شناسه خبر: 17356 منتشر شده در مورخ: 1398/3/18 ساعت: 09:17 گروه: اجتماعی  
بهزیستی درصدد افزایش پوشش هزینه های مراکز نگهداری است

بهزیستی درصدد افزایش پوشش هزینه های مراکز نگهداری است

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مشکلات مالی مراکز نگهداری گفت: این سازمان با همکاری انجمن های مربوط پیگیر افزایش درصد پوشش هزینه های مراکز نگهداری است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا محمد نفریه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرایط گرانی بر تمام اقشار جامعه به ویژه معلولین و مراکز نگهداری تاثیرگذار بوده است و قیمت ها مایحتاج مراکز نگهداری از جمله ویلچر، وسایل بهداشتی و پوشینه، ۲ تا ۳ برابر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: طبق قانون هر سال با اصناف مربوطه درباره پوشش هزینه های معلولان و ناتوانان تصمیم گیری می شود و البته در حال حاضر نیز درصدی از هزینه های را پوشش می دهیم.
وی ادامه داد: همچنین بسیاری از افراد دارای معلولیت یا ناتوان از سوی نهادهای غیرانتفاعی یا خیریه ها حمایت می شوند.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اظهار امیدواری کرد با پیش بینی ها و پیگیری های انجام شده با همکاری انجمن ها، بتوان عدد بالاتری به دولت پیشنهاد داد تا درصد پوشش هزینه های مراکز نگهداری افزایش یابد.
نفریه اضافه کرد: در حال حاضر ۷۰۰ هزار تومان در ماه برای یک فرد معلول یارانه پرداخت می شود اما باید جلسات برگزار شود و به طور قطع، عدد پیش ینی شده برای امسال، عدد بالاتری خواهد بود.
به گزارش ایرنا، طبق مصوبه آبان ماه هیات وزیران در سال ۹۷، مبلغ پرداختی یارانه ها به مراکز نگهداری شبانه روزی طبق تعرفه همان سال، ۲۷ درصد افزایش یافت و سرانه ۶۴۰ هزار تومانی برای مراکز درجه یک شبانه روزی به ۷۷۰ هزار تومان رسید.  
طبق اعلام بهزیستی، در مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ مرکز تحت نظر بهزیستی فعالیت می کنند که از این تعداد ۸۰۰ مرکز برای نگهداری است.  
تعداد افرادی که در مراکز شبانه روزی بهزیستی خدمت می گیرند ۴۱ هزار نفر است اما این رقم در سازمان برنامه و بودجه ۳۸ هزار نفر ثبت شده است؛ سه هزار نفری که در این بین ثبت نشده اند، به بودجه ها آسیب می زنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *