شناسه خبر: 17493 منتشر شده در مورخ: 1398/3/26 ساعت: 10:31 گروه: اجتماعی  
کاروان ویژه جانبازان اواخر تیرماه عازم سفر حج می‌شوند

کاروان ویژه جانبازان اواخر تیرماه عازم سفر حج می‌شوند

بنیادشهید وامور ایثارگران اعلام کرد: کاروان ویژه ۲۶ جانباز ۷۰ درصد به همراه همسران خود اواخر تیرماه امسال از تهران عازم سفر معنوی حج تمتع می شوند.

به گزارش ایران سپید بنیادشهید و امور ایثارگران، سیدمستجاد حسینی مدیرکل ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران پیشتر اعلام کرده بود که از میان ۱۲۰ نفر متقاضی ایثارگر اعزام به حج تمتع، طبق دستورالعمل، ۲۶ جانباز ۷۰ درصد و دو جانباز ۶۰ درصد انتخاب شدند که با همسران و همراهان در مجموع ۷۲ نفر کاروان ویژه جانبازان در سال جاری را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: برای اعزام این افراد، البته جانباز متقاضی دارای شرایط حاد جسمی نیز داشتیم ولی به دلیل شرایط خاص، نتوانستند در کاروان حضور داشته باشند و دیگر جانبازان با شرایط عادی نیز با یک همراه برای ثبت‌نام با کاروان‌های سازمان حج و زیارت اعزام می‌شوند.

سال گذشته نیز ۴۳ نفر از جانبازان کشور در قالب کاروان ویژه به حج تمتع اعزام شدند. این کاروان از یک روشندل، سه جانباز قطع نخاع گردنی، حدود ۲۰ جانباز قطع دو دست و پا و ۲۰ جانباز ویلچری به همراه ۳۸ همسر جانباز و ۳۳ نفر مرد از محارم و بستگان جانباز تشکیل شده است که جانبازان را در طول برگزاری مناسک حج همیاری می کنند.

حسینی با اشاره به اعزام کاروان ویژه حج جانبازان، گفت: در کاروان امسال، مدیر کاروان، روحانی، پزشک، نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران و همسران و همراهان وجود دارند و ویلچرساز، مستندساز و مشاور نخواهیم داشت.

نشست بررسی اعزام کاروان ویژه حج تمتع جانبازان با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید مستجاد حسینی مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران و اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در محل این سازمان برگزار شد.

در این نشست برنامه ریزی‌های لازم به منظور کسب رضایت جانبازان کاروان ویژه با همکاری و مساعدت سازمان حج و زیارت انجام شد؛ انجام اقدامات لازم پیرامون برگزاری شایسته فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغات محیطی، رسانه‌ای، امور امنیتی، پزشک و پزشکیار، اورژانس و مراقبت‌های ایمنی بهداشتی ویژه جانبازان، دوره‌های آموزشی ویژه همراهان و سایر شرکت‌کنندگان، امور پشتیبانی، ترابری و تمهید مقدمات اسکان مناسب، پذیرایی و تغذیه متناسب با ویژگی‌های جانبازان معزز و هتل محل اقامت در مکه مکرمه و مدینه منوره مورد بررسی قرار گرفت.

در دوران جنگ تحمیلی ۸ ساله عراق علیه ایران، ۴۳ هزار و ۱۷۳ نفر آزاده شدند. مردم ایران در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، ۲۳۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده اند.
شمار کل جانبازان کشور به ۵۷۴ هزار و ۱۰۱ نفر می رسد. ۳۳۶ هزار و ۲۸۲ نفر (۵۹ درصد) جانبازان زیر ۲۵ درصد و ۲۳۷ هزار و ۸۱۹ نفر (۴۱ درصد) بیش از این میزان جانبازی دارند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *