شناسه خبر: 1743 منتشر شده در مورخ: 1392/10/9 ساعت: 11:40 گروه: اجتماعی  
آغاز اجرای طرح شناسایی معلولان ساکن روستاهای ساوجبلاغ
رئیس اداره بهزیستی ساوجبلاغ خبر داد

آغاز اجرای طرح شناسایی معلولان ساکن روستاهای ساوجبلاغ

رئیس اداره بهزیستی ساوجبلاغ از اجرای طرحی خبر داد که بر اساس آن معلولان و افرادی که ناتوانی‌های جسمی و ذهنی داشته و ساکن روستاهای این شهرستان هستند، شناسایی می‌شوند.

حسین شاهوردی  اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف ذاتی بهزیستی شناسایی افرادی است که دارای ناتوانی‌های جسمی و ذهنی هستند.

وی تصریح کرد: این افراد به طور معمول در تأمین نیازهای خود به ویژه در حوزه‌های اقتصادی مشکلاتی دارند و بهزیستی برنامه‌هایی برای حمایت از آنها در دستور کار دارد.

رئیس اداره بهزیستی ساوجبلاغ افزود: در حال حاضر تعدادی از معلولان و ناتوانان جسمی و ذهنی در این شهرستان تحت پوشش بهزیستی قرار داشته و از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

شاهوردی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از معلولان ساکن روستاهای شهرستان ساوجبلاغ در دست نیست، گفت: با توجه به مسائل و ویژگی‌های زندگی در روستاها و همچنین مناطق دورافتاده و محروم، لازم است که ناتوانان جسمی و ذهنی در این مناطق شناسایی شوند.

*تشکیل کمیته شناسایی معلولان ساکن روستاهای ساوجبلاغ

وی ادامه داد: در همین راستا اداره بهزیستی ساوجبلاغ با همراهی فرمانداری کارگروه و کمیته‌ای ویژه را با هدف شناسایی معلولان ساکن روستاها و مناطق محروم تشکیل داده و اجرای طرحی در این رابطه آغاز شده است.

رئیس اداره بهزیستی ساوجبلاغ  مبنی بر اینکه اجرای این طرح چه اهدافی را پیگیری می‌کند، گفت: در مرحله نخست به دنبال شناسایی معلولان به ویژه افرادی که در مناطق دورافتاده و محروم ساکن هستند، هستیم و تلاش می‌کنیم مهمترین نیازهای آنها را در این مرحله بشناسیم.

شاهوردی ادامه داد: وقتی آمار دقیقی از تعداد معلولان و ناتوانان جسمی و ذهنی ساکن روستاها و مناطق دورافتاده نداشته باشیم، به طور طبیعی برنامه‌ریزی مناسبی هم برای رفع نیازهای آنها نخواهیم داشت.

وی افزود: بنابراین در گام بعدی با توجه به تعداد معلولان روستایی و همچنین برآورد صحیح و دقیق مشکلات آنها برای ارائه خدمات برنامه‌ریزی لازم و تامین بودجه مورد نیاز انجام خواهد شد.

رئیس اداره بهزیسیتی ساوجبلاغ متذکر شد: با توجه به امکانات موجود تلاش می‌کنیم که معلولان ساکن مناطق روستایی و محروم حداقل تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفته و بخشی از نیازهای آنها از سوی بهزیستی تامین گردد که امیدواریم این مهم در آینده نزدیک انجام شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *