شناسه خبر: 1734 منتشر شده در مورخ: 1392/10/9 ساعت: 11:20 گروه: بهداشت و سلامت  
دندان شیری سالم، به صحبت کردن صحیح کودکان کمک می‌کند
یک دندانپزشک کودکان در پاسخ به پرسش شهروندان در مشاوره سلامت:

دندان شیری سالم، به صحبت کردن صحیح کودکان کمک می‌کند

جراح و دندانپزشک کودکان گفت: دندان شیری سالم به جویدن کامل غذا، صحبت کردن صحیح، تلفظ درست کلمات، زیبایی و اعتماد به نفس بیشتر کودک کمک می‌کند.

  پریسا مهر اشتیاق در پاسخ به پرسش شهروندان در صدای مشاوره سلامت درباره اهمیت دندان شیری کودکان اظهار داشت: دندان شیری سالم به جویدن کامل، صحبت صحیح، تلفظ درست کلمات و زیبایی کودک کمک می‌کند.

دندانپزشک کودکان گفت: کودکی که دندان‌های شیری سالمی دارد از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار است.

دندانپزشک کودکان تصریح کرد: این دندان‌ها راهنمای رویش دندان‌ دائمی هستند و حفظ و نگهداری آن اهمیت زیادی دارد اما در صورتی که زودتر از موعد از بین بروند دندانهای مجاور به سمت هم حرکت کرده و فضای مطلوب از دست می‌رود.

مهراشتیاق ادامه داد: در این صورت دندان دائمی فضای کافی برای رویش ندارد و در نتیجه به صورت کاملاً نابجا رویش کرده یا نهفته باقی می‌ماند.

وی افزود: در صورت عفونت دندان شیری، این عفونت ممکن است روی جوانه دائمی تأثیر گذاشته و باعث نقص در ساختمان دندان دائمی شود.

یک دندانپزشک کودکان تصریح کرد: عفونت حاد دندان شیری برای بدن کودک نیز مضر و خطرناک است بنابراین سالم نگه داشتن دندان شیری اهمیت خاصی دارد.

وی مهمترین عامل ایجاد پوسیدگی در دندان شیری را عادات تغذیه‌ای غلط برشمرد و گفت: نوزادان از 6 ماهگی به بعد نباید در شب هنگام شیر مصرف کنند چرا که ترشح بزاق در شب کم است و این امر می‌تواند موجب پوسیدگی دندان کودک شده و در نهایت به سندروم شیشه شیر منجر شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *