شناسه خبر: 17492 منتشر شده در مورخ: 1398/3/26 ساعت: 10:31 گروه: اجتماعی  
امکانات رفاهی برای معلولان در حد صفر است

امکانات رفاهی برای معلولان در حد صفر است

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه امکانات رفاهی برای معلولان در حدصفراست،گفت: فرهنگ حمایت از معلولان نیازمند تجدیدنظر است زیرا معلولان در کشور با معضلات اجتماعی بسیاری روبرو هستند.

به گزارش ایران سپید نادر قاضى پور درباره وضعیت معلولان در کشور تصریح کرد: معلولان  در کشور  به دسته های مختلف از جمله معلولیت مادرزادى، معلولیت بر اثر سوانح یا تصادفات جاده اى و در نهایت بر اثر حضور در دفاع مقدس  تقسیم می‌شوند و این در حالی است که معلولان در کشور با معضلات اجتماعی بسیاری روبرو هستند.

 فرهنگ حمایت از معلولان  در کشور نیازمند تجدیدنظر

نماینده مردم ارومیه در مجلس شوراى اسلامى با بیان اینکه فرهنگ حمایت  از معلولان در کشور نیازمند تجدیدنظر و واکاوی است  تصریح کرد:کشورهاى پیشرفته امکانات خاصى براى معلولین  در نظر می گیرند، بطور  مثال در صورتی که معلولان  نیاز به کمک  داشته باشند، نیروهای اورژانسی به سرعت  به  کمک معلولان می شتابند.

 وى ادامه داد: ما انتظار داریم که نظام، احترام خاصى به معلولین در کشور بگذارد بنابراین می بایست با برنامه ریزی فراگیر، توسعه امکانات رفاهی معلولان در دستور کار قرار بگیرد.

معلولان در جوامع پیشرفته از احترام خاصى برخوردار هستند

وی با بیان اینکه معلولین  در  کشور  جز  اقشار  مظلوم  جامعه هستند افزود: معلولان در جوامع پیشرفته از احترام خاصى برخوردار هستند ولى در کشورمان  معلولان آنگونه که انتظار می رود مورد احترام قرار نمی‌گیرند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآورشد: امیدواریم روزى برسد که دیگر معلولان ما هیچ گونه مشکلى نداشته باشند و امکانات رفاهى براى این عزیزان هر چه سریع تر فراهم شود اما در  حال حاضر  امکانات رفاهی برای معلولان در حد صفر است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *