شناسه خبر: 1695 منتشر شده در مورخ: 1392/10/7 ساعت: 12:15 گروه: دانش و فن آوری  
چاپ اسناد مالی با نانوجوهر مغناطیسی

چاپ اسناد مالی با نانوجوهر مغناطیسی

شرکت «Nanum Nanotecnologia» موفق به ساخت جوهر پایه‌ آبی شده‌ است که برای چاپ الگوهای امنیتی بسیار مناسب است.

این جوهر به سفارش شرکت HP تولید شده‌ است. این شرکت، «Nanum Nanotecnologia» را برای توسعه محصولات خود انتخاب کرده است تا با استفاده از نانومواد بتواند سطح کیفی محصولات خود را افزایش دهد.

به نوشته سایت نانو، همکاری این دو شرکت نشان داده است که می‌توان با استفاده از فناوری‌ نانو بر مشکلات فعلی موجود در صنعت غلبه کرد و محصولات بهتری را برای مشتریان فراهم کرد.

محصول جدیدی که «Nanum Nanotecnologia» اخیرا تولید کرده، یک محلول آبی حاوی مقادیر زیادی از ترکیبات آهن است. این ذرات آهن دارای ابعادی در حدود 50 نانومتر هستند. این محلول غلیظ فرومغناطیس، می‌تواند در سیستم‌های جوهرافشان گرمایی برای چاپ اسناد مالی مورد استفاده قرار گیرد، مطالب چاپ شده با این سیستم تنها توسط فناوری MICR قابل خواندن است.

از آنجایی که ذرات مغناطیسی مورد استفاده در این جوهرها جامد بوده و در آب نامحلول‌ هستند، باید ابعاد آنها بسیار کوچک باشد تا کانال‌ها و منافذ کوچک چاپگر را مسدود نکنند.

از سوی دیگر غلظت این نانوذرات باید بالا باشد تا بتواند سیگنال‌های مغناطیسی خوبی ایجاد کند. این دقیقا کاری است که شرکت «Nanum Nanotecnologia» با خلاقیت توانسته آن را انجام دهد، به طوری که با استفاده از یک فرایند ویژه که مالکیت آن در اختیار این شرکت است، محلولی غلیظ با ذرات نانومقیاس ایجاد کند.

به این محلول ترکیبات شیمیایی مختلف افزوده می‌شود تا محلول آب حاوی 50 درصد نانوذرات ایجاد شود و از پایداری مطلوبی نیز برخوردار باشد. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *