه از آسیب ها، تعداد این مراکز زیاد نشود و به خانواده‌ها و زوجینی که متقاضی پذیرش فرزند خوانده هستند، این بچه‌ها را در قالب فرزند خوانده واگذار کنیم تا حضانت ان‌ها را برعهده بگیرند.

ناجی افزود: در سال گذشته در قالب طرح‌های واگذاری دائم و موقت، بالغ بر ۱۶۰ کودک را به خانواده‌هایی که متقاضی کودک بودندو تاییدیه دستگاه قضایی را داشتند واگذار کردیم.

سرپرست معاونت پیشگیری استان اصفهان گفت: موسسه نیکوکاری " سرمد " زیر نظر سازمان بهزیستی کشور به عنوان نهادی مردمی، غیر دولتی وغیر سیاسی به منظور ایفای نقش اجتماعی و انسانی خود، با هدف حمایت از کودکان کار و کودکان در معرض آسیب، فعالیت می‌کند. این موسسه بدون در نظر گرفتن ملیت، قومیت، جنسیت، رنگ، نژاد و مذهب به کودکان کار و در معرض آسیب، خدمات فرهنگی آموزشی، بهداشتی و حمایتی مورد نیاز این کودکان را ارائه می‌دهد و ۱۱۵ کودک را تحت پوشش دارد.

ناجی در رابطه با زنانی که درمعرض خشونت یا آسیب‌های اجتماعی قرار دارندگفت: مراکزی بنام " خانه امن" در اصفهان است. خانه امن حلقه پیوسته به اورژانس اجتماعی است که هم زنان خشونت دیده و در معرض خشونت و فرزاندان آن‌ها را در این مراکز ساماندهی می‌کنیم و انواع خدمات مشاوره‌ای، حقوقی، حمایتی، آموزشی و بهداشتی، درمانی واشتغال را انجام می‌دهیم.

وی افزود: " خانه سلامت " مخصوص نوجوانان دختردر معرض آسیب است تا زمینه برگشت به خانواده برای آن‌ها فراهم شود.

اداره و مدیریت هر ۳۸ مرکز بهزیستی اصفهان به عهده‌ی خیرینی می‌باشد که در قالب هیئت مدیره‌ی این مراکز، برنامه‌ها و اهداف را هدایت و حمایت می‌کنند.

پذیرش‌ها، ارتباط‌ها و همکاری شهروندان با بهزیستی از طریق اورژانس اجتماعی یا شما ره تلفن ۱۲۳ صورت می‌گیرد؛ که به صورت شبانه روزی به صورت حضوری و تلفنی در اختیار مردم می‌باشد.
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *