شناسه خبر: 16925 منتشر شده در مورخ: 1398/2/4 ساعت: 11:10 گروه: ورزشی  
رویای جنبش پارالمپیک آفریقا محقق شد

رویای جنبش پارالمپیک آفریقا محقق شد

برگزاری نخستین دوره بازیهای پاراآفریقا در مراکش، با واکنشهای متفاوتی همراه شد که میتوان آن را در تبدیل رویای این قاره به واقعیت تعبیر کرد.

به گزارش ایران سپید شهر رباط مراکش، به عنوان میزبان نخستین دوره بازیهای پاراافریقا که ژانویه سال 2020 برگزار میشود، انتخاب شد. حدود 1200 ورزشکار از این قاره در هفت رشته به رقابت خواهند پرداخت که بیشتر این رقابتها، سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو نیز به شمار میرود. دو و میدانی، فوتبال نابینایان، گلبال، پاورلیفتینگ، والیبال نشسته، تکواندو و بسکتبال با ویلچر، ورزشهایی هستند که در این دوره بازیها حضور دارند. در این رویداد، کلاسبندی ورزشکاران این قاره، دوره های مبارزه با دوپینگ و کلاسهایی با محوریت ترویج جنبش پارالمپیک، برگزار خواهد شد. اندرو پارسونز، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در این باره گفت: این یک لحظه تاریخی برای جنبش پارالمپیک است. بسیار خوشحالم و از مقامات مراکشی نیز ممنونم که این فرصت را فراهم کردند تا نخستین دوره این بازیها ساماندهی شود. اکنون ورزشکاران آفریقایی فرصتی برای کسب سهمیه بازیهای پارالمپیک 2020 را دارند تا توانمندیهای خود را نشان دهند. لئونل داروچا پینتو، رئیس کمیته آفریقایی پارالمپیک نیز عنوان کرد: این گام مهم دیگری برای به رسمیت شناختن ورزش برای افراد دارای معلولیت در این قاره است. این رویا در حال واقعیت پیدا کردن است. از پادشاهی مراکش و وزارت ورزش این کشور تشکر میکنم که این زمینه را فراهم کرد تا ورزشکاران این قاره بتوانند استعداد خود را بروز دهند. حمید الائونی، رئیس کمیته ملی پارالمپیک مراکش نیز گفت: بسیار مفتخرم که شهر من، رباط، میزبان اولین دوره این رقابتها خواهد بود. ما امکانات خوبی را داریم که با متخصصین و نیروهای کارکشته، بازیهای بزرگی را برگزار خواهیم کرد. دولت و حامیان مالی، ما را در این مسیر حمایت میکنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *