شناسه خبر: 1726 منتشر شده در مورخ: 1392/10/9 ساعت: 09:05 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 9 دی 1392

روزنامه دوشنبه 9 دی 1392

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 9 دی 1392،

27 صفر  1435،

30 دسامبر 2013

سال هجدهم شماره 4618

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

* وفات حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) را به کلیه خوانندگان تسلیت عرض میکنیم.

* بازدید 2 میلیون نفر از سند حقوق شهروندی 4

* ارائه اطلاعات خانواده ها به وزارت صنعت 6

* یکماهه 10 میلیون همیارکارت صادر میکنیم 8

پارا اسپرت، تنها نماینده رسمی شرکت تارژ در ایران و خاورمیانه، عرضه کننده توپ گلبال جهت خرید

تلفن تماس :

09194277712 کریمی

09163052513 زویداوی

صئ ...........یادداشت

در شب رحلت خاتم انبیا محمد مصطفی (ص) فرشتگان عرش میگریند، عاشقانش با چشمانی اشکآلود، مرثیه غم میسرایند و ما نیز در شب رحلت آسمانی اش در سوگ مینشینیم و معراج وصالش را با حضرت دوست و رحلت جانسوزش را به عاشقان رسالتش تسلیت میگوییم، نامت بلند و دینت پر رهرو، ای جاریتر از حیات در پیکر آدمی، مصیبت رحلت تو چنان بزرگ است که هر مصیبتی پیش از تو و پس از تو ناچیز است، فقدان غم رفتن تو پشت اهالی ایمان را شکسته و عشق را داغدار کرده است، باور کن آسمان هم تاب غم فراق تو را ندارد و کمرش زیر داغت خم شده است.28 صفر همچنین سالروز شهادت سبط اکبر پیامبر، امام حسن مجتبی (ع) نیز هست که در روزهای طوفانی صدر اسلام همچون بازویی پرتوان در کنار پدر بزرگوارش و نیز در دوران زمامداری کوتاه خودش از کیان اسلام و مسلمین دفاع کرد، مـحـبـوبیت امام مجتبى علیه السلام در کودکى نزد پیامبر (ص) براى همه مـشـهـود بـود پـیـامـبـر او را پـاره تـن و نـور دیـده مینامید ولی نیرنگ منافقان و دشمنان اسلام که لباس دوستی دین را به دروغ بر تن کرده بودند، از کاسه زهرآگین دشمن خانگی بیرون آمد و دومین شهید امامت کریم اهل بیت به جهان اسلام تقدیم شد. همچنین در ایام غمبار سالگرد شهادت غریبانه و مظلومانه امام علی بن موسی الرضا (ع)، بیاییم و آن امام همام را اینگونه خطاب قرار ‌دهیم که ای امام غریب، ای قبله‌ آمال مشتاقان، تلالو گنبد پر نور شما آمیزه‌ای از احساس تعالی و شکوه در قلب‌هایمان مینشاند و حاصل این پیوند چیزی نیست جز روز افزون شدن آتش عشق ولایت. بگذریم سختی مصیبت رحلت پیامبر خدا و شهادت فرزندان مطهرش به قدری زیاد است که مثل آن دیگر در پهنه زمین تکرار نخواهد شد اما ما با تکرار صلوات بر پیامبر (ص) نور حضور ایشان را در قلب خود احساس میکنیم، سلام و صلوات خداوند بر خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفى (ص) و خاندان پاک و مطهر او باد.

صئ.....................سیاسی

* معاون حقوقی رئیس جمهور به ارائه منشور حقوق شهروندی در سایت ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: 2 میلیون نفر از این سند در سایت بازدید داشته اند و بیش از 700 پیشنهاد نیز به صورت مکتوب ارسال شده است.

* لایحه اجرای محکومیتهای مالی با رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. بر اساس این قانون سیستمی از اموال و داراییهای افراد تشکیل و به این ترتیب امکان وصول مطالبات مالی قانونی از افراد فراهم آمده و همزمان تعداد زندانیهای جرایم مالی کشور کاهش چشمگیر خواهد یافت.

* رئیس مجلس گفت: در مورد مباحث آلودگی هوا، پیشنهادات مطرح هم باید حمایت مجلس را داشته باشد و هم دولت با جدیت مباحث را دنبال کند.

* نماینده مردم رباطکریم در خانه ملت گفت: رئیس سازمان محیط زیست در جلسه غیر علنی مجلس، ضمن ارائه گزارش از عملکرد این سازمان از نمایندگان در تصویب طرحها و نیز تخصیص اعتبارات لازم در بودجه ۹۳ به سازمان محیط زیست درخواست کمک کرد.

-بین المللی

* نظرسنجی اخیر در روسیه نشان داد: مردم این کشور برای ششمین سال متوالی «ولادیمیر پوتین» را بعنوان «مرد سال» برگزیدند، ضمن اینکه 52 درصد از شهروندان روسیه از عملکرد وی در سمت ریاست جمهوری رضایت دارند.

* «فرانک والتر اشتاین‌مایر»، وزیر خارجه آلمان با انتقاد از قرار دادن اخوان المسلمین در فهرست گروههای تروریستی، درباره پیامدهای این اقدام و خشونتها در مصر ابراز نگرانی کرد.

* «مصطفی حجازی»، مشاور رسانه ای رئیس جمهور موقت مصر، ضمن پافشاری بر باقی ماندن گروه اخوان المسلمین در فهرست گروههای تروریستی تأکید کرد که فرصت آشتی با این گروه به پایان رسیده است.

صئ.............. اجتماعی

* احمد میدری، معاون رفاه وزارت تعاون با اشاره به اینکه کلیه تماسها با سازمانها برای جمعآوری اطلاعات خانوارها صورت گرفته و کدهای ملی افراد جمعآوری شده است،‌ گفت: ارائه بانک اطلاعاتی برای از بین رفتن همپوشانیهای ممکن در ارائه یارانه و بن کالا به وزارت رفاه ارائه شد تا در نهایت کد ملی این افراد در اختیار وزارت صنعت قرار گیرد. وی با اعلام اینکه این «بن کالا» در سال جاری به افراد مشخص شده توسط دولت ارائه میشود، افزود: افراد با این بن کالا تنها میتوانند کالا دریافت کنند و هم اکنون در مورد چگونگی الکترونیکی بودن یا کاغذی بودن این بنها بررسیهای لازم در حال انجام است.

* محمد نفریه، معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور گفت: خانه های اسباب بازی، خانه های شکوفه و خلاقیت که مجوز بهزیستی را ندارند، حق فعالیت نداشته و بهزیستی آنها را تعطیل خواهد کرد؛ ضمن اینکه تا پایان مهر سال آینده تغییری در شهریه مهدهای کودک صورت نمیگیرد. وی ادامه داد: خانواده ها میتوانند از طریق پیامک 300008530 موارد و شکایات خود را به بازرسی سازمان بهزیستی انتقال دهند. نفریه افزود: سال گذشته بالغ بر 300 خانه اسباب بازی، خانه کودک، خانه شکوفه که مجوز از سازمان بهزیستی نداشتند، تعطیل شدند.

* غلامحسین اسماعیلی، رئیس سازمان‌ زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: دستبند و پابند الکترونیکی در اختیار سازمان زندانها قرار گرفته است و با تکمیل شدن زیر ساختهای فنی لازم و آیین نامه اجرایی مربوطه این طرح اجرایی خواهد شد. با به کارگیری این فناوری الزام زندانی شدن بسیاری از مجرمین از بین خواهد رفت و این مجرمان تحت نظارت مجازی قرار خواهند گرفت.

* دبیر همایش وقف و رسانه از رشد ۷ برابری موقوفات طی سالهای اخیر خبر داد.

صئ.....................اقتصادی

* با تصویب هیأت وزیران و ابلاغ معاون اول رئیس جمهور، حقوق گمرکی از ۲ درصد به ۴ درصد افزایش یافت. این در حالی است که در سال گذشته و با تغییر قیمت مرجع ارز و دو برابر شدن آن، حقوق گمرکی از 4 به 2 درصد کاهش یافته بود.

* بهمن عبد الهی، مدیر عامل اتحادیه تعاونیهای مصرف کارکنان دولت،‌شبکه توزیع بخش تعاون را گسترده و آماده توزیع سبد کالای دولت دانست و افزود: میتوانیم در مدت یک ماه بیش از ۱۰ میلیون همیارکارت برای دریافت سبد کالا صادر کنیم. وی با بیان اینکه احتمالاً همه اقشار هدف دریافت سبد کالا، کارت شتاب ندارند، گفت: به همین دلیل نیاز به توزیع یک کارت مستقل مخصوص توزیع کالا وجود دارد و همچنین با توجه به اینکه ممکن است ارائه سبد کالا در سال آینده هم ادامه یابد، بهتر است کارت مخصوص وجود داشته باشد.

* عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی گفت: بانک مسکن، گروگان مسکن مهر است و ۳ برابر میزان مجاز، وام داده است و ۱۰۰ درصد ورشکسته است.

* نک کامرانی پژوهشگر برجسته اقتصاد بین المللی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی آمریکا گفت: در سال ۲۰۱۴ تولید ناخالص داخلی ایران بیش از ۶ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

* محمد طالبی، مدیر عامل بانک کشاورزی گفت: قرارداد ۵۰۰ میلیارد تومانی بانک کشاورزی با صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان منعقد شد.

* در هفته منتهی به 29 آذر قیمت لبنیات و میوه های تازه افزایش و قیمت سبزیهای تازه، گوشت مرغ، چای، تخم مرغ و حبوبات کاهش قیمت داشته اند، قیمت روغن نباتی، قند و شکر و گوشت قرمز هم بدون تغییر بود.

* گمرک ایران اعلام کرد: ۶۲ هزار دلار سیگار در ۹ ماه امسال به کشور، توسط سه کشور وارد شده است.

 

صئ .......بهداشت و سلامت

* استرس روحی و سقط جنین

دکتر طاهره افتخار، متخصص زنان گفت: 15 درصد از بارداریهای شناخته شده به سقط جنین منتهی میشوند، در خلال حاملگی، سه ماهه اول، دوم و سوم هر کدام خصوصیات مهم و خاص خود را دارد و هر مرحله دارای عوامل خاص برای مادر و جنین است که میتواند تهدید کننده سلامت باشد. وی با بیان اینکه خونریزی یا درد شکمی مهمترین علامت در سقط جنین محسوب میشود، اظهار کرد: از عوامل دیگر مؤثر در سقط جنین بیماریهای مزمن مانند دیابت کنترل نشده، اختلالات وراثتی در انعقاد خون، نقصهای خود ایمنی مشخص، داشتن ناهنجاریهای رحمی و سرخجه خطر احتمال سقط جنین را افزایش میدهد. وی ادامه داد: بیشتر سقطهایی که در سه ماهه اول بارداری رخ میدهند، به دلیل ناهنجاریهای کروموزومی در جنین است، در این صورت حاملگی طبیعی نیست و بهتر این است که جنین سقط شود. استرس روحی شدید میتواند باعث سقط جنین شود. مادرانی که برای بار اول سقط جنین داشته اند، زمانی که برای بار دوم باردار میشوند، معمولاً استرس شدید از سقط دوباره دارند؛ در حالی که همین استرس عامل مهمی برای سقط جنین محسوب میشود.

* امیدی تازه برای مبتلایان به پارکینسون

نتایج یک مطالعه نشان میدهد مصرف نوعی مکمل غذایی با افزایش سطح آنتی اکسیدانها به بهبود حال بیماران پارکینسونی کمک میکند. اینوسین پیش فاکتور آنتی اکسیدانی موسوم به urate است که به طور طبیعی در بدن تولید میشود. این آنتی اکسیدان اگر از راه دهان دریافت شود، در سیستم گوارشی بدن تجزیه میشود. دکتر « فیگین» از مرکز اختلالات حرکتی نیویورک گفت: افزایش سطح این نوع آنتی اکسیدان در بدن خطر پیشرفت پارکینسون را کاهش میدهد. urate خاصیت حفاظت از عصبهای بدن را دارد. مصرف اینوسین در مرحله آزمایشگاهی است و تا تأیید دارویی توصیه نمیشود.

صئ ............. دانش و فناوری

* تشخیص سرطان پوست به وسیله تلفن همراه

یک دانشمند ایرانی موفق به تولید میکروسکوپ کوچکی به اندازه انگشت شصت دست شده که در ترکیب با دوربین تلفن هوشمند میتواند به تشخیص سرطانهای پوست کمک کند. دستاورد «مریم صادقی»، مؤسس یک شرکت رایانه ای در ونکوور، به فرد اجازه میدهد تا به جمعآوری و کنترل تصاویر خالهای مشکوک و در صورت نیاز، ارسال آنها به متخصص برای تعیین احتمالی سرطانی بودن آنها بپردازد. صادقی در خصوص فواید این دوربین گفت: ما میتوانیم ضرورت حضور در کلینیکها را کاهش دهیم و کیفیت مراقبت بهتری را با در اولویت قرار دادن بیماران نیازمند به دسترسی سریع ارائه کنیم. متخصصان پوست در تشخیص سرطان پوست بر نشانه های بصری تکیه میکنند؛ در اینجاست ارزش سیستمی که به کاربران اجازه میدهد تا پوست خود را بررسی کرده و تصاویر را برای تحلیلهای بیشتر به متخصصان بفرستد، نمایان میشود.

* یک متخصص و نخبه جوان ایرانی موفق به کشف تأثیر ترکیبات اوپیوم (opium) بر روی سطح سرمی آنتی‌ژن اختصاصی پروستات شد که این دستاورد گامی در غربالگری سرطان پروستات و تشخیص زودرس آن به شمار میرود. دکتر عرفان امینی، متخصص اورولوژیست که دستاورد تحقیقاتی وی در قالب رساله دکتری تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حاصل شده است گفت: آزمایشات لازم برای غربالگری سرطان پروستات معمولاً تحت تأثیر عوامل مختلف مثل عفونتهای ادراری، تنگی مجرای ادرار، مصرف داروهای مختلف و جراحیها قرار میگیرند و این عوامل میتوانند موجب اختلال در نتایج آزمایشات شوند. به گفته این محقق، تحقیقات وی نشان داد: ترکیبات اوپیوم از جمله داروهای ترک اعتیاد و تریاک، نیز بر نتایج آزمایشی سرطان پروستات تأثیرگذار است و میتواند تشخیص زودرس این بیماری را با تأخیر مواجه کند.

صئ.....................ورزشی

* رئال مادرید به دنبال هافبک بلژیکی چلسی

 گزارشها حاکی از این است که رئال مادرید در نظر دارد در آینده ای نزدیک «ادن ازارد» را به خدمت بگیرد. به نظر میرسد اکنون زین‌الدین زیدان، اسطوره فوتبال فرانسه پیشنهاد گزافی برای جذب این بازیکن به مقامات باشگاه چلسی داده است. گفته میشود رئال مادرید آماده است تا «آنخل دی ماریا» به علاوه مبلغی پول را به باشگاه لندنی به ازای این بازیکن به چلسی بدهد تا انتقال بازیکن بلژیکی به سانتیاگو برنابئو را آسانتر کند. همچنین گفته میشود رئال تمایل دارد «لوئیس سوارز» را از لیورپول به خدمت بگیرد اما با وجود اینکه تا آینده‌ای نزدیک نمیتوان بازیکن اروگوئه‌ای را جذب کرد، باشگاه مجبور است بازار را در جستجوی بازیکن دیگری بگردد. چلسی تمایلی به فروش «ازارد» ندارد هرچند رئال بخواهد برای خرید این بازیکن بانک بزند.

صئ.....................حوادث

* کلاهبرداری تلفنی از داخل زندان

اعضای باند بزرگ کلاهبرداری تلفنی از داخل زندان فشاپویه تهران، دستگیر شدند. پلیس آگاهی استان فارس گفت: 8  زندانی که از داخل زندان به شهروندان شیرازی تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی تماس میگرفتند یا پیامک ارسال میکردند، دستگیر شدند. آنها طعمه هایشان را به محل عابربانک میکشاندند و موجودی حسابشان را خالی میکردند. این افراد در بازجوییهای انجام شده به 70 کلاهبرداری تلفنی معترف و 40 سیم‌کارت تلفن همراه، داخل زندان از آنان کشف شد.

* پل هوایی جان یک روحانی را گرفت

روز پنجشنبه بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون با پل هوایی رستمکلا، این پل از جا کنده شد و چند متر جلوتر به روی یک دستگاه خودروی پژو افتاد. قسمت کمپرسی این کامیون در حال حرکت بود و متأسفانه راننده متوجه آن نشد که در نهایت منجر به برخورد با پل هوایی شد. یکی از رانندگان که در پشت سر این کامیون در حال حرکت بود گفت: هرچه با چراغ و بوق به راننده کامیون علامت دادیم، متأسفانه راننده هیچ توجهی به هشدارها و علامتها نکرد. پس از کنده شدن پایه های پل هوایی از زمین، سازه پل به روی یک دستگاه خودروی "پژو روآ" افتاد و متأسفانه راننده خودروی پژو که یک روحانی بود، در دم جان سپرد.

* مرگ 548 نفر با سلاح سرد در 8 ماه

بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور، 548 نفر در 8 ماهه نخست امسال بر اثر اصابت سلاح سرد کشته شدند که نسبت به سال قبل 2 درصد کاهش داشته است.

 * بخاری‌نفتی جان دانشآموز سردشتی را گرفت

آتش گرفتن یک دستگاه بخاری نفتی در یکی از روستاهای شهرستان سردشت در آذربایجان غربی یک نوجوان 12 ساله را به کام مرگ فرستاد. به علت بد مسیر بودن امکان استفاده از خدمات آتشنشانی در مواقع بروز حادثه میسر نیست.

صئ ...........گزارش ویژه

* وجه تسمیه اندروید چیست؟

روز گذشته، بخش اول گزارش جلسه هم اندیشی با موضوع رایانه و فنآوری ارتباطات و اطلاعات را خواندید. امروز بخش دوم این گزارش را که به سیستم عامل اندروید اختصاص دارد، میخوانید. * وجه تسمیه اندروید چیست؟ امید هاشمی در ادامه توضیحات خود درباره سیستم عامل اندروید، به وجه تسمیه نام این سیستم عامل اشاره کرد و افزود: نام اندروید، ریشه ای یونانی به معنی «شبه مرد» دارد. در واقع، سمبل اندروید، تصویر یک آدمک است. نکته جالب توجه درباره گوگل، دسترسی آسان شرکتها و کمپانیها برای طراحی لوگو بر اساس سلیقه آن شرکتهاست. به این معنی که این امکان را برای شرکتهایی که محصولات خود را بر اساس اندروید تولید میکنند، داده است که بر اساس سیاستها و سلایقشان، لوگوی خود را طراحی کنند. دیگر اینکه این روزها، محصولات متنوعی که به سیستم عامل اندروید مجهز هستند وارد بازار شده است. مثلاً تلویزیون، یخچال و اجاق گاز مجهز به این سیستم عامل تولید و روانه بازار شده است. * امتیازات اندروید نسبت به سیستم عامل IOS چیست؟ امید هاشمی در بخش دیگری از توضیحات خود، به برخی ویژگیهای سیستم عامل اندروید نسبت به سیستم عامل IOS اشاره کرد و گفت: اگر بنا را بر این بگذاریم که میخواهیم یک نرم افزار یا محصول را انتخاب کنیم، باید به این نکته توجه داشته باشیم که چقدر باید برای خرید آن نرم افزار یا محصول هزینه کنیم و تا چه میزان از آن استفاده کنیم. دیگر اینکه ببینیم آن محصول تا چه میزان برای ما کارآیی دارد. یکی از مهمترین ویژگیهای اندروید نسبت به IOS گستره تنوع در محصولاتیست که با این سیستم عامل وارد بازار شده اند. در حال حاضر، صدها گوشی در بازار دیده میشوند که با مدلهای مختلف، مجهز به این سیستم عامل ارائه شده اند. این در حالیست که سیستم عامل ios منحصراً به شرکت اپل اختصاص یافته است و فقط گوشیهایی که محصول این شرکت هستند را پوشش میدهد. بر مبنای این نتیجه گیری، یک خریدار میتواند بسته به نوع نیاز و میزان سرمایه خود، اقدام به خرید یکی از محصولات مجهز به اندروید نماید. یک نکته که شاید برای کاربر نابینا جذاب باشد، قدرت انتخاب بر اساس نیازهای خاص است؛ مثلاً کاربر نابینا این امکان را دارد تا محصولی را خریداری کند که اپلیکیشنهای مورد نظر او در آن محصول قرار داده شده اند؛ یعنی لزومی به خرید گوشیهایی که اپلیکیشنهای غیر لازم دارند و هزینه اضافی ایجاد میکنند، نیست. (توضیح: قابل توجه علاقه مندان این صفحه: فایل صوتی این جلسه به زودی در وبسایت روزنامه قرار خواهد گرفت. ( سرایی)

صئ ........ اطلاعرسانی:

انجمن نابینایان ایران در نظر دارد از تاریخ 14/10/92 اقدام به برگزاری بازارچه خیریه نیکآفرینان بنماید بدین وسیله از کلیه نابینایان دعوت به عمل میآید جهت فروش کارهای دستی و هنری خود در این بازارچه شرکت نمایند. جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره های 22560060و 09212746566 تماس حاصل فرمایید.

*  ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام رحلت جانگداز حضرت محمد (ص) و شهادت فرزندان پاکش امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) از سوی تولیت آستان مقدس امامزاده عبدالله واقع در شهر ری مراسم عزادری و سوگواری برگزار میگردد. زمان پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشا. مکان شهرری سه راه ورامین آستان امامزاده عبدالله. لازم به ذکر است که جهت رفاه دوستان نابینا یک دستگاه اتوبوس از مقابل ایستگاه مترو شهرری از ساعت17- 30/16 منتظر دوستان نابینا خواهد بود. شماره تماس: 09126110975- 09306548373 (آقای پری)

* توجه: ایران سپید روز چهارشنبه 11 دی ماه منتشر نخواهد شد.

* تشکیل گروه سازهای کوبه ای با هدف کنسرت در داخل و خارج کشور با حضور نابینایان نوازنده انواع سازها به ویژه سازهای کوبه ای شرایط سنی: 18 تا 30 سال شماره تلفن ثبت نام: 09363231303 (سهیل طاهری)

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *