شناسه خبر: 17569 منتشر شده در مورخ: 1398/4/1 ساعت: 10:45 گروه: اجتماعی  
بیشترین کودک آزاری ها را والدین و اقوام مرتکب می شوند
رئیس اورژانس بهزیستی:

بیشترین کودک آزاری ها را والدین و اقوام مرتکب می شوند

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: بررسی اطلاعات نشان می دهد که بیشترین سوءرفتارها به ویژه آزارهای جنسی نسبت به کودکان در محیط خانواده و از طرف والدین، اقوام و آشنایان صورت می گیرد.

به گزارش ایران سپید رضا جعفری افزود: بین والدین، پدران بیشتر از مادران مرتکب خشونت می‌شوند یا آنکه حداقل این نوع خشونت ها بیشتر گزارش می‌شوند و بعد خشونت‌هایی است که از سوی والدین ناتنی صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: کل پذیرش در چهار واحد اورژانس اجتماعی یعنی مراکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، تیم‌های سیار خدمات اجتماعی، پایگاه‌های خدمات اجتماعی واقع در حاشیه شهرها و سکونت گاه‌های غیررسمی و خط ۱۲۳، حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار مورد بوده است.
جعفری گفت: اورژانس اجتماعی یکی از خدمات پیشرو سازمان بهزیستی برای حمایت‌های روانی و اجتماعی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی مانند کودکان و زنان در معرض خشونت یا آزاردیده است. اورژانس اجتماعی همچنین در موارد معلول آزاری، سالمندآزاری و اقدام کنندگان به خودکشی فعالیت دارد.

دعوای والدین جلوی کودک از مصادیق کودک آزاری است
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در مواردی که کودکان شاهد خشونت بین والدین هستند نیز از مصادیق کودک آزاری است.
جعفری افزود: همچنین سوءمصرف مواد در حضور کودک یا تشویق و اجبار او به مصرف الکل و موادمخدر از طریق سوزاندن و داغ کردن در زمره موارد کودک آزاری است، هر چند که تجربه نشان می‌دهد که تفکیک آنها نه عملی و نه علمی است چرا که خشونت‌ها به صورت ترکیبی صورت می‌گیرد.
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور چند روز پیش اعلام کرده بود که بر اساس آمار و داده‌های موجود، در گروه خشونت‌های خانگی، کودک آزاری در رتبه نخست و بعد از آن همسرآزاری، سالمندآزاری و معلول آزاری قرار دارد. ایسنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *