شناسه خبر: 17449 منتشر شده در مورخ: 1398/3/25 ساعت: 09:12 گروه: اجتماعی  
رعایت الگوی مناسب سازی موجب حضور فعال معلولان می شود

رعایت الگوی مناسب سازی موجب حضور فعال معلولان می شود

مدیرکل دفتر فنی و امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: اگر دستگاه ها الگوهای مناسب سازی شهری را رعایت کنند شاهد حضور فعال جامعه معلولان خواهیم بود.

به گزارش ایران سپید محمد فرهادی در ستاد مناسب سازی محیط شهری استان با بیان اینکه مناسب سازی حداقل هزینه را قبل از اجرای پروژه‌های شهری دارد افزود: حضور فعال معلولان در جامعه نشانه توسعه یافتگی است و در جوامعی که معلولان توانایی حضور ندارند بدون شک مناسب سازی شهری به خوبی تأمین نمی‌شود.

وی با بیان اینکه عملکرد شهرداری از سال گذشته بر اساس چک لیست مورد تأیید وزارت کشور مورد نظارت و بررسی قرار گرفته است، اظهار داشت: ایستگاه‌ها، رمپ جدول، تجهیزات شهری، سرویس‌های بهداشتی، ورودی ساختمان‌ها، راه پله و راهروها، فضای بهداشتی، علائم و کنترل‌های الکترونیکی و اعلام خطر توسط این چک لیست نظارت می‌شود.

فرهادی ادامه داد: مناسب سازی گذرگاه‌های عبور معلولان، پارک‌ها و فضای سبز و ورودی ساختمان‌های عمومی از مهمترین شاخص‌های ارزشیابی عملکرد شهرداری‌ها در استان است.

بستر برای حضور فعال معلولان در جامعه ایجاد شود

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی هم گفت: اگر معلولان در جامعه حضور ندارند بیانگر نبود آمار معلول نیست بلکه فضای مناسب برای حضورشان فراهم نشده که باید این فضا را با اقدامی جهادی فراهم کرد.

علی عرب نژاد اظهار داشت: تصادفات یکی از علت‌های اصلی بروز معلولیت است که متأسفانه کمتر به آن پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی باید به صورت فعال در فرهنگ سازی راهکارهای جلوگیری از معلولیت که یکی از آنها عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است ورود کنند، افزود: قلم رسانه به مراتب تأثیر بیشتری از برخی اقدامات اجرایی خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه معلولان جزوی از جامعه هستند و باید مورد توجه قرار گیرند، افزود: مدیران دستگاه‌ها از هیچ تلاشی برای مناسب سازی و حضور فعال معلولان در جامعه چشم پوشی نکنند.

وی در ادامه جایگاه نامناسب ایستگاه اتوبوس شهری، نامناسب بودن امکانات و تجهیزات مهمانسراهای بین شهری و نامناسب بودن برخی معابر شهری برای حضور معلولان را از مهمترین مشکلات معلولان بیان کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *